تاریخ انتشار :

حسن افروز

ساخت مسجدی برای شیعیان در آمریکا

مرکز شیعی دارالعباس در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و اکنون بیش از ۱ صد خانواده در این موسسه عضویت دارند که بیشتر آنان را شیعیان پاکستان و هندوستان تشکیل می‌دهند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) این مسجد زمین ۴ جریبی در اطراف ساختمان‌های کوچک کنونی‌اش خریداری کرده و مشغول مذاکره با مقامات لیلبورن برای آماده‌سازی مسجد جدیدی در این ناحیه است.

حسن افروز یکی از معتمدین مسجد می‌گوید: مسجد همانند دیگر مکان‌های عبادت است. پیام ما ترویج صلح و عشق است و درهای ما همیشه به روی مردم از تمامی ادیان و مذاهب باز است.

JamNewsImage13124585

صفدر عابدی سخنگوی دارالعباس نیز می‌گوید: ما درک می‌کنیم که مردم آمریکا نگران باشند. عده‌ای تروریست به نام اسلام حملاتی انجام داده‌اند.

اما هدف ما این است که نشان دهیم این تروریست‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، چرا که آنان یکی از اصول مهم اسلام یعنی صلح را زیر پا گذاشته‌اند.

در این میان عده‌ای از ساکنان لیلبورن اعلام کرده‌اند که مشکلی با توسعه مسجد ندارند. لزلی ادوین یکی از مغازه‌داران این ناحیه می‌گوید: من خوشحالم که آن‌ها می‌توانند توسعه پیدا کنند و مکانی برای عبادت داشته باشند.

با این حال شهردار این شهر و چهار عضو شورا حاضر نشدند نظر خودشان را در این باره ابراز کنند.

تاریخچه مرکز شیعی دارالعباس

مرکز شیعی دارالعباس در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و اکنون بیش از ۱ صد خانواده در این موسسه عضویت دارند که بیشتر آنان را شیعیان پاکستان و هندوستان تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۰۹ درخواست اعضای مسجد برای توسعه با مخالفت روبرو شد.

 

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار