تاریخ انتشار :

در استرالیا

استقبال مردم از روز درهای باز یک مسجد در استرالیا

مسجد شهر مکای در ایالت کوئینزلند ، درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود و از غیرمسلمانان برای بازدید دعوت به عمل آورد. این مراسم با استقبال مردم همراه شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از abc.net، مسجد شهر مکای در ایالت کوئینزلند استرالیا، درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود. در این روز که از غیرمسلمانان برای بازدید از مسجد دعوت به عمل آمده بود، غذاهای سنتی، نماز جماعت و  مراسم حناگذاری اسلامی برگزار شد.

IMG09340566

به عنوان بخشی از روز درهای باز مسجد، بروشورها و جزوات اطلاعات اسلامی به افراد علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد اسلام ارائه داده شدند.

علی کادری سخنگوی شورای اسلامی کوئینزلند نیز در این گردهمایی حضور داشته و به سئوالات شرکت‌کنندگان پاسخ می‌دهد.

کادری در این باره می‌گوید: گاهی مردم از آنچه نمی‌دانند می‌ترسند.

هدف ما این بود که مردم به مسجد آمده و با ما، اعضای جامعه اسلامی و نمایندگان اجتماع مسلمانان صحبت کرده و درباره اسلام بیشتر بدانند.

خدا را به خاطر اقدامات بشر سرزنش نکنیم

کادری درباره حملات تروریستی به نام اسلام نیز معتقد است که نباید مذهب یا خدا را برای آنچه انسان‌ها به نام خدا مرتکب می‌شوند سرزنش کرده و می‌گوید: متاسفانه این حقیقت تلخ وجود دارد که وقتی مثلا عده‌ای کشیش در کلیسای کاتولیک به کودکان تجاوز کردند، مردم نیز خدا و کلیسا را متهم دانسته و از مذهب فاصله گرفتند. بیایید دست از سرزنش خدا و دین برداریم و دلایلی که عده‌ای دست به این اقدامات می‌زنند را پیدا کرده و راه‌حلی برای این اشتباهات پیدا کنیم. من تصور نمی‌کنم ما با عکس‌العمل‌های افراطی به جایی برسیم.

IMG09340440

عمران عبدالخالق دبیر جامعه اسلامی مکای نیز با بیان اینکه روز درهای باز امسال نسبت به سال گذشته بسیار پربارتر بوده گفت: ما پیشتر نیز روز درهای باز را برگزار کرده بودیم ولی عده زیادی نیامده بودند. به نظرم مردم بیشتر به اینجا می‌آیند تا نگرانی‌های خود را ابراز داشته و اطلاعات بیشتری درباره اسلام بدست آورند. آن‌ها حقیقتا مشتاق دانستن درباره باورها و اعمال اسلامی ما هستند.

به گفته عبدالخالق روزانه ۲۰۰ تن نمازگزار به این مسجد آمده و همیشه نیز عده‌ زیادی بازدیدکننده و مسافر از شهرها و کشورهای مختلف به مسجد می‌آیند.

کولین هوفمیر و همسرش دبرا یکی از ده‌ها غیرمسلمانانی هستند که روز یکشنبه به بازدید از مسجد شهر مکای رفته‌اند.

هوفمیر یکی از اهالی شمال کوئینزلند که همسایگانش او را برای آشنایی با فرهنگ اسلامی دعوت کرده‌اند می‌گوید: خانواده مسلمانی درست در همسایگی ما زندگی می‌کنند و مردمی بسیار زیبایی هستند. من به سرعت دعوت آنان را پذیرفتم زیرا با افتخار می‌گویم که به آشنایی با فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف علاقه دارم.

IMG09340507

هوفمیر در ادامه می‌گوید: مردم زیادی در کشور ما هستند که به تصور من سردرگم می‌باشند. روز درهای باز مسجد فرصتی است تا مردم به اینجا آمده و آنچه را که شنیده‌اند ابراز کرده و دیدگاه درست را بدست آورند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار