تاریخ انتشار :

چهره‌های مسلمان

چهره‌های مشهوری که مسلمان شده‌اند و یا خود را مسلمان می‌دانند

نزدیک به یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون نفر از جمعیت کره زمین مسلمان هستند. در میان این جمعیت، چهره‌های سرشناسی دیده می‌شوند که اگر بدانید مسلمان هستند از تعجب جا می‌خورید!

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    نزدیک به یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون نفر از جمعیت کره زمین مسلمان هستند. در میان این جمعیت، چهره‌های سرشناسی دیده می‌شوند که اگر بدانید مسلمان هستند از تعجب جا می‌خورید!

جنت جکسن

 

پس از استفاده با سومین شوهر خود به نام وسام المانع جنت جکسن به دین اسلام تشرف پیدا کرد. این زوج هم‌اکنون در حومه قطر زندگی می‌کنند و جنت به عنوان زن خانه‌دار روزگار می‌گذراند. جنت جکسن خواننده، رقصنده، ترانه‌سرا و بازیگر اهل آمریکا و خواهر خواننده معروف مایکل جکسن است. وسام المانع یا به عبارت بهتر وسام صالح الحمد المانع میلیاردر قطری و مالک چندین شرکت تجاری است.

الن برستین

برستین در دهه سوم زندگی خود مسلمان شد. او هیچ وقت درباره عقاید شخصی خودش صحبت نمی‌کند. از این رو، وقتی مسلمان شد همه را از تعجب انگشت به دهان کرد. او بازیگر اهل آمریکا است و کارش را در تئاتر از اواخر دهه ۱۹۵۰ آغاز کرد. همچنین در دهه بعدی در چندین فیلم و سریال تلویزیونی نقش ایفا کرد.

شکیل اونیل

ستاره بسکتبال است با نام کامل شکیل راشائون اونیل. نام اول و میانی او در  زبان عربی به معنای “سلحشور کوچک” است. اونیل در سال ۲۰۱۰ اذعان داشت که در مراسم حج شرکت کرده است و به این ترتیب موضوع مسلمان بودن خود را رسما اعلام کرد. شکیل اونیل بازیکن آمریکایی بازنشسته ان بی ای است. وی یکی از ۵۰ بازیکن برتر تمامی ادوار ان بی ای به حساب می‌آید.

مایک تایسون

تایسون در سال ۱۹۹۲ مسلمان شد و در باورهای دینی و مذهبی خود عقیده‌ای راسخ دارد. تایسون پس از مسلمان شدن نام خود را “مالک” گذاشت. مایک تایسون مشت‌زن بازنشسته آمریکایی است. وی جوان‌ترین قهرمان بوکس حرفه‌ای سنگین‌ وزن و یکی از مشهورترین شخصیت‌های ورزشی دنیا بوده است.

جرمین جکسن

برادر بزرگ‌تر مایکل جکسن است و بیشتر عمرش را تنها زندگی کرده است. بعد از برپایی تور کنسرت در ۱۹۸۹ در بحرین، جرمین تصمیم گرفت که مسلمان شود و نام “محمد عبدالعزیز” را برای خود انتخاب کند. او خواننده، نوازنده گیتار بیس و آهنگساز آمریکایی است. جرمین در شهر گری ایالت ایندیانا متولد شد. او از اعضای گروه جکسن ۵ نیز بود. او برادر بزرگ‌تر خوانندگان معروف پاپ مایکل جکسن و جانت جکسن است.

جمیما خان

Pakistan’s cricketer-turned-politician Imran Khan (L) and his wife Jemima attend an election rally in Islamabad September 16, 2002. Khan said on June 22, 2004 that he has divorced his British socialite wife after nine years of marriage. Picture taken September 16, 2002. REUTERS/Mian Khursheed

جمیما خان از پدر و مادری یهودی زاده شد اما پس از آشنایی با شوهر سابق خود با نام عمران خان دین اسلام را برگزید. بعد از جدایی از عمران خان همچنان مسلمان ماند. او روزنامه‌نگار انگلیسی ـ پاکستانی است که برای نشریه‌های نیو استیتس‌من (New Statesman) دبیری و برای ونیتی فر (Vanity Fair) سردبیری می‌کند. عمران خان نیز سیاست‌مدار پاکستانی و بازیکن سابق کریکت است. وی به مدت ۲ دهه در پایان سده بیستم میلادی در سطح جهانی به بازی کریکت مشغول بود و پس از بازنشستگی به سیاست روی آورد.

کریم عبدالجبار

نام واقعی او فردیناند لوییس آلسیندور جونیور است ولی با پذیرش دین اسلام نامش را به کریم عبدالجبار تغییر داد. این ستاره سابق بستکبال بی‌نهایت دین‌دار و مذهبی است و برای این که به درک بهتری از دین اسلام برسد به طور مرتب به لبنان سفر می‌کند. کریم عبدالجبار بسکتبالیست مشهور تیم‌های میلواکی باکس و لس انجلس لیکرز بود اما هم‌اکنون از بسکتبال خداحافظی کرده و در پلیس امنیتی آمریکا استخدام شده ‌است.

کت استیونز

موسیقیدان مشهوری است که در سال ۱۹۷۸ مسلمان شد و نام “یوسف اسلام” را روی خود گذاشت. چندی بعد از کرده خویش پشیمان شد اما دوباره به دین اسلام گروید. بسیاری از مسلمانان دنیا از این کار او به شدت انتقاد کردند. او با نام واقعی استیون دیمیتری جورجیو هنرمند برجستهٔ موسیقی پاپ در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی بود. کت استیونز بیشتر به فعالیت‌های دینی و انتشار آلبوم‌های مذهبی پرداخته است.

  چاپله

بیشتر مردم دنیا فکر می‌کردند که این کمدین تا آخر عمرخود ملحد خواهد ماند اما در کمال ناباوری و بدون آن که بدانند چرا باخبر شدند که دیو چاپله مسلمان شده است. او در سال ۱۹۹۸ مسلمان شد. چاپله بازیگر آمریکایی است و از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم “الماس آبی” اشاره کرد.

آیس کیوب

اُشی جکسن یا همان آیس کیوب خود را فطرتا مسلمان می‌داند. او در ادای فرائض دینی و به ویژه عبادت در مسجد مقید و متعهد است. او معتقد است که مسلمانی او معامله‌ای بین خود و خدای خود است. کیوب بازیگر٬ رپر و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است. متن آهنگ‌های او معمولاً سیاسی است و یکی از عضوهای پایه‌ای سبک “گنگستا رپ” شناخته می‌شود.

منبع:صدای میانه

اشتراک گذاری :


  1. محمّد امین گفت:

    البته بعضی هایشان رفتارشان آنطور که باید اسلامی نیست؛…إن شآء الله خداوند با صراط مستقیم اسلام که مکتب اهل البیت پیامبر خدا(علیهم السلام)است آشنایشان کند

  2. مارال گفت:

    سلام لطفا کامل بگید که دین اسلام سنی شدن یا شیعی

آخرین اخبار