تاریخ انتشار :

استرالیا

روز ملی درهای باز مساجد در استرالیا

مساجد استرالیا روز شنبه، ۸ آبان ماه میزبان مراسم روز ملی درهای باز با هدف تشویق مردم استرالیا به بازدید از مساجد خواهد بود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «eternitynews»، در حالی که بیشتر مردم استرالیا در طول عمر خود پای‌شان به مسجد باز نمی‌شود و با تبلیغات رسانه‌ای غلط روزبه‌روز بر واکنش‌های اسلام‌ستیزانه آن‌ها افزوده می‌شود، مراسم روز ملی درهای باز از تمام مردم این کشور دعوت می‌کند تا با شرکت در این مراسم و حضور در مساجد با  مسلمانان و و اعتقادات و اندیشه‌های آنان آشنا شوند.

304337_351
این مراسم بخشی از جشن‌های سالیانه «هفته اتحاد» است که مردم استرالیا را تشویق به میزبانی برنامه‌های بین ادیانی و فرهنگی می‌کند.
«بریت هالف»، یکی از کشیش‌های سیدنی که پنج سال پیش با عبدل سلیه، مدیر مسجد «مینتو» رابطه دوستی برقرار کرد، در مورد اولین بازدید خود از مسجد گفت: اولین بار مانند همه استرالیایی‌ها ترسیده بودم و مسجد برایم مکان عجیبی به نظر می‌رسید.
وی افزود: اکنون که مسلمانان را شناخته‌ام همه استرالیایی‌ها را به بازدید از مساجد تشویق می‌کنم زیرا آشنایی با مسلمانان پیش‌داوری‌های غلط و ترس از آن‌ها را از بین می‌برد.
اسلام چهارمین دین بزرگ در استرالیا، پس از مسیحیت و بی‌دینی و بودایی‌گرایی است. جمعیت مسلمانان استرالیا حدود ۵۰۰ هزار تن است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار