تاریخ انتشار :

دانشگاه «هایدلبرگ»

هفته شناخت اسلام در دانشگاه «هایدلبرگ» آلمان

دانشگاه «هایدلبرگ» و دانشکده روانشناسی آن در آلمان برای هفتمین سال پیاپی میزبان نمایشگاه و هفته‌ای با موضوع اسلام هستند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین، هفته اسلام با هدف دیالوگ میان دین‌های مسیحیت و اسلام توسط انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه هایدلبرگ از ۱۹ آبان‌ماه آغاز شده است و تا ۲۸ آبان ادامه دارد.
در این هفته کارشناسان در حوزه‌ ادیان و خبرنگاران در قالب سمینارهای متعدد به موضوع سلام در آلمان و شناخت آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دین‌های جهان می‌پردازند.

images
در سلسله نشست‌هایی که با شعار «ما جوانان مسلمان وظیفه داریم دین خود را به جامعه معرفی کنیم» در دانشگاه و مؤسسه روانشناسی وابسته دانشگاه هایدلبرگ برگزار می‌شود، دانشجویان و اقشار مختلف به بحث و تبادل نظر پیرامون اسلام و جایگاه آن در جامعه آلمان می‌پردازند.
این نشست‌ها دانشجویان را با اسلام به عنوان دینی الهی آشنا می‌کند تا آنها با شناخت بهتر و عمیق‌تر از ابعاد آن، گامی را در جهت همگرایی بهتر در جامعه بردارند.
چالش‌های مشترک مسلمانان و ادیان دیگر، اقدامات کمتر شنیده‌شده از مسلمانان در جامعه، هفت درس زناشویی از قرآن، اسلام و سیستم بانکداری اسلامی و همچنین وظایف و نقش‌های مرد مسلمان در اسلام موضوع نشست‌های هفته اسلام در دانشگاه هایدلبرگ است.
برنامه هفته اسلام تاکنون ۷ سال است که از سوی انجمن دانشجویان مسلمان در این دانشگاه برگزار می‌شود و هرساله با بهره‌گیری از کارشناسان خبره سعی دارد اسلام واقعی را به قشر جوان آلمانی معرفی کند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار