تاریخ انتشار :

شکودران مصطفی

فوتبالیستی که قرآن را عامل موفقیت خود می‌داند

شکودران مصطفی، بازیکن مسلمان آلمانی که به عنوان مدافع در تیم آرسنال انگلیس بازی می‌کند، از تأثیر خواندن قرآن و نماز در پیشرفت فردی و شغلی می‌گوید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از پایگاه خبری «JOE»، بسیاری از فوتبالیست‌های طراز اول دین را عامل پیشرفت و موفقیت‌های خود دانسته‌اند. یکی از این فوتبالیست‌ها نیز شکودران مصطفی، فوتبالیست آلمانی تیم آرسنال است.

320599_189

وی از والدین مسلمان آلبانیایی‌تبار خود در آلمان به دنیا آمد و در خانواده‌ای مذهبی و با عقاید آنان بزرگ شد؛ اما پس از رویارویی با یکی از هم‌تیمی‌های سابقش در باشگاه «اورتون» انگلیس، قلباً هم مسلمان شد.

شکوران مصطفی تعریف می‌کند: هنگامیکه ۱۷ ساله بودم به عضویت باشگاه اورتون در آمدم. با هم‌تیمی‌هایم بیرون می‌رفتیم و همه مرا به عنوان یک آلمانی می‌شناختند؛ زیرا قبلاً در آلمان بازی می‌کردم.

وی افزود: روزی یکی از هم‌تیمی‌هایم از من پرسید که تو آلمانی هستی، چطور است که مشروب نمی‌خوری؟ به او گفتم چون مسلمانم. هم‌تیمی‌ام پرسید چرا مسلمان هستی؟ من جواب دادم چون خانواده‌ام مسلمان هستند و من در یک خانواده مسلمان بزرگ شده‌ام.

مصطفی می‌گوید: هنگامیکه به خانه برگشتم، فکر کردم که چه سؤال خوبی از من پرسید چون من این سؤال را از خودم نپرسیده بودم. دینم چیزی بود که پدر و مادرم به من آموخته بودند؛ اما من نمی‌دانستم که آیا خوب است یا بد و چرا من مشروب نمی‌خورم، گوشت خوک نمی‌خورم و واقعاً چرا هر روز نماز می‌خوانم.

وی افزود: شروع کردم به خواندن قرآن و پرسیدن این سؤالات و یافتن پاسخی به این سؤال که چه تفکری پشت این اعمال است و به تدریج همه‌چیز برایم جالب‌تر می‌شد.

این بازیکن ۲۴ ساله می‌گوید: فوتبال هم از جهاتی مانند مذهب است؛ اگر به کاری که می‌کنی معتقد نباشی، بی‌فایده است زیرا حتماً در آن بد خواهی بود.

منبع: جام نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار