تاریخ انتشار :

در انگلیس

عملکرد تحصیلی بهتر زنان مسلمان در انگلیس

یافته های یک تحقیق میدانی در انگلیس نشانگر آن است که در سال های اخیر دختران و زنان مسلمان این کشور عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به پسران و مردان مسلمان داشته اند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،  روزنامه گاردین در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرد، نوشت: پروفسور ‘نبیل خطاب’ از مرکز مطالعات فارغ التحصیلی در قطر و پروفسور ‘طارق مدود’ از دانشگاه بریستول انگلیس در جریان تحقیق شان دریافته اند، ۲۵ درصد زنان مسلمان بین سنین ۲۱ تا ۲۴ سال دارای مدرک دانشگاهی هستند؛ این در حالی است که ۲۲ درصد مردان مسلمان در همین دوره سنی دارای مدرک دانشگاهی هستند.
این روزنامه انگلیسی افزود: این تحقیق همچنین حاکی است که عملکرد تحصیلی دختران مسلمان در سنین ۱۱ تا ۱۴ سال بهتر از پسران در همین دوره سنی است.
گاردین به نقل از پروفسور خطاب، نوشت: باتوجه به مسایل فرهنگی این یک آمار جالب است. به رغم اینکه مردان مسلمان مسن بیشتر از زنان مسلمان مسن دارای مدارک دانشگاهی هستند، اما این شرایط در خصوص زنان جوان مسلمان متفاوت است.
این روزنامه انگلیسی افزود: این استاد دانشگاه یکی از دلایل اصلی نتایج این گزارش را ناشی از فعال بودن و سهم خواهی زنان مسلمان انگلیسی در جامعه و بازار کار می داند و می گوید: مدرک دانشگاهی سبب می شود تا عزم زنان مسلمان انگلیسی برای دستیابی به شغل مناسب تقویت شود.
گاردین نوشت: در این گزارش همچنین آورده شده است: زمانی که عملکرد تحصیلی دانش آموزان مسلمان را در دوران ابتدایی بررسی کردیم، متوجه شدیم که هم سطح سایر دانش آموزان هستند. اما در مقاطع راهنمایی و دبیرستان (GCSE) عملکرد دختران دانش آموزان مسلمان نسبت به سایر دانش آموزان پسر بهتر است.
به نوشته گاردین این گزارش نشان می دهد که بافت اجتماعی جامعه مسلمان انگلیس نسبت به گذشته تغییر کرده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار