تاریخ انتشار :

بهزاد دانشگر نویسنده رمان «ادواردو»:

خود را مدیون ادواردو آنیلی می‌دانستم

در حین نگارش کتاب چالشی که همواره با آن روبرو بودم این بود که ادواردو در تنهایی‌هایش چه می‌کرده است؟ کدام آیه اولین آیه‌ای بوده که خوانده و چرا دیگر نتوانسته قرآن را رها کند؟

 

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )عصر روز پنج‌شنبه، جلسه رونمایی و نقد رمان «ادواردو» اثر جدید بهزاد دانشگر با حضور حبیب احمدزاده، «منتقد» و همچنین دوستداران کتاب در نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس کمساری رییس موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان در مورد ادوارد آنیلی گفت: ادوارد جوانی مسیحی بود که هیچ شناختی از اسلام نداشت و در یک کشور غربی و در یک خانواده غیر اسلامی رشد کرده بود.

وی ادامه داد: جوانی که در ناز و نعمت بزرگ شده و همه چیز در دسترسش بوده به اسلام علاقه‌مند شده، مسلمان می‌شود و نهایتاً شهید می‌شود و باید دید که چگونه این اتفاق افتاده است!

رییس موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان اظهار داشت: ادوارد آن بچه پولدار غربی وقتی به ایران می‌آید و با امام راحل دیدار می‌کند تحت تأثیر تفکر ایشان قرار می‌گیرد؛ امام (ره) چنان اندیشه پویایی داشتند که بسیاری از جوانان شرق و غرب حتی خانواده‌های ثروتمند نیز تحت تأثیر تفکرات ایشان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به لزوم نشر اندیشه‌های امام (ره) تصریح کرد: دلسوزانی که دغدغه تهاجم فرهنگی دارند باید اندیشه‌های اصیل امام را به دور از تحریف به گوش همگان برسانند زیرا که تفکر امام خمینی (ره) همچنان نشاط و پویایی خود را دارد.

در ادامه این برنامه بهزاد دانشگر نویسنده کتاب ادواردو و حبیب احمدزاده به نقد و بررسی این اثر پرداختند.

بهزاد دانشگر در خصوص کتابش گفت: دنیای ادبیات امروز دنیای سقوط قهرمانان است؛ قهرمانانی که سیاه‌اند.

وی ادامه داد: طبق آیات قرآن، انسان‌ها دو دسته‌اند؛ یک دسته آن‌هایی که از نور به سمت تاریکی حرکت می‌کنند و دسته‌ای دیگر که از تاریکی به سمت نور می‌روند و در دهه‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم که قهرمان کتاب‌ها غالباً از نور به ظلمات رفته‌اند؛ با خود فکر کردم که اگر قرار است راجع به قهرمانی بنویسم باید از ظلمات به نور گرویده باشد.

نویسنده رمان ادواردو افزود: در مورد زندگی ادواردو مسائل زیادی هست که به آن پرداخته نشده است اما

احمدزاده بیان اینکه بسیاری از قطعات پازل زندگی در این رمان در دسترس نیست و نویسنده مجبور بوده به جای یک اثر تحقیقی به نوشتن رمان روی بیاورد تصریح کرد: با این حال روش نگارش داستان از دید اول‌ شخص و سوم شخص به‌ گونه‌ای است که سعی شده حس تحریف تاریخ و گول‌زدن به مخاطب القا نشود.

بهزاددانشگر -حبیب احمد زاده - رمان ادواردو

دانشگر، در این خصوص اظهار داشت: بیشتر از آنکه خود را محدود به تاریخ بدانم خود را مدیون ادواردو آنیلی می‌دانم؛ این را نوعی حق‌الناس می‌دانم و سعی کرده‌ام در قیامت بتوانم جوابگوی او باشم.

احمدزاده در پایان گفت: کسانی مثل ادواردو نهایت لذت‌های مادی را دیده‌اند و مشخص است که در برخورد با قرآن آن‌ را می‌پذیرند؛ این دیدن صرفاً به معنای تجربه ‌کردن نیست بلکه به معنای درس‌ گرفتن از تجربیات دیگران است.

خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری :


  1. مدقق گفت:

    ما نفهمیدیم این آقای احمد زاد چی گفت وچی پرسید از همه چی گفت الا کتاب این دیگه چه جور بررسی بود

آخرین اخبار