تاریخ انتشار :

علی آزاد

بازیگری که از شرم امام علی علیه السلام جان داد + عکس

داوود میرباقری درباره بازی علی آزاد در سریال امام علی (ع) در گفتگویی توضیح داده است:

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) علی آزاد متولد ۱۳۱۷ تهران، فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. او فعالیت هنری را سال ۱۳۳۹ با بازی در نمایش ویولون ساز کره مونا با گروه تئاتر اداره هنرهای دراماتیک آغاز کرد و در سال ۱۳۴۲ با بازی در فیلم «ساحل دور نیست» به کارگردانی سردار ساگر به سینما راه یافت. تنها کار او پس از سال ۱۳۵۸ بازی در مجموعه تلویزیونی امام علی به کارگردانی داوود میرباقری بود که با فوت وی در مرداد ۱۳۷۱ ناتمام ماند.
اما در این مجموعه تلویزیونی ماندگار، هنرمندان بزرگ و توانمند بسیاری حضور داشتند که شاید بواسطه رل های کوچک ترشان کمتر از آنها یاد شده و می شود، که این را باید به پای مسائل دیگری به جز کیفیت و نحوی بازی آنها گذاشت. از این نمونه می توان به بازی زنده یادان حسین پناهی، جواد خدادادی، جهانگیر فروهر، نعمت الله گرجی و احمد قدکچیان اشاره کرد.

داوود میرباقری درباره بازی علی آزاد در سریال امام علی (ع) در گفتگویی توضیح داده است: «حالتی منقلب داشت و خود را به شکلی وامدار علی بن ابیطالب می‌دانست. چهره رنگ پریده و دگرگونش که گویی تولدی دیگر را برای این بازیگر رقم می‌زد، دیگران را نیز به خود جلب کرده بود. در یکی از صحنه‌ها قرار شد علی آزاد در نقش ابن عباس داخل چادر امام علی (ع) بشود و بیرون آید. قبل از رفتن، او گفت: داوود، من از علی شرم دارم که به چادر او وارد شوم، نمی‌شود صحنه را عوض کنی و مثلا از کنار چادر بگذرم؟ گفتم نه.

و او داخل چادر شد. منتظر بودیم که بازگردد، دقایقی گذشت، خبری نشد، او را صدا کردیم، خبری نبود. داخل چادر شدیم؛ علی آزاد داخل چادر جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرده بود… و صحنه‌های باقیمانده را فرد دیگری به جای آن مرحوم بازی کرد.»

 

اشتراک گذاری :


  1. ندا گفت:

    در آغوش امیرالمؤمنین إن شاءالله

آخرین اخبار