تاریخ انتشار :

در ترکیه

روزنامه ترکیه‌ای: «محمد رسول‌الله(ص)» شاهکار هنری «مجیدی» است

با آغاز اکران عمومی فیلم محمد رسول‌الله(ص) در ۳۵۰ سینمای سراسر ترکیه، روزنامه «دیلی صباح» با انتشار نقدی بر این فیلم، آن را «روایت مسحورکننده آغاز اسلام» و شاهکار هنری «مجید مجیدی» خواند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) روزنامه «Daily Sabah» چاپ ترکیه با انتشار مطلبی در این خصوص نوشت: فیلم حماسی تاریخی «محمد رسول‌الله (ص)» اثر مجید مجیدی که سرانجام به سینماهای ترکیه رسید، مخاطبان را به شدت تحت تأثیر قرار داده زیرا بعد از فیلم «رسالت» به کارگردانی «مصطفی عقاد» اولین فیلمی است که بر تولد اسلام و آغاز زندگی حضرت محمد(ص) تمرکز دارد.

308071_856

به نوشته این روزنامه، محمد رسول‌الله(ص) که با هزینه‌ای حدود ۴۰ میلیون دلار ساخته شده و علاقمندان انتظار زیادی برای اکران آن کشیدند، تولد و نخستین سال‌های حیات پیامبر(ص) را به تصویر می‌کشد و پیام مهمی دارد که جهان امروز در این روزگار سخت بیش از همیشه به آن نیاز دارد: همه ادیان الهی آمدن یک منجی جدید را خبر داده بودند و همه انبیا الهی برای تکمیل کلام خدا فرستاده شده‌اند.

دیلی صباح در ادامه آورده است: مجیدی به صورت موفقیت‌آمیزی در این فیلم بر چند پیام جهانی دست گذاشته است. در این فیلم ضمن نمایش مشقت‌های محمد(ص) از همان دوران کودکی و نیز بیم بدخواهان از اینکه این کودک همان پیامبر وعده داده شده باشد، در صحنه‌هایی احساسی، عطوفت و مهربانی محمد نوجوان نسبت به بردگان و دایه در حال احتضار خود نشان داده می‌شود.

به گزارش دیلی صباح، «ای آر رحمان»، موزیسین برجسته هندی و برنده دو جایزه اسکار و جوایز بفتا و گلدن گلوب، آهنگ‌ساز این فیلم است و نقش مهمی را در این فیلم ایفا می‌کند. صرف بیش از ۱۸ ماه برای آهنگسازی این فیلم گویای کیفیت بالای آهنگسازی آن است.

همچنین نمی‌توان از نقش «ویتوریو استورارو»، فیلمبردار برجسته ایتالیایی و برنده سه جایزه اسکار غافل شد. تأثیر سنگین او بر به تصویر کشیدن زندگی محمد رسول الله(ص) کاملاً احساس می‌شود. این فیلمبردار کهنه‌کار در حقیقت اسلحه مخفی مجیدی در طول این فیلم است و لمس هنرمندانه او بر همه صحنه‌های زیبای فیلم احساس می‌شود.

دیلی صباح در پایان عنوان می‌کند: با توجه به بودجه صرف شده و تیم مجرب فیلمسازی در پشت صحنه، فیلم محمد رسول الله‌(ص) مجیدی که ۷ سال از عمر خود را برای فیلمبرداری و تدوین آن اختصاص داده، شاهکار هنری او محسوب می‌شود. این فیلم سه ساعته که اولین فیلم از یک مجموعه سه قسمتی است، ضیافتی برای چشم‌ها و روح است

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار