تاریخ انتشار :

در گفتگو با نویسنده کتاب زندگینامه سمیرقنطار؛

پاسخ به شبهاتی در مورد سمیر قنطار

یعقوب توکلی نویسنده کتاب زندگینامه سمیر قنطار در گفتگو با فرهنگ نیوز به تشریح برخی ابعاد زندگی این آزاده و شهید لبنانی پرداخت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  گفتگو از جمال طاهری / با انتشار خبر شهادت سمیر قنطار توسط رژیم صهیونیستی در خاک سوریه  و درحالی که وی در جنگ با  نیروهای داعش بود،  کارخانه عملیات روانی اسراییل  که  حمایتش از ابوبکر بغدادی  و جنایت کاران داعش این روزها غیرقابل کتمان است  به پخش شبهاتی در رابطه با  شهید  سمیر قنطار در فضای مجازی پرداخت  شبهاتی که ما را برآن داشت تا با دکتر یعقوب توکلی نویسنده  زندگینامه شهید سمیر قنطار که  مطلع ترین  فرد ممکن درباره این آزادی خواه  لبنانی  محسوب می شود  به گفتگو بنشینیم . دکتر توکلی قبل از هرچیز به این موضوع تاکید داشت  که پس از آزادی قنطار، اسراییل بارها اعلام کرده بود  که وی را ترور خواهد کرد و  چند ماه پیش هم آمریکا  این مبارز را در فهرست ترور خود قرار داده بود  موضوعی که باعث شده بود قنطار معتقد باشد  او را آزاد کرده اند  تا شهید کنند چرا که  در زمان  مناخیم بگین  نیز دولت  برای اعدام وی دست به همه کاری زد.

در ویکی پدیا و برخی از سایت های معاند و حتی بی طرف سمیر قنطار را فردی سنگدل و با تعبیر قصاب معرفی کرده اند که در یک عملیات تروریستی باعث مرگ دو کودک یک خانواده یهودی شده است، در این رابطه نظر شما چیست؟

پرونده و اسناد ماجرای عملیات سمیر موجود است او به یک شهرک نظامی به نام «ناهاریا» به همراه  رزمندگان فلسطینی حمله کرد تا بتوانند یک نفر را زنده بیاورند تا هزاران اسیر لبنانی را که در زندان های اسراییل در حال جان کندن بودن را نجات بدهد انگار آن هزاران زندانی انسان محسوب نمی شوند. یکی از کسانی که  سمیر قنطار هدف قرار داد ژنرال الیاهو شاهر فرمانده نظامی منطقه شمال اسراییل به همراه  دو تن از نیروهایش بود، که البته با وجود جراحات شدیدی که پیدا کرد با تیم مخصوص پزشکی که برایش گذاشتند توانست زنده بماند. آن  خانواده ای که گفته شد  خانواده یک دانشمند نظامی  اسراییلی و عضو کمیته هسته ای نیروهای مسلح اسرائیل بود بنام دانی هاران” . او یک نظامی و کاملا هم مسلح بود، هم خودش و هم خانوادش، منتهی چون درگیری ایجاد شد دانی هاران به دلیل اینکه نظامی حرفه ای بود و برای چنین مواقعی آموزش دیده بود برای وقت کشی، بچه اش را بغل کرد و چون می دانست فداییان حزب الله بچه نمی کشند ۵دقیقه آنها را معطل کرد که من باید با بچه ام بیایم. چراکه وی واقف بود این مدت زمان در عملیات نظامی بسیار مهم است تا نیروهای اسراییلی از راه برسند. سمیر می گوید به هرقیمت  تلاش کردیم  تا بچه را از او جدا کنیم  چون با بچه کاری نداشتیم در این موقع محاصره شدیم و نیروهای نظامی اسراییل  ما را به گلوله بستند اینجا بود که دانی هاران وسط درگیری او بچه را رها کرد و بچه توسط نیروهای اسراییل کشته شد ولی به دروغ  گفتند کار سمیر بوده است از طرفی افرادی که در ساختمان بودند از ترس به زیرزمین رفتند  تا در امان باشند  بچه دیگر دانی هاران پیش همسرش بود که گریه می کند مادر از ترس جانش بچه خودش را خفه می کند، این در مطبوعات اسراییل هم آمده است در جلسه دادگاه اسراییل  هم ثابت شده است که در این موضوع به سمیر ربطی نداشت برای آنکه بتوانند این اتهام را به او نسبت بدهند وی را شکنجه های طولانی مدت کردند تا قتل را به گردن بگیرد ولی می گفت قبول نکردم، وقتی کارشناسان برای بررسی آمدند تشخیص دادند گلوله اصابت شده به بچه از ارتش اسراییل بوده است بچه دیگر را هم مادر خفه کرده است، خیلی وحشتناک است که مادری برای حفظ جان خود فرزندش را خفه کند.

 

قنطار در حمله صهیونیست ها به حوالی دمشق به شهادت رسید.

چطور دستگاه قضایی اسراییل  حبس ابد را برای قنطار پذیرفت، می توانستند به بهانه همین امر او را اعدام کنند؟

بنا به سیستم قضایی رژیم صهیونیستی عمل شد. باید قبول کنیم انچه در اسراییل است ساختار دارد و براساس ساختار قضایی ممکن است یک عدالت برمبنای ساختار شکل بگیرد رژیم صهیونیستی حق می دهد که شما مردم شهر و روستای را بکشید و تیرباران کنید اما در نظام قضایی خود اعدام ندارد ، به کشتن مردم بی گناه پایبند است ولی به اعدام نه، حتی اگر محکوم یک دشمن باشد. لذا کسانی که در لبنان دستگیر شدند تحت قانون اسرای جنگی هستند، درباره سمیر هم به دلیل اینکه عملیات در داخل خاک اسراییل بوده او را حبس ابد محکوم کردند.  پنج بار حبس ابد برای سمیر قنطار بریدند و برای مقتولین نظامی و دو فرزند کشته شده دادگاه گرفتند. قتل فرزند توسط مادر تایید شد و با شرمندگی دادگاه را ترک کرد فرزند دیگر هم که مشخص شد توسط سربازان اسراییل کشته شده است. قاضی به شدت از طرف دولت مناخیم بگین تحت فشار بود تا سمیر اعدام شود ولی زیر بار نرفت چون در قانون شریعت یهود اعدام وجود ندارد، ولی نخست وزیر اسراییل اصرار داشت برای همین تلاش کردند در مسیر شکنجه  چنان بلایی برسر او بیاورند  تا بمیرد. جوان ۱۷ساله ای که تنش گلوله هم خورده بود را با سخت ترین روش ها شکنجه کردند حتی یک گلوله هنوز در ریه اش باقی مانده بود که می گفت می خواهم کینه اسراییل در سینه ام باقی بماند.

درباره شکنجه بیشتر بگویید، چه شکنجه هایی می شد؟

اسرائیلی ها بدترین نوع شکنجه را روی سمیر داشتند چون زمان دستگیری سمیر نزدیک به انقلاب بود یعنی سال ۵۸ که سمیر دستگیر شد، من  این شکنجه ها را با شکنجه های ساواک مقایسه کردم که افسران کارآزموده ساواک هم در اسراییل آموزش دیده بودند یعنی شبیه هم برای همین شکنجه ها بسیار وحشتناک بود چون موساد تجربه زیادی از آلمان، انگلیس، آمریکا و کشورهای اروپای شرقی در حوزه شکنجه دارد لذا کسانی که سمیر را شکنجه می کردند بسیار خشن و وحشی بودند از عربی یهودی (نام مستعار یک شکنجه گر) که انگشت لای زخم او می گذاشت و فشار می داد که خونریزی کند (گفته بود من نتوانستم کالیبر گلوله را اندازه بگیرم به این بهانه انگشت درون زخم می کرد) تا اشخاصی که اسم مستعار داشتند. من به او قول دادم سمیر هر آنچه بر تو رفت را به من بگو تا جهانیان را خبردار کنم.  الان خدا را شاکرم  که این اطلاعات به مردم ایران منتقل شده، هم روایت ضبط شده تلویزیونی هم به صورت کتاب و نوشته، سمیر قنطار روایتی از افرادی است که هیچ کس صدای آنها را نشنید و از دنیا رفتند.

گفته می شود او در زندان حق تحصیل داشت و این نشان دهنده جو انسانی اسرائیلی هاست؟!

 او وسط اردوگاه دشمن حرف اول را می زد خیلی از مسایل را با وجود اسارات به دشمن تکلیف می کند،  درست است سالها تنها در اسارت بود ولی از همان روز اول که تنها ۱۷سال داشت شکایت به اوضاع موجود داشت البته طبق قانون هر زندانی یک سری حقوقی دارد البته زندانیان فلسفی حقوقی بسیار کمتر از زندانیان تبهکار اسراییلی و عرب داشتند مثلا درباره بحث حق تحصیل، می گفت با اعتصاب غذاهای متعدد توانسته به دست بیاورد حتی در مورد خیلی از حقوق طبیعی اینها با اعتصاب غذا توانستند به این حقوق برسند.

منبع : فرهنگ نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار