تاریخ انتشار :

سانگ جو لی

مهندس کره ای در تبریز مسلمان شد

پیش از این با دین اسلام و ایران از طریق اینترنت آشنا شده بودم و تبلیغات منفی بر علیه ایران و اسلام وجود داشت.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) ‘سانگ جو لی’ تبعه کره جنوبی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به دین اسلام مشرف شد و دین اسلام را دین مهربانی ها و امنیت ایران را در دنیا مثال زدنی دانست.

 

سانگ جو لی

 

 وی روز سه شنبه پس ادای شهادتین با زبان و اراده خود به دین اسلام گروید و نام زیبای ‘امیرعلی’ را برای خود برگزید.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این آئین با تبریک تشرف امیر علی به دین مبین اسلام، گفت: اسلام دین رافت و مهربانی است و همگان را به صلح و برادری دعوت می کند.
آیت الله محسن مجتهد شبستری اظهار کرد: استقبال مردم کشورهای دیگر از اسلام و مذهب شیعه نشان دهنده عمق تاثیرگذاری و کامل بودن دین مبین اسلام و قرآن را نشان می دهد.
وی افزود: به رغم تبلیغات منفی دشمنان بر ضد اسلام، کماکان گرایش جوامع مختلف کشورهای جهان به این دین آسمانی نشان دهنده نفوذ و محبوبیت قرآن و شیعه در جهان است.

سانگ جو لی

 

تبعه اهل کره جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش از این با دین اسلام و ایران از طریق اینترنت آشنا شده بودم و تبلیغات منفی بر علیه ایران و اسلام وجود داشت.
سانگ جو لی (امیرعلی) گفت: تصمیم گرفتم خودم با حضور در ایران و شهر تبریز از نزدیک با فرهنگ غنی ایران و شیعه آشنا شوم.
امیر علی افزود: با ورود به تبریز با مردمان این شهر گفت و گو کردم و بیشتر با شیعه آشنا شدم و به عینه دیدم که تبلیغات منفی بر علیه ایران و شیعه واقعیت ندارد و مردم در نهایت آرامش و امنیت در کنار هم زندگی می کنند.
وی گفت: امنیت ایران بسیار بالا و مثالی زدنی است و از اینکه مسلمان شده ام بسیار هیجان زده و خوشحالم و اکنون در حال فرا گرفتن نماز به زبان عربی هستم.

سانگ جو لی

وی که مهندس ۳۲ ساله رباتیک است افزود: احساسم را نمی توانم در هیچ قالبی بیان کنم فقط شکرگزارم.
امیرعلی در خصوص مردم تبریز گفت: مردمانی با فرهنگ و مهربان هستند و فرهنگ احترام به بزرگتر مرا تحت تاثیر قرار داد.
وی یادآور شد: در خصوص احترام به بزرگتر در کره جنوبی هم به این موضوع توجه می کنیم ولی با این حال این فرهنگ در تبریز بیشتر خود را نشان می دهد.
وی که در آستانه ازدواج با زوجه تبریزی قرار دارد، گفت: خیلی خوشحالم که با دختر ایرانی که دارای فرهنگ غنی هستند ازدواج می کنم و هر کسی که در مورد شیعه بدگویی کند آمادگی پاسخگویی را دارم.

ایرنا

پیج تازه مسلمانان کره جنوبی را اینجا ببینید

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار