تاریخ انتشار :

در گزارش الازهر منتشر شد؛

دام داعش برای تازه مسلمانان غربی

یکی از مهم ترین ماموریت های داعش جذب دختران جوان از طرق مختلف از جمله شبکه های اجتماعی می باشد و بدین ترتیب دختران غربی را با عناوینی مانند زندگی در کنار مردان قهرمان و تشکیل زندگی مستقل فریب می دهند.

 

 

download

 

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه مصری الیوم السابع، در گزارش جدید مرکز رصد فعالیت های داعش وابسته به الازهر درباره جذب زنان و کودکان توسط داعش آمده: از پدیده های آزار دهنده معاصر در جهان، پدیده داعش است که از دین به عنوان ابزاری برای توجیه اقدامات خود و فریب مردم استفاده می کند و اکنون مانند وبا در جهان منتشر شده است.
این گزارش در ادامه داعش را برجسته ترین سازمان تروریستی کنونی می داند که از کشتار و تخریب و ذبح انسان های بی گناه ابایی ندارد و کار به جایی رسیده که کودکان را می کشد و تصاویر آن را منتشر می کند و علاوه بر این پای کودکان و دختران را به گروه های خود باز کرده است.
مرکز رصد فعالیت های داعش در الازهر افزود: داعش از کودکان برای جاسوسی و ماموریت های نظامی استفاده می کند و حتی دختران کم سن و سال نیز جذب می کند و برخی از آنها به همراه نوزادان خود به داعش می پیوندند.
این گزارش سپس بیان می کند: داعش هزاران نوجوان غربی را به خود جذب کرده و اینها افرادی هستند که در زندگی خود هدف خاصی را دنبال نمی کنند و داعش نیز از این افراد برای فریب افکار عمومی استفاده می کند.
داعش و سوء استفاده از کودکان
این گزارش در ادامه با اشاره به ویدئوی منتشر شده از کودکی که لباس سیاه بر تن دارد و در حالی که سلاح در دست دارد اوباما را تهدید می کند می گوید: این تنها کودک داعشی نیست که در میان آنها وجود دارد بلکه صدها کودک و نوجوان توسط داعش آموزش دیده اند و به تازگی تصاویری از ۶۰ کودک با لباس نظامی در شمال سوریه منتشر شد که خود را فرزندان داعش می منامند و برخی از آنها که توانسته اند از دست داعش فرار کنند گفته اند که به آنها آموزش بریدن سر انسان ها و جنایت های مختلف داده شده است.
داعش و جذب دختران
در ادامه گزارش مرکز رصد فعالیت های داعش آمده: داعش برای پیشبرد اهداف خود از وجود زنان و دختران بی نیاز نیست تا بتواند با استفاده از آنها وعده های خود به جوانان را برآورده سازد و از این رو هرچه این دختران و زنان سن کمتری داشته باشند برای آنها بهتر خواهد بود و بدین ترتیب از مهم ترین ماموریت های داعش جذب دختران جوان از طرق مختلف از جمله شبکه های اجتماعی می باشد و بدین ترتیب دختران غربی را با عناوینی مانند زندگی در کنار مردان قهرمان و تشکیل زندگی مستقل فریب می دهند.
کارشناسان بر این باورند که جذب زنان غربی برای داعش به مراتب از جذب زنان کشورهای اسلامی آسان تر است و البته علت جذب این زنان به داعش فقط انگیزه ازدواج نیست بلکه به این خاطر است که اکثر این زنان به تازگی مسلمان شده اند و دوست دارند از این طریق به دین اسلام خدمت کنند.

منبع: حوزه نیوز

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار