تاریخ انتشار :

بدست رژیم صهیونیستی

سمیر قنطار؛ رهیافته مشهور بشهادت رسید

سمیر قنطار از فرماندهان حزب الله لبنان در بمباران رژیم صهیونیستی در جرمانا و در ریف دمشق به شهادت رسید.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، سمیر قنطار از فرماندهان حزب الله لبنان در بمباران رژیم صهیونیستی در جرمانا و در ریف دمشق به شهادت رسید.

گفتنی است این شهید عزیز سال ۲۰۰۸ پس از تحمل سالها اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شد و لقب امیر الاسرای لبنانی را به خود اختصاص داده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت ، بسام قنطار برادر سمیر قنطار فعال لبنانی روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در فیسبوک شهادت برادرش را تایید کرد و بدون بیان جزئیات این حادثه گفت برادرش شهید شده است.

«سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی ۲۰ جولای ۱۹۶۲در روستای دروزی نشین «عیبه» از توابع استان «جبل» لبنان به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۸ میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت. او که در اسرائیل به پنج بار حبس ابد و نیز ۴۷ سال حبس محکوم شد و پس از تحمل بیش از سی سال زندان در ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۸ میلادی و در تبادل جنازه دو سرباز اسرائیلی اسیر شده در جنگ اسرائیل و لبنان (۲۰۰۶) بین اسرائیل و حزب الله لبنان، به کشور لبنان تحویل داده شد.

او که به عنوان یک دروزی مذهب به جنگ با اسرائیل رفته بود. در زندان اسرائیل توسط اسرای حز بالله طی بحثهای طولانی شیعه شد و به عنوان یک مسلمان شیعه مبارز به نمادی از مقاومت اسلامی تبدیل گشت. قنطار در سال ۱۳۷۸ با “زینب برجاوی” مجری شبکه تلویزیونی “العالم” ازدواج کرد.

106944_985

دکتر بعقوب توکلی خاطرات او را به رشته تحریر در آورده است.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار