تاریخ انتشار :

دانشگاه رایرسون در تورنتو؛

یک مسلمان رئیس دانشگاه رایرسون کانادا شد

طی مراسمی رسمی، یکی از اساتید مسلمان در دانشگاه رایرسون کانادا واقع در تورنتو به سمت ریاست برگزیده شد.

     به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam.net، دانشگاه رایرسون در تورنتو، طی مراسمی رسمی، یکی از اساتید مسلمانش را به سمت ریاست برگزید. مراسم انتصاب دکتر محمد لاچمی، نهمین رئیس  این دانشگاه در محوطه آموزشی در تورنتو برگزار شد.

jamnewsimage16481518

استاد لاچمی در سال ۱۹۹۸ به عنوان پروفسور رشته مهندسی و علوم معماری به دانشگاه رایرسون پیوسته و به تدریج به مراتب مختلف مدیریت از جمله رئیس دانشکده مهندسی و علوم معماری، و اخیرا معاونت رئیس دانشگاه را عهده دار شده است.

این استاد دانشگاه برنده جوایز تدریس، استادی و تحقیقاتی بوده است و بیشتر به خاطر تحقیقات پیشگامانه در مواد با عملکرد بالا و فن‌آوری‌های پیشرفته برای کاهش اثرات سازه‌ای ساخته شده بر روی محیط زیست شناخته شده می‌باشد. نخست وزیر کانادا نیز پیام تبریکی به منظور انتساب او ارسال کرد.

این استاد مسلمان در سخنرانی مراسم انتصابش گفت: من قصد دارم کاری کنم که این دانشگاه به مکانی برای انتخاب متفکران خلاق و اصیل، نوآوران، آرمان‌گرایان و عملگرایان تبدیل شود.

او همچنین از تشکیل صندوق مالی جدیدی برای ارتقاء دسترسی به تحصیلات آموزش عالی در دانشگاه خبر داده و گفت: ما همه می‌دانیم که تحصیلات آموزش عالی چگونه در تغییر زندگی افراد موثر هستند و من قصد دارم در پاییز پیش رو با حامیان مالی دانشگاه تماس برقرار کرده تا از دسترسی بیشتر به صندوق مالی تحصیلی برای دیگر افراد نیازمند اطمینان حاصل کنم تا هم دانشجویان بین المللی و هم جوانان بومی کانادا قادر به تحصیلات عالی در دانشگاه باشند.

دانشگاه رایرسون یکی از دانشگاه‌های ممتاز کانادا در زمینه نوآوری و آموزش حرفه ای محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۹۴۸ در انتاریوی تورنتو تاسیس گردید. نسبت تقاضای پذیرش در این دانشگاه با توجه به شهرت دانشگاه در زمینه کسب و کار و فضای آموزشی موجود، بالاتر از سایر دانشگاه‌های انتاریو می‌باشد. دانشگاه رایرسون بیش از ۳۸۰۰۰ نفر دانشجو دارد که از این تعداد ۲۳۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می باشند.

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار