تاریخ انتشار :

به همت نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در روسیه و همکاری رایزنی فرهنگی ایران

مرکز اسلامی مسکو افتتاح شد

همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام، مرکز اسلامی مسکو با حضورمعاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح شد.

images (1)

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام، مرکز اسلامی مسکو با حضورمعاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح شد.

همزمان با افتتاح این مرکز اسلامی جشن میلاد النبی(صلی اله علیه واله) هم برگزار شد.
در این مراسم که به همت نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در روسیه و همکاری رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد، ابراهیمی‌ترکمان، ریشه افراطی‌گری و خشونت و دگرستیزی و دگرهراسی در منطقه و جهان امروز را عدم درک و شناخت واقعیت دانست.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر ضرورت شناخت ملت‌ها، ادیان و مذاهب مختلف از یکدیگر، تأسیس مرکز اسلامی مسکو را گامی مهم در راستای ارتباط، گفت‌وگو و همکاری میان مذاهب و ادیان مختلف در فدراسیون روسیه عنوان کرد.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر جدی، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در روسیه برای تأسیس و راه‌اندازی این مرکز اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت و همکاری مؤمنان، دینداران، فرهیختگان و اصحاب اندیشه روسیه، این مرکز بتواند به وظیفه خود در تقویت ایمان به خدا و ارتقای معارف اسلامی و گسترش زندگی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف به صورت مطلوب عمل کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی نیز با اشاره به ارزش‌های مشترک بشری، خواست همه ملت‌ها را زندگی مسالمت‌آمیز همراه با عدالت، معنویت و اخلاق دانست.
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، استفاده استکبار جهانی از زور و اسلحه برای گسترش و جهانی کردن آنچه ارزش‌های خود می‌دانند را روشی باطل و غیر منطقی عنوان کرد.
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: جریان‌های افراطی همچون داعش نیز به خود حق می‌دهند که برای گسترش و جهانی‌سازی ارزش‌های خود، از زور و اسلحه ولو به قیمت کشتار مردم بی گناه استفاده کنند.
قمی در ادامه، با اشاره به فطرت‌های بشری، اخلاق و معنویت و دردهای مشترک بشری به عنوان سه زبان مشترک تمام پیروان ادیان ابراهیمی، راه گفت‌وگوی ادیان و مذاهب با یکدیگر برای درک و شناخت متقابل را راهی عقلانی و منطقی نام برد.
معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به مسیر منطقی و عقلانی ملت ایران در بیان ارزش‌ها و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های خود، حمایت از ملل مظلوم به ویژه مردم فلسطین را روشی عقلانی و منطقی برای گسترش عدالت در جهان دانست.
وی همچنین ضمن تشریح وظایف و مأموریت مرکز اسلامی مسکو، این مرکز را کانونی برای تبادل آراء و اندیشه میان اندیشمندان، فرهیختگان، علما و دینداران از ادیان و مذاهب مختلف عنوان کرد.
مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این مراسم با اشاره به گسترش روزافزون روابط و همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان دو کشور، تأسیس این مرکز را برای تحول و گسترش روابط فرهنگی ایران و روسیه ضروری و حائز اهمیت دانست.
در ادامه این مراسم، گروه تواشیح «میعاد» که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به روسیه اعزام شده‌اند در مدح رسول اکرم(ص) به اجرای همخوانی پرداختند و مورد توجه و استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
بر اساس این گزارش در بخش پایانی این مراسم که با حضور شخصیت‌های برجسته فرهنگی، علمی و دینی روسیه در ساختمان جدید التأسیس مرکز اسلامی مسکو همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین موصلی، نماینده آیت‌الله سیستانی در فدراسیون روسیه، نماینده شورای مفتیان و نماینده کلیسای ارتدکس سخنرانی کردند.

منبع: دبیرخانه دین پژوهان کشور

کانال رسمی سایت رهیافتگان در تلگرام    https://telegram.me/rahyafte_com

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار