تاریخ انتشار :

لوئیجی ماریانو (Luigi Mariano) خواننده مشهور ایتالیایی

بخاطر خواندن آهنگ در مورد ادواردو به من حمله شد/ ادواردو فرد بسیار صبور و دانایی بود

باید بگویم که ادواردو قطعاً انسانی والا با معنویت بسیار بالایی و سطح معلومات بالا و شناخت عمیق در مورد شرق و اسلام داشت

photo_2015-11-18_16-56-51

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) اعضا انجمن شهید ادواردو آنیلی به مناسبت پانزدهمین سالروز شهادت ادواردو آنیلی تازه مسلمان و شرق شناس ایتالیایی گفتگویی با لوئیجی ماریانو (Luigi Mariano) خواننده مشهور ایتالیاییکه در سال ۲۰۱۱ ترانه ای برای ادواردو سروده داشتند

گفتگو از راضیه امانی مترجم: ایرجی

  • س/ شما در مورد زندگی ادواردو آنیلی چه می دانید ؟ همه می دانیم که وی پسر جوانا آنیلی یکی از ثروتمندترین مردان ایتالیا بود، اما ما میخواهیم در مورد شخصیت ادواردو آنیلی به عنوان یک انسان اطلاعاتی کسب کنیم؟
  • ج/ من تاکنون زندگی آنیلی را با جزئیات آن دنبال نکرده ام و زندگی وی برای من بسیار جالب بود، زیرا رفتار وی با زندگی کسانی که با آنها سر و کار داشت متفاوت بود و احتمالا همین تفاوت ها سبب اختلافاتی با خانواده و با دنیای سرمایه داری اطراف او شد.
    من نامه ای از ادواردو پیدا کردم که با خواندن آن بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. نامه در زمان فارغ التحصیلی وی به خواهرش مارگریتا نوشته شده بود. نامه ای بسیار زیبا که وی در زمانی که بسیار جوان بوده نوشته شده و همین نامه سبب نوشتن این آهنگ شد. نامه ای که در آن تضاد های زیادی دیده می شد و همین تضادها مرا تحت تاثیر قرار داد.
    این نامه نشان می دهد که آنیلی به ریشه و خانواده و سرزمینش بسیار علاقه مند بود و در عین حال میل به جدایی از مادیات را داشت، به این دلیل که می دانسته با همه آنها متفاوت است.
    ادواردو آنیلی در جایی به مارگاریتا می نویسد، من به تو غبطه می خورم که چنان آرام با تابلوهایت سرگرم هستی و اما من به عنوان پسر اول خانواده باید به وظایفی که به عهده من هستند، بپردازم.
  • ادواردو در کنار پدرش سناتور جیوانی آنیلی

    ادواردو در کنار پدرش سناتور جیوانی آنیلی

  • س/ آیا شما در مورد زندگی و مرگ ادواردو آنیلی به صورت عمیق تری تحقیق کرده اید؟
  • ج/ من درباره مرگ وی که تقریبا حدود ۱۵ سال از آن روز می گذرد زیاد تحقیق نکرده ام، اما مرگ وی مرا بسیار کنجکاو کرد و با توجه به خبرهای رسانه ای آن زمان و تحقیقات بسیار مختصر در مورد ادواردو همه بسیار شک برانگیز هستند و هیچ نوع سعی و تحقیقی در مورد مرگ وی انجام نشد و من شخصا فکر نمی کنم که ادواردو خودکشی کرده باشد. دلیل مرگ وی  به ویژه اینکه چرا پدر ادواردو درخواست کالبد شکافی نکرد و او را این طور عجولانه به خاک سپردند؟ آیا نباید با توجه به شواهد و قراین تحقیقات بیشتریً انجام می شد؟ هنوز واضح و روشن نشده است.
    به هر حال من این شعر را به دلیل تضادهایی که او با خانواده و دنیای سرمایه داری داشته، نوشته ام، زیرا من هم با پدرم اختلافاتی دارم و هیچ وقت نتوانستم ارتباط روشنی با وی داشته باشم.
    شاید پدر من نیز علاقمند بود که من کار و شغل او را دنبال کنم. بنابراین موضوع اختلاف نظر میان پدر و پسر مرا تحت تاثیر قرار داد و به همین دلیل این آهنگ را سرودم تا به این ترتیب به اصطلاح توانسته باشم با یک تیر دو نشان بزنم؛ یعنی در مورد ادواردو صحبت کردم و همزمان گویی با پدرم صحبت می کردم.
    من ادواردو را به طور اتفاقی انتخاب نکردم.
  • س/ به هر حال شعر بسیار جالبی است. به نظر شما تصویری که رسانه های غربی به ویژه ایتالیایی از ادواردو آنیلی کشیده اند کدام است ؟ آیا این تصویر رسانه ای یعنی اینکه وی شخصی معتاد و افسرده بوده با تصویر واقعی ادواردو منطبق است ؟
  • ج / جواب دادن به این سوال برای من آسان نیست زیرا من وارد جزئیات در این مورد نشده ام. حتما برخی گفته ها صحیح و مطمئنا” برخی ساختگی هستند. باید بگویم که ادواردو قطعاً انسانی والا با معنویت بسیار بالایی و سطح معلومات بالا و شناخت عمیق در مورد شرق و اسلام داشت
    من یک بار مهمان یک رادیوی مهم ایتالیایی بودم و در یک گفتگوی رادیویی شرکت داشتم و پس از اینکه من این آهنگ را خواندم و در مورد آن صحبت می شد به شدت به من حمله شد و این حمله به اندازه کافی بد بود و از من سوال شد که چرا این آهنگ را نوشتی و آیا می دانی که آنیلی که بوده که در مورد آن شعر نوشته ای ؟ و آنها سعی داشتند ادواردو را مانند فردی معتاد و غیر معتمد معرفی کنند و حتی به من گفته شد که تو باید از اینکه این آهنگ را خواندی خجالت بکشی.
    بنابراین نه نظر می رسید که من کار بسیار بدی انجام داده ام و این اتفاق نیز دوباره مرا تحت تاثیر قرارداد. اما این آهنگ به نظر مردم بسیار زیبا بوده و بارها به آن جایزه داده شده و بسیار خوشحالم که این آهنگ را خوانده ام، اما من متوجه شدم که در برخی مکان ها تصویری که از آنیلی نشان می دهند تصویری بسیار منفی است و بنابراین نتیجه می گیریم که مطمئنا” تصویری که از ادواردو نشان می دهند؛ تصویر واقعی وی نیست.
  • ادواردو مطمئنا” محقق بزرگی بود و از این موضوع که بگذریم که آیا دچار افسردگی بوده، یا خیر، وی محققی بود که مطالعات بسیار عمیقی در مورد شرق و دیدگاه های شرقی داشت و با بسیاری از مسائل شرق آشنایی داشت و در مجموع تنها می توانم بگویم که ادواردو فرد بسیار صبور و دانایی بود.
  • متن و صوت این مصاحبه را به زبان ایتالیایی اینجا گوش کنید و بخوانید

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار