تاریخ انتشار :

رییس دپارتمان روابط اسلام و مسیحیت دانشگاه مکانیسوس:

ایران دوره اسلام‌شناسی در دانشگاه مکانیسوس اتیوپی برگزار کند

ماسرشا منگیسته، در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران دوره اسلام‌شناسی در دانشگاه مکانیسوس اتیوپی برگزار کند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از  روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید حسن حیدری، رایزن فرهنگی ایران در اتیوپی، ضمن حضور در دانشگاه مکانیسوس با ماسرشا منگیسته، استاد دانشگاه و مؤسس و رییس دپارتمان روابط اسلام و مسیحیت این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

2253887

این دیدار با همکاری دانشگاه مسیحی مکانیسوس به منظور بحث و بررسی در جهت اجرای برنامه مصوب رایزنی فرهنگی ایران در سال جاری با عنوان «برگزاری میزگرد علمی تخصصی در حوزه گفت‌وگوی دینی» با محوریت موضوعات مطرح در نامه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به جوانان، صورت گرفت.

حیدری طی سخنانی، خواستار مشارکت جدی در جهت اجرای این برنامه در سال جاری و برنامه‌ریزی برای سال‌های آتی در قالب سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه گفت‌وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت پروتستان شد.

رایزن فرهنگی کشورمان ادامه داد: گفت‌وگوهای بینادینی نیاز مبرم جوامع است و برگزاری چنین نشست‌هایی در جامعه فعلی اتیوپی ضروری خواهد بود.

ماسرشا منگیسته، در سخنان خود ضمن اشاره به گفت‌وگوهای دینی در اتیوپی گفت: در چند سال پیش ایده تشکیل دپارتمان تخصصی روابط اسلام و مسیحیت را ارائه کرده و در همان سال این بخش را تأسیس کردم. اکنون در اتیوپی شاهد تنش‌ها و درگیری‌هائی بین مسلمانان و مسیحیان  هستیم که قطعا بخش عمده این کشمکش‌ها با گفت‌وگو قابل حل و فصل است.

رییس دپارتمان روابط اسلام و مسیحیت دانشگاه مکانیسوس افزود: در طول تاریخ، همواره مسیحیان و مسلمانان اتیوپی بسیار دوستانه و در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زیسته‌اند. از این رو، لازم است تا به منظور آشنایی بهتر اساتید و دانشجویان این دانشگاه با قرآن و دیگر منابع اسلامی، علاوه بر برگزاری اینگونه نشست‌ها، یک دوره تخصصی اسلام‌شناسی در این دانشگاه برگزار شود.

در بخش پایانی این نشست در خصوص اعطای بورس تحصیلی و نیز، فرصت مطالعاتی به دانشجویان متقاضی واجدین شرایط این دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار