تاریخ انتشار :

وهابیت

داعش همان وهابیت، با تکینیک های نوین است

افکار گروه های “تروریستی” چیز جدیدی نیست؛ بلکه آن در واقع زائیده افکار “وهابیتی” است که آل سعود به واسطه آن حکمرانی می کند؛به یقین میتوان گفت اندیشه افراطی تروریستی با آموزه های وهابی، تفاوتی جز در شیوه اجرا و تکنیک های آن ندارد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  روزنامه “الاخبار” لبنان در مقاله ای به قلم “علی ابراهیم مطر” نوشت: در شرایط کنونی، کشورهای عربی با بحران دوگانه ای با نام “گروه های افراطی تکفیری” مواجه هستند که با کافر خواندن دیگران، هزاران نفر را قتل عام می کنند.

این معضل با آغاز “بهار عربی” نشأت و با آغاز حمله به سوریه به شدت بالا گرفت. افکار گروه های “تکفیری و تروریستی” جدید نیست و بلکه آن در واقع زائیده همان افکار “وهابیتی” است که آل سعود به واسطه آن حکمرانی می کند.

img13344319

هیچ تفاوتی جز در نام، میان این دو گروه وجود ندارد؛ اعتقادات هردو یکی و افکارشان همسان است. هر که با آنها نیست، کافر و انکه با آنان مخالف است باید کشته شود تا خود به قدرت برسند… ولی تنها تفاوتی که میان این دو گروه(وهابیت و گروه های تروریستی) وجود دارد، شیوه ها و نحوه اجرا با تکنیک های نوین است تا برای مردم جذاب جلوه کند و آنان را بفریبد.

کسی که رویه گروه تروریستی داعش و افکار آن را دنبال می کند، می فهمد که میان این اندیشه افراطی و آموزه های وهابیت، تفاوتی جز در شیوه ها و فناوری های به کارگرفته شده وجود ندارد. عقایدی که گروه تروریستی داعش آن را خط مشی خود قرار داده است، در حقیقت همان عقاید وهابیتی است که اهل سنت، معتقدان به زیارت پیامبر(ص) و شفاعت ایشان را کافر خطاب می کند.

بزرگ وهابی ها، در کتاب “جواهر المضیئه” می گوید: “چگونه یک مخلوق مرده و عاجز را می خوانی؟” پیروان این شخص گمراه، هنگامی که مدینه منوره” را به اشغال خود درآوردند، خواستند مرقد پیامبر(ص) را ویران کنند، ولی تظاهرات مسلمانان در سراسر جهان، مانع از این اقدام وحشیانه آنان شد.

یکی از خطرناکترین اسالیب وهابیت، جواز دروغ گویی، افترا و پنهان کردن حقایق، به هنگام مقابله با مخالفان مسلمان خود است. این دقیقا همان چیزی است که اکنون گروه های تکفیری براساس آن عمل می کنند؛ به گونه ای که برای افتراء بستن به مخالفان خود کتاب های بسیاری را منتشر کرده اند؛ آنها تصورات عجیبی دارند که از بی اطلاعی و جهلشان نسبت به قرآن و سنت پیامبر(ص) حکایت دارد؛ مثلا بوسیدن قرآن را حرام می دانند.

اما خطرناکتر از این، مباح دانستن خون و مال مسلمانانی است که با آنان مخالف هستند؛ این همان چیزی است که داعش و دیگر گروه های تروریستی و تکفیری برآن تکیه دارند و مطابق آن عمل می کنند. نه، بلکه بدتر از این، آنها فتوا می دهند کاندیداتوری و مشارکت در جلسات نمایندگی مختلف کفر است؛ چراکه نمایندگان برای مردم قانون وضع می کنند و “آنکه قانونگذاری می کند، خود را خدا خوانده و دشمن خدای یگانه است.”

گروه تروریستی “داعش” و “القاعده” شیوه ای جنگی را دنبال می کنند که “وهابیت” از آغاز نشئت خود آن را دنبال کرده است، ولی این شیوه اکنون با سیطره این گروه های تکفیری و تروریستی بر مناطق گسترده ای از عراق و سوریه، توسعه یافته است. شیوه ای که بر افراط گرایی، تروریسم، آواره کردن دیگران، شکنجه بی گناهان متهم به کفر و ذبح و زنده سوزاندن آنان تکیه دارد؛ همانطور که سیاست ایجاد نا امنی را سرلوحه خود قرار داده است

. خطرناکتر از همه اینها، این است که انان اعتقاد دارند کسانی که با انجام عملیات های انتحاری خود را هلاک می کنند، در صورتی که از طرفدارانشان باشند، نزد خدا مأجور هستند، ولی اگر چنین نکنند، ممکن است نزد خداوند گناهکار به شمار روند.

“داعش” و “القاعده”، همچون “وهابیت” به شدت نسبت به تعالیم اسلامی نا آگاه و جاهل هستند و این جهل آنان در درکشان از مفهوم کفر و کافر به اوج می رسد.

بدتر از همه این است که رسانه هایی وجود دارند که افکار این تکفیری ها را به منظور نفوذ در مسلمانان با شیوه های دروغین ترویج می کنند.

متأسفانه تا کنون به طرز مطلوبی با این افکار مقابله نشده است و همچنان کسانی وجود دارند که با اهدافی خاص، از آن حمایت می کنند؛ از این رو یک شهروند عرب باید آنچه برای او در آینده آماده می شود را خوب درک کند و برای نمونه کافی است با دقت در حکومت سعودی بنگرد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار