تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی بلومینگتون

درهای باز کلاس‌های دانشگاه «ایندیانا» برای مقابله با اسلام‌هراسی

۱۸ استاد این هفته در «دانشگاه ایندیانا بلومینگتون» واقع در شهر بلومینگتون در ایالت ایندیانای آمریکا برای اطلاع‌رسانی درباره «اسلام‌هراسی» درهای کلاس‌های خود را به روی عموم باز می‌گذارند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «IDSNews»، این برنامه با عنوان «بلومینگتون علیه اسلام‌هراسی» برگزار شده و عبدالکریم بارام استاد مرکز اسلامی بلومینگتون اولین سخنران این برنامه بود.

309598_630

وی در سخنرانی خود با اشاره به نموداری که بر روی صفحه به نمایش گذاشته شده بود، گفت: ناآگاهی و جهل، تولید ترس؛ ترس، تولید نفرت و نفرت، تولید خشونت می‌کند. در مقابل آموزش تولید اعتماد به نفس؛ اعتماد به نفس، تولید امید و امید، تولید صلح و آرامش می‌کند.

عبدالکریم بارام در ادامه گفت: اسلام‌هراسی تعریف گسترده‌ای دارد و تعصب، نفرت و جانبداری کورکورانه را شامل می‌شود.

وی افزود: ریشه اسلام‌هراسی در ترس، نژادپرستی، تصور تفاوت‌های دینی و تصورات نادرست در مورد مسلمانان و تجسم آنان به عنوان افراد غیر متمدن نهفته است.

بارام ادامه داد: این در حالی است که اصول حقیقی اسلام گرامیداشت نوع بشر، پذیرش تنوع، آزادی انتخاب و عدالت برای همه است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در مورد داعش نیز گفت: داعش از منظر هر دین و هر فرهنگی، بی‌معنی ‌است. داعش به هیچ روش و هیچ راهی، ارتباطی با اسلام ندارد.

«آماندا لانزیلو»، برگزار‌کننده درهای باز دانشگاه برای مقابله با اسلام‌هراسی گفت: این کلاس‌ها در طول هفته با تمرکز بر معرفی حقیقت اسلام و بررسی مسائل مختلف در این زمینه ادامه خواهد یافت

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار