تاریخ انتشار :

در ایالت«اوتار پرداش»

همایش«الامام زین العابدین(علیه السلام)» در هند برگزار شد

نخستین همایش «الامام زین العابدین(علیه السلام)» از سلسله برنامه های برون مرزی ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) در کشور هند برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از ستاد خبری کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام)، در این همایش که برای نخستین بار با حضور گسترده اقشار مختلف در مسجد جامع شهر «قاضی آباد» در ایالت «اوتار پرادش» برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن تکریم مقام شامخ امام سجاد(علیه السلام)، با ابعاد مختلف سیره علمی و عملی و نقش آن حضرت در انتقال پیام عاشورا و جلوگیری از تحریف اسلام ناب پس از واقعه جانسوز کربلا آشنا شدند.

 img10394582

حجت الاسلام و المسلمین سید نصرت علی جعفری، رئیس اتحادیه تشکل ھای فرھنگی طلاب کشور ھندوستان در این همایش گفت: امام زین العابدین(علیه السلام) در واقعه کربلا حضور داشتند اما از روی حکمت الهی و برای استمرار ولایت و امامت در روز عاشورا به بیماری شدیدی مبتلا شدند.

وی به آغاز دوران امامت علی بن الحسین(علیه السلام) اشاره کرد و افزود: امامت سیدالساجدین از عصر روز عاشورا آغاز شد، اما تا مجلس شام این امر علنی نبود؛ پس از ایراد خطبه آن حضرت در مجلس شام که منجر به تزلزل در پایه های حکومت بنی امیه شد، همگان به شکست استراتژی دشمن که به دنبال از بین بردن امامت بود، پی بردند.

رئیس اتحادیه تشکل ھای فرھنگی طلاب کشور ھندوستان همچنین با اشاره به دوران امامت امام سجاد(علیه السلام)، عنوان کرد: با توجه به خفقان ایجاد شده توسط دستگاه بنی امیه، آن حضرت هرگاه آب، کودک، آتش، و تشنه ای را می دید گریه می کرد و با اشک خود همگان را متوجه واقعه جانسوز عاشورا و جنایات یزیدیان می نمود.

وی، بهره گیری از دعا برای دعوت مردم به توحید و راهنمایی امت را از دیگر اقدامات امام زین العابدین(علیه السلام) برشمرد و گفت: کمک و دستگیری از نیازمندان و فقرا و خرید برده و تربیت آنان در راستای کادرسازی برای دانشگاه امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) از دیگر اموری بود که آن حضرت نسبت به آن اهتمام داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی آثار ارزشمند امام سجاد(علیه السلام) پرداخت و افزود: صحیفه سجادیه مشتمل بر دعاهای امام سجاد(علیه السلام) است که فرهنگ ارتباط با خدا را به بهترین شکل آموزش می دهد.

وی از صحیفه سجادیه به عنوان «زبور آل محمد» یاد کرد و گفت: صحیفه سجادیه در کنار توجه به مباحث توحیدی، اخلاقی و تربیتی، سلاحی نیز در برابر ظلم ظالمین است.

بیش از ۱۰۰ دانشمند و بزرگان علمی دانشگاهی کشور هندوستان در نخستین همایش«الامام زین العابدین(علیه السلام)» حضور داشتند.

شهر قاضی‌آباد (به انگلیسی: Ghaziabad) با جمعیت ۱٫۴۳۷٫۸۵۵ نفر در ایالت اوتار پرادش در کشور هند واقع شده‌است.

گفتنی است؛ ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ششم تا ۲۵ محرم با محوریت و میزبانی استان هرمزگان و در ۱۰ استان کشور ایران و ۱۲ کشور جهان برگزار می شود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار