تاریخ انتشار :

پروفسور «دیوید تور فی یل»

سخنان تکان دهنده استاد دانشگاه استکهلم در مراسم عاشورا

یکی از اساتید برجسته دانشگاه «سودرتورن» شهر “استکهلم” با حضور در مراسم عاشورای شیعیان این شهر، ناگهان و بدون هماهنگی به ایراد سخنرانی پرداخت و با تمجید از مقام والای سید الشهداء (علیه السلام) ایشان را متعلق به تمام مردم جهان از جمله مسیحیان خواند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  پروفسور «دیوید تور فی یل» استاد تاریخ دانشگاه «سودرتورن» شهر “استکهلم” در مراسم عزاداری شیعیان این شهر در تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کرد.

حضور این استاد برجسته دانشگاه استکهلم باعث تعجب نبود، چراکه مسیحیان زیادی در گوشه و کنار جهان در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) شرکت کرده و ارادت خود را خدمت این امام همام ابراز می دارند.

dede55847d4823533460977195e04bc4

آنچه باعث تعجب و شگفتی همگان شد، این بود که «پروفسور دیوید تور» بدون هماهنگی قبلی ناگهان میکروفون را در دست گرفت و شروع به سخن گفتن کرد.

وی که در جمع عزاداران فارس زبان ساکن شهر استکهلم حضور یافته بود، به زبان سوئدی قسمت هایی از وقایع عاشورا را توضیح داد و آنگاه به زبان فارسی اظهار داشت: «هر جا کربلا است و هر روز عاشورا است.»

این استاد برجسته تاریخ در ادامه سخنان خود اظهار داشت: طبق مطالعاتی که انجام داده ام به این نتیجه رسیده ام که فردی مسیحی به نام «جان» در واقعه عاشورا و کربلا حضور داشته و در رکاب حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) جنگیده و به شهادت رسیده است.

پروفسور دیوید تور افزود: اگرچه مسیحی هستم ولی علاقه خاصی به امام حسین (علیه السلام) دارم و در دفتر کارم تصویری از ایشان را نصب کرده ام که در قسمتی از آن نوشته شده است: «امام حسین نوری است که هرگز خاموش نمی شود.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روشنایی نور کربلا تنها برای مسلمانان و شیعیان نیست بلکه روشنایی بخش مسیحیان نیز بوده و هست.

این استاد دانشگاه سودرتورن در پایان سخنان خود به کتاب شریف «نهج البلاغه» و توصیه های امیرالمومنین (علیه السلام) به «مالک اشتر» نیز اشاره کرد.

ویدئوی مربوط به سخنان پروفسور «دیوید تور فی یل» در شبکه های مجازی و Youtube منتشر شده و قابل دسترسی می باشد.

شایان ذکر است طبق اسناد تاریخی و مقاتل معتبر، جوانی مسیحی به نام «وهب» در روز عاشورا و در رکاب حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حضور داشت و مورد لطف و عنایت ایشان واقع شده و در نهایت نیز به درجه رفیع شهادت در رکاب سبط النبی نائل آمد.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار