تاریخ انتشار :

«دین محمد شیخ» هندوی سابق، که ۱۱۰٫۰۰۰ نفر را مسلمان کرد!

علیرغم ۱۱۰۰۰۰ فردی که توسط او به اسلام مشرف شده اند و رکوردی که او در این زمینه داشته احساس او این است که هنوز کارش به پایان نرسیده است. او می خواهد همه به اسلام روی آورند و مسلمان باشند و از تجربه او بهره ببرند. او می گوید تمام گروه های مسلمان برای من مانند برادر هستند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه سایت رهیافتگان- مترجم دکتر سمانه عابدی / از سال ۱۹۸۹، قدرت ترغیب «دین محمد شیخ»، ۱۱۰٫۰۰۰ نفر را به اسلام مشرف کرده است، سالی که او هندوئیسم، دینی که با آن زاده شده بود را کنار گذاشت.

اطلاعات بیشتر در مورد دین محمد شیخ و فعالیتهایش را اینجا بخوانید

او در مصاحبه ای با اکسپرس تریبون اشاره به اختصاص نه هزارمترمربع زمین اهدایی جهت اسکان تازه مسلمانان می کند. زمانی که از او در مورد روی آوردن جمع زیادی از مردم به اسلام  توسط او پرسیده شد در پاسخ گفت: آرزوی قلبی من این است که همه مردم جهان مسلمان شوند. بلند همتی او نشانی از تقوای اوست. او اضافه می کند: همیشه عاشق اسلام بودم. قرآن را مطالعه کردم و متوجه شدم که ۳۶۰ خدایان هیچ سودی برای من ندارد.deen

او در ابتدا مجبور بود مخفیانه  قرآن کریم را مطالعه کند و روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را نیز آغاز کرد. مادر شیخ که نگران تغییر عقیده فرزندش شده بود تصور میکرد اگر دین محمد ازدواج کند دین خود را ترک نخواهد کرد. بنابراین دین محمد زمانی که هنوز ۱۵ سال نداشت ازدواج کرد و صاحب چهار دختر و ۸ پسر شد. اما علیرغم این مساله، او دوباره  به کنجکاوی خود بازگشت و به دنبال استادی برای خود بود. محمد جاگسی استادی بود که او را با مفاهیم قرآن و سخنان پیامبر صلی الله علیه و اله آشنا کرد. خوشبختانه عموی شیخ نیز با او هم عقیده بود و او را حمایت میکرد.

پس از اسلام آوردن، شیخ شروع به تبلیغ اسلام کرد. او این کار را از خانه خود آغاز کرد و سبب آشنایی خانواده خود با اسلام شد. او به جای دریافت پول از دیگران از آنها میخواست که به تازه مسلمانان شغل بدهند.

اکنون آوازه شیخ به همه جا رسیده است و مردم از دور و نزدیک و همه مذاهب به سراغ او می آیند تا بدست او به اسلام مشرف شوند. او یک مسجد کوچک با تعدادی اتاق دارد که در آن کودکان بخصوص دختران آموزش میبینند که چطور نماز و قرآن بخوانند.

شیخ به مشکلات پیش روی تازه مسلمانان، زمانی که به سیستم جدید وارد میشوند و آن را اظهار می کنند آگاه است . او در چهل روز اول به آنها کمک کرده و زندگی مسلمانی را برای آنان آسان تر می کند و به آنان توصیه می کند که تنها نمازهای واجب را بجا آورند .این برنامه متعادل سبب می شود که تازه مسلمانان ایمان خود را تثبیت کنند. او می داند که اگر ازهمان ابتدا از آنها بخواهد که مستحبات را انجام دهند ممکن است که ایمانشان را از دست بدهند. او درباره اینکه چگونه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد دقیقا صحبت نمی کند. همه ی چیزی که می گوید این است که من به آنها می گویم که من نیز یک هندو بودم و اگر شما مسلمان نشوید سعادتمند نخواهید بود.

علیرغم ۱۱۰۰۰۰ فردی که توسط او به اسلام مشرف شده اند و رکوردی که او در این زمینه داشته احساس او این است که هنوز کارش به پایان نرسیده است. او می خواهد همه به اسلام روی آورند و مسلمان باشند و از تجربه او بهره ببرند. او می گوید تمام گروه های مسلمان برای من مانند برادر هستند.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان وابسته به انجمن شهید ادواردو – مترجم دکتر سمانه عابدی

منبع:http://revert2islamtoday.blogspot.in

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار