تاریخ انتشار :

ایدت اشتر فیلد

مبلغ مسیحی آلمانی که در عراق مسلمان شد

او افزود که یکی دیگر از عوامل اساسی که باعث روی اوردن وی به دین اسلام شده آن است که مسلمانان بدون واسطه و بدون پناه بردن به شخص ثالث، آنگونه که در مسیحیت هست، با خداوند راز و نیاز می کنند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  روزنامه ی آلمانی اعلام کرد که “ایدت اشتر فیلد”، ۷۴ ساله، در اقلیم کردستان، در شمال عراق، مسلمان شدن خود را اعلام نمود. او از سال ۱۹۹۹ به همراه شوهر کردش، مولود جاف، در آن منطقه سکونت  دارد.

“ایدت” که به تحصیل تاریخ و فرهنگ اسلامی پرداخته، بیش تر سال های عمرش خود را به همراه کار روزنامه نگاری صرف تبلیغ مسیحیت نموده است. او سه پسر و یک دختر دارد. هر سه سرش در کلیساهای آلمان کشیش می باشند.

“فیلد” روز پنجشنبه (۹/۱/۲۰۰۳) به خبرنگار “اسلام آنلاین” در مورد دلایل مسلمان شدن خود که تصمیم گرفت در آغاز سال ۲۰۰۳ آن را اعلام دارد، صحبت نمود که به عنوان مقدمه ی نیکوی عصری نوین در زندگی، به قول خود وی، به حساب می آمد. او بیان داشت که اولین چیزی که او را به دین اسلام جذب نمود مهر و ملایمت موجود در بین مسلمانان، برخلاف جوامع غربی، بود.

وی توضیح داد که دلیل بعدی این کار آن بود که طی مطالعاتش در رابطه با دین اسلام دریافت که خداوند حضرت محمد صلی الله علیه و سلم را به عنوان پیامبری برای کل جهان برگزید که خواندن و نوشتن نمی دانست.

او افزود که یکی دیگر از عوامل اساسی که باعث روی اوردن وی به دین اسلام شده آن است که مسلمانان بدون واسطه و بدون پناه بردن به شخص ثالث، آنگونه که در مسیحیت هست، با خداوند راز و نیاز می کنند.

 

شبکه تلویزیونی اتحاد کردستان در شهر اربیل، واقع در شما عراق، خانم ایدت را مهمان کرد. او به طور زنده در برنامه ی تلویزیونی وصیت نامه اش را که برای خانواده اش در آلمان نوشته بود خواند و از آن ها خواست که او را بعد از وفات در قبرستان مسلمانان دفن کنند.

این روزنامه نگار آلمانی فارغ التحصیل دانشکده ی عالی روزنامه نگاری آلمان بوده و در مهم ترین مجلات و روزنامه های آلمانی کار کرده است. او وارد کلیسای پروتستان شد و سپس به عنوان مبلغ دینی در کلیساهای غربی کار کرد و در هیئت های کمک به پناهندگان کرد، بوسنیایی و جنوب آفریقا مشارکت داشت.

روزنامه نگار آلمانی “ایدت” در جوانی به تحصیل در رشته ی تاریخ و فرهنگ اسلامی پرداخت و سپس یک جلد ترجمه ی آلمانی قرآن کریم را به دست آورد و به مطالعه ی آن مشغول گشت. او همچنین کتابی در رابطه با آدای و شعائر اسلامی به زبان آلمانی را خوانده و به دین اسلام علاقمند شد.

همچنین شوهر مسلمان کرد او، مولود جاف، نیز نقش پررنگی در آشنایی وی با دین اسلام و تشویق به مطالعه ی قرآن کریم داشت. در سال ۱۹۷۷ در آلمان با او آشنا شد و سپس در سال ۱۹۹۹ در یکی از مساجد آلمان با او ازدواج کرد و همان سال به همراه او به کردستان عراق بازگشت تا برای همیشه در آن جا ماندگار شود.

در آغاز سال ۲۰۰۳، ایدت تصمیم گرفت مسلمان شود و شهادتین ” أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله” را در حضور شخصیت دینی  بیان دارد. بنابراین همسرش با روزنامه نگار کرد، اسامه جمیل، که در دفتر رسانه های اتحاد اسلامی کردستان در اربیل کار می کرد تماس گرفت. او در یک جلسه ی یک ساعت و نیمه با ایدت درباره ی تعالیم و اصول دین اسلام گفتگو نمود.

بعد از آن بانوی آلمانی شهادتین را بیان داشت و ورود با میل و رغبت خود به اسلام را در حضور شاعر مشهور کرد “مدحت بیخه” اعلام داشت.

اسامه جمیل در گفتگو با “اسلام آنلاین” عنوان داشت که وی در طول جلسه حول چند نقطه صحبت نمود که مهم ترین آن ها این بود که پذیرش اسلام باید با قناعت کامل فکری و به دور از مسائل عاطفی و خانوادگی باشد. دیگر آنکه بر توجه دین اسلام به زنان به عنوان آفریده و نوع بشر و رکن مهمی از جامعه ی اسلامی تاکید نمودم و اینکه چگونه دین اسلام به زنان اهتمام داشته و رسول خدا صلی الله علیه و سلم برای زنان توصیه به نیکی و خیر نموده است.

جمیل ادامه داد که او همچنین درباره ی توجه دین اسلام به حیوانات و مهربانی با آنان سخن گفتم و اینکه یک مسلمان این موارد را باید رعایت کرده و به حیوانات غذا ده و آزار نرساند.

منبع: love4allah.blogfa.com

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار