تاریخ انتشار :

ویرجینیا

هتل‌ها و رستوران‌ها میزبان نماز جمعه + تصاویر

جوانان مسلمان در واشنگتن و مناطق اطراف که بر تعداد آنها افزوده شده علاوه بر مساجد و مراکز اسلامی اقدام به برگزاری نماز جمعه در هتل‌ها و رستوران‌های این شهر می‌کنند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  گروهی از مسلمانان در رستورانی در ایالت ویرجینیا نماز جمعه برپا کردند. این گروه مدت یک سال است که در این رستوران با حضور ۳۰۰ نفر اقدام به برپایی نماز جمعه می‌کنند. نکته جالب حضور مردم از ملیت‌های مختلف و افرادی بود که به‌تازگی مسلمان شده بودند. در واشنگتن، ایالتهای ویرجینیا و مریلند تعدادی از گروه‌های مسلمان که بیشتر آنها را جوانان و افراد تازه‌مسلمان تشکیل می‌دهند با اجاره کردن رستوران‌ها و هتل‌ها در روزهای جمعه و یا در روزهای ماه محرم و رمضان برنامه‌های مورد نظر خود را اجرا می‌کنند.

مسئول این گروه به خبرنگار تسنیم تصریح  کرد این گروه از ۶۰۰ ــ ۳۰۰ نفر تشکیل می‌شود که بیشتر آنها از جوانان هستند که میان آنها تازه‌مسلمانان هم دیده می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های متعددی برای جوانان می‌گذاریم و ما با دولت آمریکا شفاف هستیم و حتی از آنها خواستیم که بیایند در جلسات ما شرکت کنند.

مسئول این گروه اضافه کرد: یک رستوران افغانی است به‌اسم “دنیا” که محبت کردند و سالن عروسی و مراسم مخصوص خود را در اختیار ما گذاشتند.

امام جمعه جوان این گروه مسلمانان در خطبه‌های خود از نزدیکی مؤمن با خدا و نشانه‌های مؤمن صحبت کرد و همچنین راه پیروان پیغمبر خداوند با آنانی را که خود را مسلمان می‌دانند و سر مسلمانان را بریده و حتی سر پدر و مادر خود را می‌برند، جدا دانست و قویاً بر منحرف بودن پیروان داعش از اسلام تأکید کرد.

ایالت‌های مریلند و ویرجینیا از ایالات‌هایی هستند که جمعیت مسلمانان در آنها در حال رشد  است, در این منطقه بیش از ۵۰ مسجد وجود دارد که دارای ساختمان و امام و روحانی مقیم ساکن در آن هستند و کنار آنها بیش از ۲۰ گروه بزرگ هم در سراسر این منطقه از املاک اجاره‌ای و موقتی استفاده می‌کنند, سهم شیعیان در این منطقه هم ۱۱ مسجد است. مسلمانان در ایالت‌های نیویورک و میشیگان و شهر شیکاگو نیز در حال رشد هستند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار