تاریخ انتشار :

اسلام در اسپانیا

گرایش به اسلام در اسپانیا افزایش یافته است

تعداد تازه‌ مسلمانان در اسپانیا رو به افزایش است و بیشتر آنان در شهرهای منطقه «اندلس» زندگی می‌کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت» نوشت، گرایش به اسلام در اسپانیا با وجود مشکلاتی که مسلمانان این کشور با آن دست به گریبان هستند، در حال افزایش است.
براساس گزارش الجزیره، با وجود آن که آمارهای رسمی در دست نیست، اما بیشتر گزارش‌ها نشان‌دهنده افزایش تعداد افراد تازه مسلمان شده در اسپانیا است.
این افراد می‌گویند نسل اول افرادی که به اسلام ایمان آوردند در جامعه‌ای که به دیده شک و تردید به آن‌ها می‌نگریست، با مشکلات زیادی روبرو شدند.
این گزارش می‌افزاید: بیشتر تازه مسلمانان در اسپانیا در شهرهای منطقه اندلس زندگی می‌کنند و خواستار دریافت حقوق اساسی خود هستند.
حنیف اسکودیرو، تازه مسلمان شده اسپانیایی گفت: نسل اول مسلمانان دستاوردهای خوبی داشتند و باعث شده‌اند ما وضع تقریبا مناسبی داشته باشیم ولی همچنان به توسعه حقوق خود ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم اوضاع را بهتر کنیم.
الجزیره در گزارش خود افزود: بیشتر تازه مسلمانان اسپانیا می‌گویند همزیستی در این کشور واقعیتی غیر قابل انکار است اما در مقابل از غم و اندوهی درونی سخن می‌گویند که علت آن مواضع خصمانه‌ای است که جناح راست افراطی علیه مسلمانان اتخاذ می‌کند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار