تاریخ انتشار :

ماجراي مسلمان شدن دکتر جفری لانگ

نویسنده کتاب: «حتی فرشتگان می‌پرسند: سفر به اسلام در آمریکا

قرآن قلب او را فتح می‌کند و خیلی زود اسلام را می‌پذیرد. دکتر لانگ با خواندن قرآن کریم، خود را مخاطب کلمات الهی می‌بیند و احساس می‌کند که این کتاب نازل شده است تا سوالات اساسی زندگی‌اش را پاسخ دهد. دکتر لانگ با خواندن نماز‌های روزانه به ویژه نماز صبح، آرامش معنوی عجیبی را احساس می‌کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از  پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ دکتر جفری لانگ (Jeffrey Lang) دانشیار ریاضیات در دانشگاه کانزاس، یکی از بزرگترین دانشگاه‌ها در ایالات متحده آمریکاست. او در سال ۱۹۵۴ در یک خانواده کاتولیک در بریجپورت، کانکتیکات (Bridgeport, Connecticut) متولد شد. ۱۸ سال اول زندگی‌اش را در مذهب کاتولیک سپری کرد اما بعد از آن مذهب کاتولیک را به دلیل سؤالات بی‌جواب راجع به خدا و دین مسیحیت ترک کرد. او می‌گوید: «مانند بسیاری از بچه‌های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، شروع کردم به سؤالاتی راجع به ارزش‌های سیاسی، اجتماعی مذهبی آن زمان. و بعد از آن تمام مقدسات از جمله کلیسای کاتولیک را کنار گذاشتم».

لانگ در ۱۸ سالگی یک ملحد تمام عیار می‌شود. او می‌گوید: «در آن روزها با خودم می‌گفتم اگر خداوند مهربان و بخشنده مطلق است، چرا بر روی زمین رنج برد؟‌ چرا ما را به بهشت نبرد؟ چرا مردم را خلق کرد تا رنج ببرند؟» این مدرس جوان در دانشگاه سان فرانسیسکو، هنگامی که با دانشجویان مسلمانانش مواجه می‌شود، سوالاتش را از آنها می‌پرسد و متعجب می‌شود که چگونه آنها با یقین و به درستی به سوالاتش جواب می‌دهند. دانشجویان مسلمان به او قرآن کریم و برخی کتب اسلامی را هدیه می‌دهند. استاد لانگ نیز بی‌درنگ شروع می‌کند به مطالعه برخی از این کتب. قرآن قلب او را فتح می‌کند و خیلی زود اسلام را می‌پذیرد. دکتر لانگ با خواندن قرآن کریم، خود را مخاطب کلمات الهی می‌بیند و احساس می‌کند که این کتاب نازل شده است تا سوالات اساسی زندگی‌اش را پاسخ دهد. دکتر لانگ با خواندن نماز‌های روزانه به ویژه نماز صبح، آرامش معنوی عجیبی را احساس می‌کند. دکتر لانگ در پاسخ به این سوال که «چگونه با اینکه زبان قرآن کریم عربی است و تو نسبت به آن بیگانه بودی، از آن لذت می‌بردی؟» اظهار می‌دارد: «مانند کودکی که از صدای مادرش احساس آرامش می‌کند ولو اینکه متوجه نشود مادرش دقیقاً چه می‌گوید». او می‌گوید که خواندن قرآن کریم در شرایط سخت زندگی به او آرامش می‌دهد. دکتر لانگ بیان می‌دارد: «چون من استاد ریاضیات هستم، عادت کرده‌ام که برای سؤالاتم، پاسخی بیابم. در امور دینی نیز من نمی‌توانم از روی ایمان اصول دین را بپذیرم بلکه باید با عقل خود به آن برسم. اسلام برخلاف بسیاری از ادیان، از انسان می‌خواهد اصول دین را از روی دلیل و برهان بپذیرد نه از روی ایمان صرف».

 

دکتر لانگ از دانشگاه خود فرصت‌هایی را برای سخنرانی راجع به اسلام گرفته است. او همچنین کتاب‌هایی راجع به اسلام نوشته است که مورد استقبال مسلمانان در آمریکا واقع شده است. یکی از کتاب‌های او به نام «حتی فرشتگان می‌پرسند: سفر به اسلام در آمریکا»‌ (Even Angels ask; A Journey to Islam in America) به بررسی نحوه آشنایی دکتر لانگ با اسلام و یافته‌هایش در دین اسلام پرداخته است.

کانال رسمی  سایت رهیافتگان در تلگرام https://telegram.me/rahyafte_com

اشتراک گذاری :


  1. مریم عباسی از ارومیه گفت:

    با سلام و خدا قوت. لطفا برای ترویج اسلام ناب محمدی و اسلام اهل البیت و فاطمی به افراد مستعد زبان های اصلی رو آموخته و به کشورهای مختلف جهان گسیل کنید تا مردم دنیا اسلام واقعی و ناب رو به علاوه ی کتاب نهج البلاغه حضرت علی علیه السلام رو فرا بگیرند و فوج فوج به سمت حقیقت و نور خدا بشتابند.

آخرین اخبار