تاریخ انتشار :

شیخ جعفر کاشف الغطاء

شهر شما مانند بهشت است

شیخ فرمود: من فارسی خوب نمی ‏دانم پس اصرار کردند شیخ بر منبر آمد و فرمود:ای مردم شما همه می‏‌میرید و شیخ هم می میرد پس فکر روز پسین نمائید.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مرحوم محدث قمی در فوائد الرضویه می ‏فرماید:
در بعضی مولفات دیدم در سالی شیخ جعفر کاشف الغطاء را گذار به رشت افتاد. اهل رشت خواستند نماز را با آن جناب بخوانند. مساجد موجود آن روز شهر وسعت و گنجایش جمعیت را نداشت ناچار در میدان اجتماع کرده نماز را با امامت شیخ با جماعت خواندند.
kasef ghata_1
پس از نماز از آن جناب خواهش نمودند که آنها را موعظه بفرمایند
شیخ فرمود: من فارسی خوب نمی ‏دانم پس اصرار کردند شیخ بر منبر آمد و فرمود:ای مردم شما همه می‏‌میرید و شیخ هم  می میرد پس فکر روز پسین نمائید.
ای مردم! این شهر شما مانند بهشت است چون در بهشت قصور است در شهر رشت قصور است و بوستانهای زیبا هست و در بهشت حور العین است که در نهایت حسن و جمال است در شهر رشت هم زنانی مانند حور العین است در بهشت غلمان است در رشت هم هست. در بهشت نماز و رزوه و عبادات دیگر برداشته شده در شهر شما هم این طور است!! این تعریضی به این بود از شیخ بر اهل رشت در عدم مواظبت آنان به فرایض و سنن ارتکاب ایشان به معاصی پس بعد از این جملات کوتاه نگاه کرد در پای منبر یکی از ذاکرین را دید فرمود تا ذکر مصیبت نماید.
و چون ائمه جماعت رشت نافله نمازها را نمی‏ خواندند این به شیخ عرض شد. شیخ فرمود: هر امام جماعتی که نافله نمازها را نخواند به او اقتدا نکنند. پس ائمه مجبور شدند که نافله‏ ها را بخوانند.
کراماتی نیز از شیخ نقل شده من جمله شخصی بوده در لاهیجان که به درد چشم مبتلا بود و چند سال درد چمشش طول کشیده بود و از معالجه اطباء بهبودی حاصل نشده بود چون شیخ به لاهیجان تشریف برد آن شخص خدمت رسیده و از آن جناب دعائی خواست شیخ آب دهان مبارک خود را بر چشم او مالید و دعا کرد چشم او شفا یافت و دیگر درد چشم ندید.(فوائد الرضویه، ص۷۳)


منبع: مردان علم در میدان عمل، سید نعمت الله حسینی، دفتر انتشارات اسلامی(وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، جلد ۱٫

اشتراک گذاری :


  1. پهلوان گفت:

    اینها همه توهماتی بیش نیست من تعجب میکنم از اینهمه تناقض گویی در دین ولی کسی حرفی نمیزنه مردم در دنیا به خاطر سکس و شراب شلاق و زندان را باید تحمل کنن ولی اون دنیا همش سکس و شرابه حورالعین و کواعب اترابا و زنان که به بهشت میرن مثل زن من و شما اون دنیا باید تا دلشون بخاد سکس کنن همون حقی که مرد داره

    • edvardo گفت:

      دوست عزیز جناب پهلوان زندگی در هر فضایی قوانیینی دارد خداوند کسی را بخاطر مسائل جنسی تنبیه نمی کند ولی در جامعه انسانی این مسائل که زیاده روی یا خروج از قوانین آن باعث اختلال در جامعه میشود با قانون محدود میگردد – حفظ خانواده و همسر مهمترین رکن این قوانین است در غرب هم خیلی ها به این قوانین تمکین دارند اینطور نیست که هر کسی هر کاری دلش خواست بکند حال این بحث که خدا قوانینی برای حفظ خود انسانها و جامعه آنها وضع کرده با توجه به برخی جوامع که این نکات را لخاظ نکرده اند قابل تامل است- اما در مورد دیگر و این که در دنیای پس از مرگ چه خواهد گذشت – ما در این دنیا مثالهایمان هم دنیوی است فرض بکیرید شخصی وارد یک جزیره شده که دور از جوامع بشری مانده حالا می خواهد در مورد کامپیوتر و مبایل و اتوموبیل برای این افراد توضیح دهد وقتی می خواهد بگوید با مثالهای عینی تر برای شان از فواید این ابزار بگوید ان وقت است که مثلا از الاغهای پرنده بجای هواپیما تعبیر می کند یا اسبهایی که یونجه نمی خورند و میشود روی آنها راحت نشست و دنیای دیگر ( تلویزیون ) را تماشا کرد…..

آخرین اخبار