تاریخ انتشار :

افریقا

شیعیان در زیمبابوه

شیعیان غیر بومی، شیعیان غیر بومی را اکثریت لبنانی ها تشکل می دهند که به امر تجارت مشغول می باشند و عمدتاً از علاقمندان و مریدان انقلاب, امام(ره) و مقام معظم رهبری می باشند. که در انجام امور خیریه نیز پیشگام هستند

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )شیعیان در زیمبابوه به چند گروه تقسیم می گردند:

 ۱- شیعیان بومی، شیعیان بومی را عمدتاً گروهی از جوانان در شهرهای حراره, کادوما, بولاوایو و تعدادی زیادی از دانش آموزان کالج حضرت زهراء(س) تشکیل می دهند. طبق برآورد اولیه تعداد شیعیان بومی از ۱۰۰۰ نفر تجاوز نمی کند, که با توجه به جوان بودن این افراد سالانه رشد خوبی را شاهد می باشیم. ولی با توجه به عدم برنامه ریزی مدون برای شیعیان بومی متاسفانه باید گفت, رشد امیدوار کننده ای را نداشته است.

610124218137421631321884097476332810

ازاین رو امید است با حمایت مجمع جهانی اهل البیت(ع) بتوان در راستای رشد و اعتلای شیعیان گام موثری را برداشت. ۲- شیعیان غیر بومی، شیعیان غیر بومی را اکثریت لبنانی ها تشکل می دهند که به امر تجارت مشغول می باشند و عمدتاً از علاقمندان و مریدان انقلاب, امام(ره) و مقام معظم رهبری می باشند. که در انجام امور خیریه نیز پیشگام هستند و تعداد آنان از ۱۵۰ نفر تجاوز نمی کند. ۳- ایرانیان مقیم، ایرانیان به دو گروه اعضای سفارت و ایرانیان تاجر تقسیم می شوند. که در حال حاضر بیش از بیست خانوار نمی باشند و با توجه به وضع اقتصادی آنان بجزء معدودی از این افراد کمتر در امور خیریه مشارکت می کنند. ۴- شیعیان آسیایی، شیعیان آسیایی که کمتر از ۱۰ خانوار هستند نیز به امور اقتصادی اشتغال داند و در حد توان در امور خیریه مشارکت می نمایند.

منبع:شیعیان اهل البیت علیهم السلام در آفریقا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار