تاریخ انتشار :

علی الرومانی تازه مسلمان شیعه

شخصیت امام علی(علیه السلام),ملحدی را شیعه کرد

قبل ها شنیده بودم که شیعیان گروهی دست ساخته یهودیان هستند که امام علی (ع) را می پرستند و دائم خودشان را زخمی می کنند! اما الحمدلله من شروع به مشاهده عمیق و تفکر کردم تا جایی که از زیبایی های اسلام شیعه شگفت زده شده شدم.یک جهان بینی کاملا جدیدی برایم باز شده بود که با قرائت اهل سنت متفاوت بود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه سایت رهیافتگان- مترجم محمد مهرداد زمانی/ سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

بنده ۳ ماه پیش در مرکز اسلامی ایران در مونترال کانادا به اسلام مشرف شدم.وقتی که مسیحی بودم تمام ادیان موجود در دنیا را با دقت مطالعه می کردم مانند یهودیت و تمام فرق مسیحیت,بوداییسم,هندویسم,زرتشت . حتی یک دوره هم ملحد بودم.اما با مطالعه این ادیان  خلاء موجود در قلبم کماکان سرجایش بود.

با اینکه پدر داشتم اما او هیچ گاه مانند یک پدر با من رفتار نکرد ومن با فقدان محبت پدری رشد کردم به همبن دلیل با بقیه بچه ها متفاوت بودم. دوران نوجوانی خیلی سختی داشتم و همیشه مورد آزار و اذیت دیگران واقع می شدم و باعث نفرتم از پدر و اطرافیانم می شد.من چیزی نداشتم.با ابنکه اصالتا اهل رومانی هستم اما نه رومانیایی بودم و نه کانادایی.در یک دوره به سیگار و الکل اعتبیاد پیدا کردم ولی آن هم حال من را بهتر نکرد.

در شانزده سالگی درمدرسه جدیدم با دانش آموزان مسلمان برخورد کردم .با آنها صحبت می کردم و چیزهایی درمود اسلام و قرآن فرا می گرفتم .اسلام مرا  متحیرکرده بود اما چیزی که مرا بیشتر گیج کرده بود رفتار دوستان اهل سنت من بود.آنها اهل سیگار و الکل و روابط نا مشروع بودند.با دوستانم در مورد خلفا بحث می کردم.از انها می پرسیدم چرا با وجود آیاتی در قران مبنی بر حرام بودن حمله ابتدایی چرا خلفا بدون هیچ دلیلی به ایران و سوریه حمله کردند؟ جواب انها این بود که این خواست خدا بوده است و ما نباید سوالی داشته باشیم زیرا برترین شخص پس از رسول خدا(ٌص) خلیفه عمر است.من ازین جواب و تقدیرگرایی انها بیزار بودم.به همین دلیل اسلام را هم رها کرده و دوباره دچار افسردگی شدم,شروع به مصرف دارو کردم و حتی به خودکشی هم فکر میکردم.اما خدا مرا رها نکرد.

%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c

در دانشگاه با یک شخص خوش رفتارو خوب افغانستانی اشنا شدم.ما خیلی زود با هم صمیمی شدیم و وقتی من از او در مورد دینش سوال پرسیدم پاسخ او مرا خیلی مشوش کرد.او یک شیعه بود.قبل ها شنیده بودم که شیعیان گروهی دست ساخته یهودیان هستند که امام علی (ع) را می پرستند و دائم خودشان را زخمی می کنند! اما الحمدلله من شروع به مشاهده عمیق و تفکر کردم تا جایی که  از زیبایی های اسلام شیعه شگفت زده شده شدم.یک جهان بینی کاملا جدیدی برایم باز شده بود که با قرائت اهل سنت متفاوت بود.اسلامی که پیامبرش فرشتگان را کتک می زند و مورد سحر واقع می شود و مجعولاتی مانند ان.

من عاشق شخصیت علی ابن ابی طالب (ع) شدم و اورا مانند پدری که هیچ گاه نداشتم می پنداشتم.بعد از یکی دو هفته تحقیق تصمیم گرفتم شهادتین را بگویم.من هیچگاه از تصمیمم پشیمان نخواهم شد.البته شیطان لعین تلاش می کند مرا دچار شک و تردید بکند اما من با حقیقت خواهم ماند.والدینم این موضوع رامی دانند و من مشکل بزرگی با پدرم در رابطه با آن دارم.پدرم سعی میکند مرا از اسلام برگرداند,و همیشه  به رسول خدا(ص) و امام علی (ع) توهیین می کند اما انشالله من دو سه ماه دیگر برای تحصیل در حوزه های قم ,کانادا را ترک خواهم کرد.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان-مترجم محمد مهرداد زمانی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار