تاریخ انتشار :

سازمان ائتلاف مسلمانان کانکتیکات

گفتمان اسلام شناسی در کلیسای نورویچ آمریکا

اعضای کلیسای شهر نورویچ، فردا میزبان جلسه‌ای با عنوان «گفتگوی صادقانه با همسایگان مسلمان» بوده و در این نشست پس از ایراد سخنرانی، جلسه پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از norwichbulletin، کلیسای نورویچ در ایالت کانکتیکات در آمریکا،، یکشنبه ۶ نوامبر ۲۰۱۶، میزبان جلسه‌ای با عنوان «گفتگوی صادقانه با همسایگان مسلمان» بود.

img15105456

در این نشست سخنرانانی از سازمان ائتلاف مسلمانان کانکتیکات حضور داشته و این مراسم همچنین شامل یک جلسه پرسش و پاسخ می‌باشد.

هدف از برگزاری این نشست، ارتقاء درک جامعه آمریکا از فرهنگ اسلامی از طریق گفتمان باز و محترمانه و پاسخ به سئوالات مردم می‌باشد. شورای ادراک میان ادیانی کانکتیکات، ائتلاف مسلمانان کانکتیکات و مدرسه علوم دینی هارتفورد این جلسه گفتگو را برگزار می‌کنند که هجدهمین نشست مشترک آنان می‌باشد.

تری اشمیت، مدیر اجرایی شورای ادراک میان ادیانی کانکتیکات در این باره گفت: علت این گفتمان، نگرانی از اهانت به مسلمانان در جامعه به دلیل تصورات غلط از دین اسلام و پیش‌داوری‌ها و تبعیضات رسانه‌ای علیه مسلمانان است.

اشمیت با بیان اینکه ۳ نفر از مسلمانان کارولینای شمالی توسط همسایگانشان به قتل رسیده اند، از دیگر اعضای جامعه خواست در برابر تبعیض ایستاده و از همسایگان مسلمان‌شان حمایت کنند.

مبارزه با جهل مذهبی

اشمیت در ادامه گفت: این جلسات گفتمان به تغییر برداشت‌های منفی افراد درخصوص اسلام کمک خواهد کرد. این مردم کسانی هستند که درباره اسلام سئوالاتی دارندلإ اما فرصتی برای پرسیدن آن‌ها پیدا نکرده‌اند. ما نیز قصد داریم با جهل مذهبی مبارزه کنیم.

سارا اوفنر سیلز، کشیش کلیسا نیز با بیان اینکه از برگزاری این جلسه در کلیسا استقبال کرده گفت: متاسفانه بسیاری از مردم به غلط تصور می‌کنند که دین اسلام، دین خشنی است. حال آنکه اکثریت مسلمانان در سرتاسر جهان مردمانی صلح طلب هستند. هدف ما این است که شرکت‌کنندگان در این جلسه، به شباهت‌های میان اسلام و مسیحیت توجه کرده و روی تفاوت‌ها متمرکز نشوند.

او در حالی که مردم را به حضور در این نشست تشویق می‌کرد گفت: ای کاش مردم درک بهتری از دین اسلام به دست آورند. نقطه مشترک میان مردمان دین‌دار، طلب صلح در دنیای امروز است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار