تاریخ انتشار :

پی نما

سایت شیعی کمیک استریپ مسلمانان هند را بشناسید

محمدعلی وکیل و محمدعارف وکیل دو برادر هستند که در دبی بزرگ شدند و در مدرسه‌های علوم دینی حضور یافتند و در آنجا تحت تأثیر داستان‌های معنوی و اخلاقی حضرت محمد (ص) و فرزندان مقدس ایشان (اهل بیت) قرارگرفتند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید “هدف از زندگی چیست؟” “دلیل بودنمان در این دنیا چیست؟”ما می‌دانیم که در این جهان فقط برای مدت زمان کوتاهی هستیم. ما برهنه به این دنیا آمده‌ایم و برهنه از آن خواهیم رفت. پس آیا همه چیز این دنیا برای هیچ است؟ و یا ما قادر هستیم سرنوشت خود را به سرانجام برسانیم؟ این چیزی است که ذهن محمدعلی و محمدعارف وکیل را به خود مشغول کرده است و اغلب درباره این موضوع به بحث می‌پردازند. هر چه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنند، بیشتر درباره این حقیقت به یقین می‌رسند که هدف از زندگی رسیدن به بالاترین مرتبه انسانی است؛ رسیدن به بالاترین مرتبه معنویت است که سرنوشت انسان را رقم می‌زند. اما واقعیت چیست؟ به گفته محمد علی وکیل”به عنوان یک مسلمان، درک من از جهان از طریق تعالیم اسلام صورت گرفته است و با گذر زمان من دریافته‌ام که دین چیزی بیش از تشریفات مذهبی است. دین فقط پیروی از مجموعه‌ای از قوانین و مقررات مربوط به آن نیست، بلکه در واقع به معنای اصلاح درونی خود انسان می‌باشد؛ و تنها در این صورت است که ما به انسان‌های بهتری تبدیل خواهیم شد.”

                  2

با توجه به زندگی پر مشغله و پر تلاطم امروز، رسیدن به این اهداف معنوی سخت و ناهموار به نظر می‌رسد چرا که انسان‌ها در حال حاضر قادر نیستند زمان زیادی را برای خواندن کتاب‌های کلفت و پر محتوا در جهت رشد و پرورش بعد معنوی خود اختصاص دهند. اما در عین حال کاملا بر این موضوع واقف‌اند که پرداختن به بعد معنوی انسان تا چه اندازه حائز اهمیت است. از این رو، برادران وکیل تصمیم گرفتند این آموزه‌ها و حکمت‌های معنوی را در قالب پی‌نما‌های جذابی ارائه دهند تا از این رهاورد نه ‌تنها مباحث اسلامی به شکلی کاملا خلاقانه در اختیار مخاطب قرار گیرد بلکه این آموزه‌های دینی در قالب این تصاویر دنباله‌دار بهتر و سریعتر به خواننده انتقال ‌یابد.

در واقع هدف پی‌نماهای صوفی بیان حکمت‌های معنوی برگرفته از سنت‌های اسلامی به زبان ساده می‌باشد. این پی‌نما‌ها در بردارنده حکمت‌هایی است که به انسان‌ها کمک خواهد کرد:

  1. تا روح خود را از طریق این داستان‌های کوتاه پرورش دهند.
  2. تا به آرامش درونی با وجود چالش‌های زندگی دست یابند.
  3. تا با بهره‌گیری از توصیه‌های عملی این پینماها، شادتر و خشنودتر به زندگی خود ادامه دهند.
  4. تا با استفاده از این پی‌نما‌های صوفی، فراگرفتن حکمت‌های معنوی برایشان آسان‌تر شود.

از این رو، می‌توان حکمت‌های معنوی را از طریق پی‌نما‌‌های صوفی در زندگی خود اعمال کرد و این حکمت‌ها را با دوستان و خانواده خود نیز به اشتراک گذاشت.

وب سایت  و کتاب پی‌نما‌ صوفی

پی‌نما‌ صوفی، دارای یک وب‌سایت نیز می‌باشد که توسط دو برادر به نام‌های محمدعلی وکیل و محمدعارف وکیل در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شده است. این پی‌نما‌ها شامل داستان‌های کوتاه برگرفته از تاریخ و سنت اسلامی است. هدف این پی‌نما‌ها نشان دادن ارزش‌های معنوی در آموزه‌های اسلامی می‌باشد.

تعدادی از این پی‌نما‌‌ها در قالب یک کتاب با عنوان “۴۰ کمیک صوفی” منتشر شده است. این کتاب تاکنون توسط برخی از علاقه‌مندان به صورت داوطلبانه به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

             1

نویسندگان

محمدعلی وکیل و محمدعارف وکیل دو برادر هستند که در دبی بزرگ شدند و در مدرسه‌های علوم دینی حضور یافتند و در آنجا تحت تأثیر داستان‌های معنوی و اخلاقی حضرت محمد (ص) و فرزندان مقدس ایشان (اهل بیت) قرارگرفتند. محمدعلی در همان زمان شروع به یادگیری هنر طراحی پی‌نما‌ کرد تا با استفاده از آن به بیان این داستان‌ها و حکمت‌های اسلامی بپردازد. عارف و علی این پی‌نما‌ها را در وبلاگ خود http://www.vakil.org نیز منتشر کرده‌اند. علی علاقه‌مند به طراحی وب، توسعه و ایجاد هنر دیجیتال است در حالی‌که عارف به سخنرانی های عمومی و ثبت طراحی بیشتر علاقه دارد. هر دو برادر علاقه فراوانی به معنویت و تولیدات شخصی دارند. آنها در حال حاضر در بنگلور هند اقامت دارند و با هم در زمینه ترویج آموزه‌های دینی فعالیت می‌کنند.

وب سایت صوفی کمیکز: http://www.suficomics.com

منبع: سایت پی نمای ایران

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار