تاریخ انتشار :

دکتر آن علی

راه‌یابی اولین بانوی مسلمان به پارلمان استرالیا

آن علی، متولد کشور مصر است که در دو سالگی به استرالیا مهاجرت کرده و استاد دانشگاه «ادیت کوان» استرالیا است. وی کارشناس مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم و بنیانگذار سازمان «مردم علیه افراط‌گرایی خشن» است

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،  به نقل از پایگاه خبری «Pro Bono Australia»، دکتر آن علی روز دوشنبه، ۲۱ تیرماه کرسی منطقه «کوان» در غرب استرالیا را در انتخابات از آن خود کرد.

گرچه هنوز شمارش آرا ادامه دارد، شرایط به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود، علی پیروز این رقابت است و با اختلاف از «لوک سیمپکینز»، رقیب لیبرال خود پیش است.

سیمپکینز کسی است که می‌خواست استفاده از روبنده را ممنوع کند و یکبار نیز عنوان کرده بود که خوردن غذای حلال، فرد را یک قدم به گرایش به اسلام نزدیک‌تر می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه تبلیغات یک باشگاه شبانه در شهر «پرت» استرالیا شبیه پرچم داعش است، ضمن تماس با مسئولان شهر این تبلیغات را از روی یکی از پل‌های شهر جمع کرده بود.

علی در حال حاضر با ۷۸۶ رأی از سیمپکینز که در انتخابات سال ۲۰۰۷ کرسی پرت را از آن خود کرده بود، پیش است.

آن علی، متولد کشور مصر است که در دو سالگی به استرالیا مهاجرت کرده و استاد دانشگاه «ادیت کوان» استرالیا است. وی کارشناس مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم و بنیانگذار سازمان «مردم علیه افراط‌گرایی خشن» است. وی منتقد سرسخت داعش است و به دولت استرالیا پیشنهاداتی برای مقابله با تروریسم و افراطگرایی ارائه می‌دهد.

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی هفته بعد اعلام و پیش‌بینی می‌شود علی دومین نماینده مسلمان این پارلمان و اولین نماینده زن مسلمان خواهد شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار