تاریخ انتشار :

نانسی شولز

قانون ممنوعیت ساخت مسجد در ایالت جورجیا لغو شد

علیرغم وجود تبلیغات شوم افراط گرایان و نژادپرستان آمریکایی علیه اسلام و نیز وجود مخالفان محلی در شهر نیوتن ایالت جورجیا، مقامات این شهر در اقدامی تحسین برانگیز، تصمیم به لغو قانون منع ساخت مسجد و قبرستان برای مسلمانان، کردند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  علیرغم وجود تبلیغات شوم افراط گرایان و نژادپرستان آمریکایی علیه اسلام و نیز وجود مخالفان محلی در شهر نیوتن ایالت جورجیا، مقامات این شهر در اقدامی تحسین برانگیز، تصمیم به لغو قانون منع ساخت مسجد و قبرستان برای مسلمانان، کردند.

55723165cbb499abc111abd96f4001ce

این قانون در پی نگرانی برخی شهروندان این شهر و نیز فشار گسترده گروه های افراطی و در اثر برخی نگرانی ها از وجود ارتباط میان اسلام و تروریسم، حدود پنج هفته در این شهر اجرایی شد ولی در نهایت و با تصمیم مقام ارشد شهر نیوتن، این قانون تبعطض آمیز لغو شد.

«نانسی شولز» عضو هیئت رئیسه شورای شهر نیوتن در این باره اظهار داشت: این شهر به اوج تنوع دینی – مذهبی رسیده و از اینکه شاهد حضور گروه های مختلف دینی و زندگی مسالمت آمیز آنان در کنار یکدیگر هستیم، بسیار خرسند می باشیم.

در پی این اقدام پسندیده، شعبه انجمن ارتباطات اسلامی آمریکا در ایالت جورجیا، از مسئولین شهر نیوتن قدردانی و تشکر کرد.

مدیر اجرایی این انجمن اسلامی در این رابطه خاطرنشان کرد: مسلمانان این شهر پیش از آنکه اقدام به ساخت مسجد و یا گورستان بکنند، با دیگر مردم این شهر رابطه دوستی برقرار می کنند و با جلب رضایت آنان و نیز خرید زمین های مورد نیاز، اقدام به ساخت چنین ابنیه ای می نمایند.

این تصمیم شورای شهر نیوتن با مخالفت گروه های افراطی و نژادپرستان آمریکایی روبرو شد و همزمان با اعلام لغو ممنوعیت ساخت مسجد و گورستان برای مسلمانان، دو نشست و جلسه با حضور حدود ۶۰۰ تن از اهالی این شهر برگزار شد و شرکت کنندگان در آن، لغو این قانون را موجب ترغیب پناهجویان مسلمان برای مهاجرت به این شهر عنوان کردند.

با این حال، «ادوارد احمد میشل» عضو ارشد انجمن ارتباطات اسلامی آمریکا در ایالت جورجیا، لغو این قانون را حق مسلّم مسلمانان معرفی و تاکید کرد: در صورت توقف لغو این قانون تبعیض آمیز، اعتراض خود را به دستگاه قضایی ذیربط آمریکا خواهد برد و حق مسلمانان این شهر را از این طریق خواهد ستاند.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار