تاریخ انتشار :

کتاب تازه دفتر نشر معارف در حوزه جهان اسلام

«اسلام، دین بیداری» نوشته استاد محمد العاصی منتشر شد

کتاب «اسلام، دین بیداری» نوشته استاد محمد العاصی (اندیشمند مسلمان آمریکایی، رئیس مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن و عضو شورای مجمع جهانی تقریب مذاهب) از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ):  این کتاب از ۳ فصل و دو پیوست تشکیل شده است: فصل اول به انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و ایران می پردازد و در فصل دوم جهان اسلام؛ فرصت ها و تهدیدها بیان می شود. فصل سوم نیز به اسلام در آمریکا و سیاست های دولت آمریکا می پردازد و در بخش پیوست هم ابتدا چند و چونی درباره نخستین تفسیر قرآن به زبان انگلیسی از سوی نویسنده می پردازد و سپس گزارشی از فعالیت سابق این اندیشمند به عنوان امام جمعه سابق واشنگتن دی سی بیان می شود.

زندگی‏نامه نویسنده

محمد العاصی، متفکر، مفسر و اندیشمند مسلمان سوری‏ الاصل متولد ایالات متحده آمریکاست که در این کشور و انگلیسی ‏زبانان شناخته شده است. وی مدرسه ابتدایی را در این کشور به پایان رساند، سپس به لبنان رفت و در دبیرستان و دانشگاه، رشته عربی خوانده است. لذا وی دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه عربی بیروت است. پس از پایان تحصیلات خود به آمریکا برگشت و در دانشگاه مریلند آمریکا علوم سیاسی بخواند و پس از کسب فوق‌لیسانس در علوم سیاسی به عنوان امام جماعت در مرکز اسلامی واشنگتن برگزیده شد. خطبه‌های نمازجمعه وی هر هفته روی سایت مرکز اسلامی این شهر منتشر می‌شد.

العاصی در مجله کرسنت اینترنشنال و نشریه بین‌المللی خبری «هلال احمر» مقاله می‌نویسد و در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، کانادا و اروپا به طرح مباحث اسلامی می‌پردازد. او ۱۲ سال است که مشغول نوشتن اولین تفسیر قرآن کریم به زبان انگلیسی به نام «عروج» است و توانسته تا ۱۲ جزء قرآن کریم را تفسیر کند و معانی قرآنی را در جامعه آمریکا به صورت یک دایره‌المعارف ارائه بدهد. وی هم اکنون مدیر علمی مرکز تعلیمات اسلامی و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو موسسه افکار معاصر اسلامی است که در مجامع مختلف از شاگردان و همراهان دکتر کلیم صدیقی شمرده می شود.

***

محمد العاصی

کتاب «اسلام دین بیداری» در ۱۹۲ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و به قیمت ۶۰۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. دفتر نشر معارف در راستای معرفی آثار اندیشمندان جهان اسلام چهار کتاب «راهبردهای اسلام»، «شیعه امامیه»، «گسترش ارزشها در پرتو اسلام» و «قیام امام حسین(علیه السلام) در پرتو نص و سند» از علامه عبدالهادی الفضلی(ره)، دو کتاب «شبهات یهودی» و «خاخام شکست خورده» از علامه جعفر مرتضی عاملی و «میراث عظیم و امت خفته» از دکتر مظفر اقبال (رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا) و «انقلاب اسلامی؛ بزرگترین چالش آمریکا» از دکتر ظفر بنگاش را ترجمه و منتشر کرده است و به زودی کتابهایی از آیت‏ الله سید کاظم حسینی حائری، دکتر کلیم صدیقی، دکتر مظفر اقبال، یوسف الخباز و طلال عتریسی و… منتشر می‌کند.

****

برای تهیه کتابهای آثار استاد محمد العاصی و دیگر محصولات دفتر نشر معارف می ‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن ۸۸۹۱۱۲۱۲)، پاتوق کتاب قم (تلفن ۳۷۷۳۵۴۵۱)، پاتوق کتاب شیراز (تلفن ۰۷۱۳۲۳۴۴۶۱۵)، پاتوق کتاب مشهد (تلفن ۰۵۱۳۲۲۲۰۱۱۹)، پاتوق کتاب کرمانشاه (تلفن ۰۸۳۳۷۲۳۸۴۱۱)، پاتوق کتاب ساری (۰۱۱۳۲۵۳۰۲۰)، پاتوق کتاب کرمان (تلفن ۰۳۴۳۲۲۳۱۴۶۶)، پاتوق کتاب تبریز (تلفن ۰۴۱۳۵۵۷۶۰۰۰)، پاتوق کتاب قزوین (۰۲۸۳۳۳۶۲۸۰۶)، پاتوق کتاب ارومیه (۰۴۴۳۲۳۵۴۵۲۲)، پاتوق کتاب کرج(۰۲۶۳۴۴۳۵۲۹۰)، پاتوق کتاب اراک (۰۸۶۳۳۶۷۵۵۹۲)، پاتوق کتاب شهرکرد (۰۳۸۳۲۲۴۳۲۲۲)، پاتوق کتاب گرگان(۰۹۱۰۷۷۵۵۱۷۲)، پاتوق کتاب ایلام (۰۹۱۰۷۷۵۵۱۸۸)، پاتوق کتاب اصفهان (۰۹۱۰۷۷۵۵۱۶۳)، پاتوق کتاب ارومیه (۰۹۱۰۷۷۵۵۱۶۶)، پاتوق کتاب بندرعباس (۰۷۶۳۶۱۷۵۵۷)، پاتوق کتاب بوشهر (۰۹۱۷۶۶۷۱۵۵۴)، پاتوق کتاب اهواز (۰۹۱۰۵۵۷۷۱۶۴)، پاتوق کتاب اردبیل (۰۴۵۳۳۲۶۳۱۴)، پاتوق کتاب بیرجند (۰۵۶۳۲۴۲۰۰۷۸) و پاتوق کتاب رشت (تلفن ۰۱۳۳۳۳۲۰۶۹۷) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.

 منبع: حلقه وصل

کانال رسمی سایت رهیافتگان در تلگرام https://telegram.me/rahyafte_com

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار