تاریخ انتشار :

کبک کانادا

موفقیت یک مدرسه اسلامی در میان مدارس کانادا

برای نخستین بار دانش آموزان یک مدرسه اسلامی در کانادا با کسب نمره کامل تحصیلی، موفق به کسب امتیاز تحصیلی برتر در رتبه بندی آموزشی مدارس کانادا شدند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از aboutislam.net، یک مدرسه اسلامی در کبک کانادا، موفق به کسب امتیاز تحصیلی برتر در رتبه بندی آموزشی مدارس متوسطه فریزر شده و دانش آموزان این مدرسه نمره کامل تحصیلی را کسب کرده‌اند.

img10013285

مدرسه اسلامی «جوانان مسلمان کانادایی» که در محله سنت لورنت در مونترآل واقع شده، با دستیابی به نمره کامل دانش آموزان، نخستین مدرسه اسلامی است که به رتبه بندی تحصیلی ۵۰ مدرسه برتر در کانادا دست پیدا کرده است. این مدرسه اسلامی که در سال ۲۰۰۰ فعالیتش را از یک فضای اجاره‌ای که بخش زیادی از آن را مراکز صنعتی تشکیل می‌دادند آغاز کرد و اکنون نزدیک به ۴۰۰ دانش آموز از مهدکودک گرفته تا کلاس یازدهم در این مدرسه تحصیل می‌کنند. به علاوه میزان فارغ التحصیلی دانش آموزان این مدرسه اسلامی ۱۰۰ درصد است.

به عنوان یک موسسه آموزشی مذهبی، دین بخشی از اصول بنیادین این مدرسه محسوب شده و یادگیری دروس اسلامی نیز در کنار دیگر دروس عمومی، در برنامه آموزشی دانش آموزان این مدرسه گنجانده شده است.

لیلا صواف مدیر این مدرسه اسلامی در این باره می‌گوید: به عقیده من برنامه درسی ما متناسب با نیاز دانش آموزان در یادگیری علوم دینی و مذهبی و در عین حال تبدیل شدن به عضو مفیدی از جامعه می‌باشد.

صواف همچنین می‌گوید که این مدرسه محیطی دوستانه برای دانش آموزان ارائه می‌دهد تا معلمان و دانش پژوهان بتوانند ارتباط مناسبی با یکدیگر برقرار ساخته و به موفقیت آموزشی دست یابند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار