تاریخ انتشار :

دوست من به تازگی مسلمان شده است، چگونه میتوانم به او کمک کنم؟

آگاه باشید که تنها خدا میداند که چه کسی در راه او استوارتر، سخت کوش تر و پرهیزکارتر است. ما فقط یک وسیله برای کمک به دیگران هستیم.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه سایت رهیافتگان- مترجم فاطمه دخیلی/ کمک به خواهر و برادری که تازه به اسلام روی آورده اند کاری است که همه ی ما باید انجام بدهیم. با این حال لازم است آگاه باشیم که به هرشخص چگونه و چه وقت کمک کنیم، زیرا هر شخص نیازهای متفاوتی دارد. پس باید بیشتر توجه کنیم.

 

کمک

در زیر به چند نمونه از راه کارهای مشترک اشاره شده که میتوانیم به آنها مراجعه کنیم:

• بسیاری از سازمان های تبلیغی آنلاین حاوی قرآن و اطلاعات و راهنمایی هایی برای مسلمانان به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد. سعی کنید این منابع را به زبان دوست خود پیدا کرده و به او بدهید.
• از دوست خود بخواهید اگر درباره نماز و چگونگی آن و دیگر آداب اسلامی سوالی دارد از شما بپرسد تا با یکدیگر تمرین و او را راهنمایی کنید.
• یک دوست و راهنمای خوب باشید وسعی کنید همیشه در دسترس باشید.
• دوست تازه مسلمان خود را به دیگر تازه مسلمانان معرفی کنید.
• بعضی از تازه مسلمانان در ابتدا با خانواده ی خود رابطه ی تنش زایی دارند. سعی کنید خانه ی خود را برای پذیرش آنها باز کنید و مانند عضوی از خانواده ی او باشید تا زمانی که رابطه اش با خانواده به حالت عادی برگردد. همچنین برای حل مشکل او و خانواده اش دعا کنید.
• خیلی از خواهرانی که مسلمان میشوند علاقه ی زیادی به حجاب دارند اما نمی دانند که وسایل مربوط به حجاب را از کجا باید تهیه کنند. بنابراین شما آنها را برای خرید همراهی کنید و یا وسایل حجاب خود را با انها به اشتراک بگذارید.
• اگر یک فرد آگاه به مسائل دینی میشناسید به دوست خود معرفی کنید. با این کار دوست شما می تواند به طور مستقیم با شخصی که بتواند جواب سوالاتش را بدهد ارتباط برقرار کند.
• از رفتار کردن با آنها مانند یک کودک خودداری کنید و خود را بالاتر و بهتر از آنها ندانید.

آگاه باشید که تنها خدا می داند که چه کسی در راه او استوارتر، سخت کوش تر و پرهیزکارتر است. ما فقط یک وسیله برای کمک به دیگران هستیم.
فراموش نکنید زمانی که شما به کسی کمک می کنید، به او لطف نمی کنید بلکه به عنوان یک مسلمان کمک کردن به دیگران وظیفه ی ماست و این است هدف از ماموریت و عقیده ی ما.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان- مترجم فاطمه دخیلی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار