تاریخ انتشار :

ئیس انجمن حقوق بشر اسلامی لندن

فاجعه نیجریه ، نتیجه برنامه ریزی ارتش با پشتیانی آمریکا و عربستان بود

مسعود شجره رئیس انجمن حقوق بشر اسلامی لندن گفت: واضحاً روشن است که فاجعه زاریا یک برنامه ریزی خیلی وحشیانه از طرف ارتش نیجیریه بوده و دولت پشتیبان آن بوده و قدرت‌های غربی، اسرائیل و عربستان سعودی پشت آن بودند. همچنین مدارکی داریم سفارت عربستان سعودی، از تابستان تا حالا فشار می‌آورند روی نیجیریه که یک چنین حرکاتی انجام دهند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان   مسعود شجره رئیس انجمن حقوق بشر اسلامی لندن و دانش آموخته روابط بین الملل دانشگاه کمبریج  با اشاره به ابعاد حقوقی در فاجعه نیجریه و پیگیری های این انجمن در این زمینه گفت: از همان لحظه ای که مسئله‌ی نیجیریه شروع شد، انجمن حقوق بشر اسلامی در جریان بود، چون ما رابطه‌ی خیلی نزدیکی با آقای زکزکی و گروه‌شان داریم؛ در همین راستا یک گزارشی تهیه کردیم و یک سیر حملات علیه حرکت اسلامی نیجریه از روز قدس پارسال تا فاجعه امسال را آوردیم.

فاجعه نیجریه، حرکت سازماندهی شده ارتش علیه شیعیان بود
وی با بیان اینکه مستندات مربوط به حمله ارتش به شیعیان نیجریه، حاکی از یک حرکت سازمان دهی شده و متجاوزانه علیه اعضای حرکت اسلامی است گفت: فیلم های رسیده از این فاجعه نشان می دهد که ارتش می آید سربازها را پیاده می کند و آنها دور حسینیه می ایستند و بدون اینکه کمین گرفته باشند، شروع به رگبار بستن و کشتن شیعیان می کنند؛ پوزیشن و حالت ایستادنِ آنها به وضوح نشان می دهد که اصلا هیچ خطری سربازان را تهدید نمی کند و آنها تنها قصد کشتار شیعیان را دارند.

رئیس انجمن حقوق بشر اسلامی لندن ادامه داد: عکسها و فیلمهای این فاجعه نشان می دهد که این موضوع هیچ ارتباطی با هیچ سانحه‌ یا یک امر اتفاقی ندارد بلکه یک جریان حساب شده است که بانی اصلی آن، ارتش نیجیریه هست. این‌ها آمدند دارند سربازها را پیاده می‌کنند دور تا دور را دارند می‌گیرند و برنامه ریزی دارند می‌کنند بنابراین، این بحث‌هایی که ارتش نیجیریه مطرح کرده، فقط بهانه است. ما کلیپ‌های تیراندازی را داریم یعنی فیلم‌هایی که گرفته شده با دوربین‌های مختلف، به عنوان مدارک، نشان می‌دهد که سربازها پشت چیزی سنگر نمی‌گیرند، برای این که خطری علیه این‌ها نیست. حتی کسی سنگ به این‌ها نمی‌اندازد مومنین داد می‌زنند الله اکبر! یا مهدی! می گویند و دانه دانه کشته می‌شوند

حداقل هزار نفر قتل عام شده اند
وی درباره امار شهدای این فاجعه گفت: ما دست کم سیصد جنازه را در یک بیمارستان شناسایی کردیم، با احتساب اشخاصی که اطراف خانه‌ی آقای زکزکی که بعداً حمله شد، کشته شدند تعدادشان خیلی بیشتر است. ما الآن مدارک خیلی واضح داریم که دست کم هزار نفر قتل عام شدند، زن و بچه و سه تا از پسرهای ایشان، سه تا از پسرهای ایشان یک سال قبل شهید شدند سه تای دیگر هجده ساله، شانزده ساله و چهارده ساله امسال به شهادت رسیدند، خانم ایشان تیر خورده به شکمش، خود ایشان چهار گلوله خوردند بعد شکنجه دادند، دکتر و امکانات پزشکی، به هیچ وجه به اشخاص ندادند خیلی از اشخاص کشته شدند و از بین رفتند به خاطر این که امکانات پزشکی نبود.

برنامه ریزی وحشیانه ارتش با پشتیبانی آمریکا و عربستان
شجره ادامه داد: ما قبرهای دسته جمعی را شناسایی کردیم می‌دانیم درست کجا هستند یکسری از عکس‌ها را فاش کردیم، الآن واضحاً روشن است که این یک برنامه ریزی خیلی وحشیانه از طرف ارتش نیجیریه بوده و دولت پشتیبان آن بوده و قدرت‌های غربی، اسرائیل و عربستان سعودی پشت آن بودند. همچنین مدارکی داریم سفارت عربستان سعودی، از تابستان تا حالا فشار می‌آورند روی نیجیریه که یک چنین حرکاتی انجام دهند.از همین رو می بینید که خانه و حسینیه را ویران می کنند و حتی مقبره‌ی مادر آقای زکزکی را ویران می کنند.

دانش آموخته روابط بین الملل دانشگاه کمبریج با این اینکه هیچ کشوری با مردم خودش چنین کاری نمی کند گفت: این کار تکفیری‌هاست، این کار ارتش یک مملکت نیست، ارتش یک مملکت، با مردم خودش چنین کاری نمی‌کند هیچ جای دنیا چنین نمی کنند. و عاملان این کار بدانند که نه فقط سنی و شیعه را متحد کرده حتی مسیحیان و بقیه را متحد کردند اعلامیه‌هایی که از گروه‌های سران مسیحیان در طرفداری شیخ زکزاکی دارد می‌آید ، نشان می‌دهد که این فرد متحد کننده است. یک آدم مثبت است.

ارائه گزارش حقوقی به دادگاه لاهه
شجره فاش شدن مدارک مربوط به این فاجعه در فضای عمومی و حقوقی بین المللی را ضروری خواند و اظهار داشت: ما الآن هم خودمان داریم از این‌ها استفاده می‌کنیم و جمع آوری می‌کنیم هم این‌ها را در اختیار انجمن‌های حقوق بشر دیگر گذاشتیم و إن شاء الله یک گزارش خیلی مکتوب حقوقی، داریم برنامه ریزی می‌کنیم که بعد هم به دادگاه لاهه ارائه شود.

گفتگو: حسن صدرایی عارف

کانال رسمی سایت رهیافتگان در تلگرام      https://telegram.me/rahyafte_com

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار