تاریخ انتشار :

در روز درهای باز مسجد

مسلمانان کالیفرنیا با اسلام آشنا شدند

بیش از یک صد تن از غیرمسلمانان دره کونجو در کالیفرنیای جنوبی از مرکز اسلامی این شهر بازدید به عمل آورده و در تور مسجد، ناهار حلال و گفتگوی رو در رو با مسلمانان شرکت کردند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از vcstar.com، بیش از یک صد نفر از غیرمسلمانان دره کونجو در ایالت کالیفرنیای جنوبی در آمریکا در حالی از مرکز اسلامی این شهر بازدید کردند که عده زیادی از زنان و مردان مسلمان به خواندن نماز جماعت مشغول بودند.

img08365844

در روز درهای باز که در مرکز اسلامی دره کونجو برگزار شد، بیش از صد تن از مردم شهر حضور یافته و توانستند در تورهای مسجد حضور پیدا کرده، از بوفه ناهار حلال لذت برده و اطلاعات دسته اولی درباره اسلام از زبان خود مسلمانان به دست آورند.

مرکز اسلامی دره کونجو در سال ۲۰۰۲ توسط شورای اسلامی کالیفرنیای جنوبی تاسیس شد و همانند کلیساهای مسیحیان و دیگر مراکز مذهبی، برنامه‌های آموزشی، فعالیت‌های مفرح برای کودکان و پروژه‌های میان ادیانی کمک به نیازمندان دارد.

کارن جیمز مدیر فعالیت‌های کودکان در کلیسای ظهور عیسی در “اوک پارک” به همراه بیش از ۴۰ تن از اعضای این کلیسا به تماشای نماز مسلمانان در مسجد آمده بودند. جیمز در این باره گفت: ما آمده‌ایم تا بفهمیم تفاوت‌های زیادی با هم نداشته و شباهت‌ها میان ما بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم است.

خانم سلما غفاری یکی از برگزارکنندگان این مراسم می‌گوید: آنچه در رسانه‌ها می‌بینید با اسلام واقعی از زمین تا آسمان تفاوت دارد و یکی از اهداف اولیه برگزاری روز درهای باز مساجد نیز همین است.

img08365806

غفاری که یک دکتر داروساز بوده و ۱۵ سال در این منطقه زندگی کرده امیدوار است مردم با حضور در این گردهمایی نه تنها درباره اسلام بیشتر بدانند، بلکه از شباهت‌هایشان با مسلمانان نیز بیشتر آگاه شوند.

احمد پتال که به مدت ۱۲ سال امامت جماعت این مرکز را برعهده داشته است می‌گوید: روز درهای باز فرصتی استثنایی برای ایجاد رابطه با اعضای جامعه، شناساندن دین اسلام برای آنان و برطرف کردن ذهنیت‌های غلط درباره مسلمانان است.

در این مراسم پتال درباره اصول و آموزه‌های اسلام، اهمیت نماز، روزه داری، دادن زکات و کمک به اعضای جامعه در اسلام سخن گفت.

نماز، دور شدن از دنیای مادی، ایستادن در پیشگاه پروردگار

دکتر بدر اقبال یک پزشک خانوادگی که ۲۵ سال در مطب خصوصی خود به کار مشغول بوده درباره اهمیت نماز به بازدیدکنندگان غیرمسلمان می‌گوید: نماز شما را برای دقایقی از تمامی دنیای مادی دور می‌سازد. و در آن لحظات شما به تنهایی در پیشگاه پروردگارتان ایستاده‌اید و تنها او را پرستش و ستایش کرده و از او برای کمک در چالش‌های زندگی کمک می‌طلبید.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار