تاریخ انتشار :

داکوتای جنوبی

گفت‌و‌گو درباره اسلام در کتابخانه «سوفالز» آمریکا

کتابخانه شهر «سوفالز» در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا این هفته میزبان برنامه‌ای تحت عنوان «مسلمان بودن در سوفالز» با هدف معرفی اسلام و مسلمانان است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از پایگاه خبری «argusleader»، کتابخانه شهر «سوفالز» با همکاری مرکز چندفرهنگی این شهر  پنج‌شنبه، ۲۹ مهرماه میزبان برنامه بحث و گفت‌وگو در مورد اسلام و مسلمانان با حضور کارشناسان اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات شرکت‌کنندگان خواهد بود.

296735_640
«مارک بلکبورن»، مسئول هماهنگی این برنامه گفت: گفت‌وگو باعث افزایش آگاهی مردم در مورد اسلام و مسلمانان خواهد شد.
تانیزا اسلام، وکیل دادگستری که یکی از مسئولین برنامه است، گفت: مسلمانان از گروه‌های سنی مختلف در داکوتا با تبعیض مواجه هستند و گزارشاتی از دانش‌آموزان مسلمان دریافت می‌شود که در مدارس مورد آزار قرار می‌گیرند و تروریست خطاب می‌شوند.
وی گفت: مسلمانان بزرگسال نیز با مشکلاتی از قبیل پذیرفته نشدن در محیط سیاسی و کار، ممنوعیت حجاب، و ممنوعیت نماز و روزه در محل کار مواجهند.
حدود ۵ هزار مسلمان در شهر سوفالز زندگی می‌کنند و مسئولین امیدوارند علی‌رغم جو اسلام‌هراسی ناشی از اظهارات اسلام‌ستیزانه نامزدهای ریاست‌جمهوری، این برنامه آگاهی‌بخش بوده و تصورات غلط در مورد مسلمانان را برطرف کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار