تاریخ انتشار :

در ماه محرم و در ایام سالروز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین

برگزاری مراسم اهدای خون در مرکز اسلامی انگلیس

با همکاری سازمان بهداشت انگلیس در ماه محرم و در ایام سالروز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش مراسم اهدای خون در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  در ایام سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، مسلمان شهر لندن در مرکز اسلامی انگلیس حاضر شدند تا با اهدای خون خود به تکلیف انسانی خود عمل کرده و از این راه زندگی بخش جان بسیاری از انسانهای نیازمند باشند.

مراسم اهدای خون در مرکز اسلامی انگلیس که با همکاری، اتحادیه دانشجویان مسلمان (IUS) و سیستم بهداشت عمومی بریتانیا (NHS) و در سالن اصلی مرکز برنامه ریزی شد، با عنوان: “اجتماع سازمان یافته اهدای خون به نام امام حسین” (Imam Hussein Blood Donations Campaign) برگزار گردید.

مرکز اسلامی انگلیس و اتحادیه دانشجویان مسلمان از همه ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درخواست کرده بودند تا در ایام سالروز شهادت آن حضرت در برنامه اهدای خون به بیماران که در شهرهای انگلیس از جمله در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می شود، شرکت کنند.

اهدای خون توسط جامعه مسلمان به ویژه شیعیان با همکاری مرکز انتقال خون سیستم بهداشت عمومی انگلیس، در بسیاری از شهرهای این کشور ازجمله در لندن، آبردین، بیرمنگام، برادفورد، کاردیف، لیدز، لیسستر و منچستر، صورت گرفت.

مراسم اهدای خون از سوی مسلمانان انگلیس با تشکیل “کمپین اهدای خون به نام امام حسین(ع)”، در سال ۲۰۰۶ میلادی با همکاری بخش انتقال خون سیستم بهداشت عمومی انگلیس (NHS) آغاز شد و مسلمانان انگلیس هرساله بویژه درماههای محرم و صفر، به یاد جانبازی های امام حسین(ع) ویاران باوفایش، خون خود را برای استفاده های پزشکی و نجات جان بیماران نیازمند، اهدا می کنند.

این کمپین توسط اتحادیه دانشجویان مسلمان که یک گروه مدنی خیریه است، باهدف تشویق مسلمانان به اهدای خون و نیز ارتقای سطح انسجام فرهنگی و اجتماعی آنان به ویژه جوانان مسلمان سازمان دهی گردید.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار