تاریخ انتشار :

برایس بالمر

اطلاعات مسیحیت از اسلام شیعی کم است / شیعیان کانادا بسیار سخاوتمند و خیر هستند

نماینده شورای کلیساهای پروتستان کانادا که به منظور شرکت در جلسه برنامه‌ریزی اولین دور گفتگوی دینی اسلام و مسیحیت پروتستان کانادا در ایران حضور دارد، با امام جمعه موقت تهران دیدار و گفتگو کرد

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) «برایس بالمر» نماینده شورای کلیساهای پروتستان کانادا که به دعوت مرکز بین‌المللی گفتگو ادیان این سازمان و به منظور شرکت در جلسه برنامه‌ریزی اولین دور گفتگوی دینی اسلام و مسیحیت پروتستان کانادا در ایران حضور دارد، با «آیت‌الله امامی‌کاشانی»، رییس مدرسه عالی شهید مطهری و امام جمعه موقت تهران دیدار و گفتگو کرد.

1e6e0b5f30b0005b78433277505025f1

در ابتدای این دیدار «حجت الاسلام محمد مهدی تسخیری» رییس مرکز بین‌المللی گفتگو ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گزارشی از اهداف و برنامه‌هایی آینده این مرکز برای ارتباط با کلیساهای پروتستان کانادا ارایه داد.

سپس «آیت‌الله امامی‌کاشانی» ضمن تقدیر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای پیگیری موضوع مهم گفتگو بین رهبران ادیان الهی، با اشاره به دیدارهای خود با رهبران ادیان مختلف، پرداختن به موضوع ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی) و همراهی حضرت مسیح(علیه السلام) با آن حضرت برای استقرار حکومت عدل جهانی را بسیار مهم توصیف کرد.

وی در ادامه خواستار آن شد که در گفتگوهای دینی به این مسأله مهم پرداخته شود و اشتراکات دینی بین ادیان مختلف در زمینه ظهور منجی و استقرار حکومت عدل جهانی مورد بررسی و تبیین قرار گیرد و در این چارچوب، به بشر امید داده شود که علیرغم همه مشکلات عصر حاضر، آینده روشنی پیش روی بشر است و بشر باید برای رسیدن به آن آینده درخشان که در کتب مقدس به آن وعده داده شده است، تلاش و همکاری کند.

در ادامه نیز «برایس بالمر» حضور خود در مدرسه عالی شهید مطهری را فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر با الهیات شیعی و شیوه‌های تدریس علوم دینی در ایران دانست.

وی در ادامه گفت: در کانادا مقوله اسلام‌شناسی امری جدید است و اطلاعات ما بیشتر از اهل تسنن است و به تازگی شروع به شناخت اسلام شیعی کرده‌ایم و برای دریافت این اطلاعات بسیار مشتاقیم. شیعیان در کانادا بسیار سخاوتمند هستند و در امور خیر با هم همکاری داریم.

«بالمر» همچنین در خصوص نظرات مسیحیت در باب منجی(عجل الله تعالی) و ظهور مسیح(علیه السلام) در آخرالزمان، توضیحاتی ارایه داد و مسئولیت روحانیون در ادیان مختلف، برای تبیین راه و کمک به آسیب‌دیدگان در اجتماع را با اهمیت دانست.

وی همچنین اظهار کرد: این وظیفه رهبران دینی است که افراد را جذب کرده و آنان را به سوی معنویت هدایت کنند و به آنها امید و نشاط ارزانی کنند.

منبع:ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار