تاریخ انتشار :

عمار.د مارتينو

گفت وگو با رهبر جامعه ایتالیایی‌های شیعه

دولت ایتالیا موضعگیری مبهمی دارد، البته علت آنهم اینست که به نظر من دولت ایتالیا نسبت به همه‌ابعاد و ویژگی‌های جهان اسلام شناخت کافی ندارد و در قضاوت هایش درباره مسلمانان انگشت روی مواردی می‌گذارد که ربطی به اسلام ناب و مسلمانان واقعی ندارد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) عمار.د مارتینو ” رهبر جامعه ایتالیایی‌های شیعه گفت : ایتالیایی‌های شیعه ازطریق انجمنی به ثبت رسیده با نام “اهل البیت ” با یکدیگر درارتباط معنوی هستند.

عمار دراین گفت و گو درخصوص علت مسلمان شدن وانتخاب نمودن مذهب شیعه گفت : به‌این دلیل “اسلام” را پذیرفتم ، زیرا دین مبین اسلام با توجه به رهبری دوازده‌امام معصوم که ادامه‌دهنده راه پیامبرگرامی‌اسلام (ص) هستند، بطور مطلق به نیازهای درونی من پاسخ می‌دهد.

وی افزود: مانند سایرمسلمانان ، انجام فرایض دینی روزانه و رعایت دیگر دستورات و قوانین شرعی، در من این یقین را بوجود آورد که خداوند باید در زندگی من نقش اساسی و مهمی داشته باشد.

رهبر جامعه ایتالیایی‌های شیعه درباره فعالیت‌های مذهبی،اجتماعی خود گفت : تشکیلات جمعیت اسلامی “اهل البیت” درسال ‪ ۱۹۹۷در شهر جنوبی ناپل به ثبت رسیده است .

البته‌این تشکیلات ازسال ‪ ۱۹۹۱بطور غیررسمی باانتشار ماهنامه”اسلام ناب” و به عنوان یک آژانس خبری اسلامی ، فعالیت خود را آغاز کرده بود.

این ماهنامه در ابتدا دریک صفحه منتشر و برای کمتراز ‪ ۱۰۰نفر درسراسر ایتالیا ارسال می‌شد.

اما پس از مدتی ، عده‌ای از طریق آشنایی با مبانی اسلام و درک مباحث مطرح شده دراین ماهنامه، شیفته دین اسلام شده و به‌این دین مبین مشرف شدند و همین امر باعث ایجاد جامعه ایتالیایی‌های شیعه دراین کشور شد.

عمار درباره تعداد ایتالیایی‌های شیعه که با جمعیت اهل البیت ارتباط مستمر دارند گفت : بطور تقریبی ‪ ۱۰۰نفر هستیم که با هم ارتباط داریم ، ولی‌اگر بخواهیم زوج‌های مختلط و کسانی که باشیعیان ایرانی،عراقی،لبنانی و هندی ازدواج کرده‌اند رابه‌حساب آوریم، این آمار به‪ ۱۰هزارنفر هم می‌رسد.

وی همچنین درباره نحوه ارتباط ایتالیایی‌های شیعه در سراسراین کشور بایکدیگر گفت: مااز طریق پست‌الکترونیکی ، نامه و تلفن با یکدیگر و حتی با طرفداران اسلام در تماس دائم هستیم .

عمار درباره تامین بودجه برای نیازهای مالی تشکیلات “اهل البیت ” نیز گفت : بجزخود ما،افرادی که حتی آنها را نمی‌شناسیم باارسال کمک‌های مالی ما را درانجام وظیفه‌امان یاری می‌دهند.

وی دررابطه با فعالیت فرهنگی جمعیت اسلامی”اهل البیت ” درایتالیاگفت:درسال گذشته یک اردوی تابستانی برگزار کردیم و علاوه برآن مراسم سوگواری عاشورا، تولد حضرت فاطمه(س) و تولدامام مهدی ( عج ) را برگزار کردیم.

رییس جامعه اسلامی اهل‌البیت افزود: بجز فقط یک سال ، می‌توانم بگویم درطول ‪ ۱۰سال گذشته‌این مراسم بطور مستمراز سوی این جمعیت برگزارشده‌است.

عمار درباره رابطه این جمعیت با جامعه مسیحی ایتالیا گفت : ما رابطه خوبی با مسیحیان داشته و داریم ، ماباحمایت روزنامه‌های ” کوریره دلاسرا” و “کوریره مدزوجورنو ” نشست‌های متعددی در زمینه ” گفت و گو بین اسلام و مسیحیت ” در شهرهای ناپل ، باری و “اولینو” برگزار کردیم.

در دو نشست در شهرهای باری و ناپل نیز فیلم ایرانی “مریم مقدس” ساخته آقای بحرانی ، که درباره زندگی حضرت مریم (س) از نگاه قرآن می‌باشد را با زیرنویس ایتالیایی ، برای حاضرین به نمایش گذاشتیم.

عمارافزود: یک سایت اینترنتی خبری نیز تاسیس کرده‌ایم که درحال حاضر به دلیل مشکلات فنی متوقف شده، ولی درروزهای آینده‌ان شاالله مجددا این سایت فعال خواهد شد.

درماه آینده نیز قراراست دردانشگاه ” ساپینزا” شهر رم همایشی برگزار کنیم و اگر خدا بخواهد درماه محرم نیز در شهر شمالی”ریمینی” به مناسبت شهادت امام حسین (ع) مراسم عاشورای حسینی را برگزار خواهیم کرد.

عمار درادامه ضمن خوب توصیف کردن رابطه این جمعیت با سایر تشکل‌های اسلامی درایتالیا دررابطه بامیزان آزادی مذهبی مسلمانان درایتالیا گفت:البته این مساله‌ای نسبی است ، دراین کشور اگر مسلمانی بخواهد در چهار دیواری خانه خودش ، دین و مذهبش را دنبال کند ، کاملا آزاد است.

ولی اگراسلام را دینی در جهت آزادی ملت‌ها دانسته و به‌طرفداری از ملت های ستم دیده و علیه‌امپریالیسم موضعگیری کند و به‌اصطلاح بخواهد ازدین به عنوان فعالیت سیاسی‌استفاده کند ، بایداز راههای قانونی و شفاف وارد شود.

عمار در رابطه باموضعگیری دولت ایتالیا درباره مسلمانان گفت : دولت ایتالیا موضعگیری مبهمی دارد، البته علت آنهم اینست که به نظر من دولت ایتالیا نسبت به همه‌ابعاد و ویژگی‌های جهان اسلام شناخت کافی ندارد و در قضاوت هایش درباره مسلمانان انگشت روی مواردی می‌گذارد که ربطی به اسلام ناب و مسلمانان واقعی ندارد.

عمار درپایان افزود: درهرصورت باید احتیاط کرد ، زیرا دولت ایتالیا مسلمانان را به دو گروه میانه رو و بنیادگرا تقسیم کرده‌است و به همین خاطر ضروری است که مسلمانان واقعی، برای ایجاد تفاهم بیشتر و رسیدن به یک درک مشترک سودمند ، تلاش صادقانه بیشتری مبذول دارند .

سایت این انجمن

http://www.shia-islam.org/

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار