تاریخ انتشار :

Marilyn Hill

ماجرای طراحی یک سایت که دختر مسیحی را مسلمان کرد

تا این که خانمی مسلمان به زندگی ام پا گذاشت و دنیایی از نور و معنویت را با خود به همراه آورد . او یک روز به دفتر تبلیغاتی من و مادرم آمد و از ما خواست متن قرآن را روی یک سایت قرار دهیم . خیلی از سایتهای اسلامی متن قرآن را دارند ، اما طرح او این بود که

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، جرج برنارد شاو ( George Bernard Shaw ) ، نویسنده معروف ایرلندی درباره پیامبر اکرم (ص) می ‌گوید :
« او را باید منجی بشریت خواند . من اعتقاد دارم که اگر مردی مثل او ، حاکمی در عصر جدید می‌شد ، برای حل مشکلاتش از صلح و دوستی استفاده می‌کرد. او عالی‌ترین مردی بود که روی زمین پا گذاشته است. او به دین دعوت کرد ، یک تمدن را پایه گذاری کرد ، ملتی را بنا نهاد ، اخلاق را نهادینه کرد ، اجتماعی زنده و قدرتمند ایجاد کرد تا آموزش‌های او را به صحنه عمل آورند و دنیای تفکر و رفتار انسانی را برای همیشه و به طور کامل منقلب کرد. نام او «محمد» است . محمد در مدت کوتاه ۲۳ سال پیامبری‌اش انسانها را به پرستش خدای یگانه رهنمون شد. وی مردم را از جنگ و نزاع‌های قبیله‌ای رهانید و به اتحاد و همبستگی ملی رسانید. او در این مدت، مردم را از هرزگی و مستی به اعتدال و پرهیزکاری، از بی قانونی به زندگی نظام‌مند ، و از تباهی به بالاترین معیارهای تعالی اخلاقی هدایت کرد. تاریخ بشری چنین دگرگونی کامل را از جانب یک شخص یا در مکان دیگر قبل از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله یا پس از او نشناخته است. »
اکنون نیز با وجود گذشت قرن ها ، پیامبر گرامی اسلام و نقش مهم او در معماری تاریخ ، یکی از عوامل گرایش به اسلام است .
« مریلین هیل » ( Marilyn Hill ) که اکنون مریم نام دارد ، تازه مسلمانی از آمریکا است . وی به تازگی حقیقت اسلام را دریافته و طعم شیرین عبادت و بندگی را چشیده است . مریلین در خانواده ای مسیحی و مذهبی متولد و بزرگ شده است . او شکل گرفتن انگیزه اش را برای گرایش به اسلام این چنین بیان می کند :
« همواره با مسائل درونی و سلسله مراتب حاکم بر کلیسا مشکل داشتم . روزی تصمیم گرفتم دیگر به کلیسا نروم . احساس می کردم اینکه آدم فقط هفته ای یک بار به کلیسا برود و بعد کاری به کار دین نداشته باشد، نوعی نفاق است. بنابراین تصمیم گرفتم معنویت را در زندگی ام حفظ کنم ، اما نه در قالب دین. هنوز به خدا اعتقاد داشتم، اصلاً این اعتقاد همیشه در وجودم بود ، اما راه اطاعت از خدا را گم کرده بودم . در تمام این مدت به دنبال حقیقت می گشتم . تا این که خانمی مسلمان به زندگی ام پا گذاشت و دنیایی از نور و معنویت را با خود به همراه آورد . او یک روز به دفتر تبلیغاتی من و مادرم آمد و از ما خواست متن قرآن را روی یک سایت قرار دهیم . خیلی از سایتهای اسلامی متن قرآن را دارند ، اما طرح او این بود که زیر هر خط فضایی ایجاد کنیم تا خواننده بتواند نظر و یادداشت خود را درباره آن بخش از قرآن ، بنویسد . او هر روز پیش من می آمد تا با هم روی سایت کار کنیم. در خلال طراحی همین سایت فهمیدم که اسلام چه قدر زیبا و اهل دوستی و آرامش و محبت است . کم کم تصمیم گرفتم مسلمان شوم . خدا را بسیار شکر می کنم که این زن را در مسیر زندگیم قرار داد تا به حقیقت اسلام پی ببرم . »

اکنون مریم با درک اسلام ، احساس تازه ای به پیامبر و شیوه ی رفتاری او دارد و شکل گرفتن علاقه اش به پیامبر اسلام را این چنین بیان می کند :
« وقتی شهادتین را می گفتم، به کلمه کلمه آن دقت می کردم و واقعاً ایمان آورده بودم که خدایی جز ” الله ” نیست و محمد (ص) پیامبر اوست. اما مرحله دشوار پس از شهادتین این بود که نمی فهمیدم چرا باید پیامبر (ص) را دوست بدارم . من پیامبران دیگر را دوست داشتم ، ولی از حضرت محمد (ص) چیز زیادی نمی دانستم . متأسفانه آن چیزی که درباره پیامبر (ص) می دانستم ، همه تصاویر نادرست و منفی ای بود که در غرب از چهره ایشان ارائه کرده بودند . می توانستم سراغ گاه شمارهای زندگی پیامبر (ص) بروم، ولی هیچ یک از این ها ، محبت ایشان را به دلم نمی انداخت.
تا اینکه کتابی درباره تاریخ اسلام و زندگی پیامبر (ص) به دستم رسید . این کتاب با روشی مستدل وضعیت اسفناک عربستان پیش از اسلام را به خوبی به تصویر کشیده بود و پیامبر را جلوه درایت، شجاعت، محبت و بسیاری صفات متعالی دیگر نشان می داد. جالب اینکه ، کتاب را راهبه ای مسیحی نوشته بود نه یک فرد مسلمان . دانستن این واقعیت ها پنجره ای دیگر بسوی روشنایی در برابرم گشود و محبت من به پیامبر (ص) به گونه ای عمیق در درونم شکل گرفت و از آن زمان ، روز به روز بیشتر شده است. »
ندای رسای رسول گرامی اسلام که در طول تاریخ طنین افکنده ، دعوت بشر به زندگی شرافتمندانه است ، دعوت به حیاتی که دو رکن معرفت راستین و عمل خالص ، پایه های آن را تشکیل می دهد . خدای سبحان در قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) را با ویژگی هایی خاص معرفی کرده و او را چراغی فروزان خوانده است . در سوره احزاب آیه ۲۱ می فرماید : « لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا » ، «برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکوئی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند، و خدا را بسیار یاد می‏ کنند. » قرآن در جایی دیگر پیروی از پیامبر را راهی برای دستیابی به رحمت بی انتهای خداوند بیان می کند و می فرماید : « ای کسانی که ایمان آورده‏ اید از خدا بپرهیزید، و به رسولش ایمان، بیاورید، تا دو سهم از رحمتش به شما ببخشد، و برای شما نوری قرار دهد که با آن (در میان مردم و در مسیر صحیح زندگی ) راه بروید، و گناهان شما را ببخشد، و خداوند غفور و رحیم است.. » ( سوره حدید ، آیه ۲۸ )
سلوک اخلاقى پیامبر اسلام (ص) ، چون آیینه اى شفاف است که ما را به تماشاى جمال زیباى اخلاق نیک ‏آن حضرت دعوت مى‏ کند و یکى از رازهاى مهم پیشرفت چشمگیر اسلام‏ از صدر اسلام تا کنون را ، که همان داشتن اخلاق و رفتار نیک و شایسته است ، به ما نشان مى‏ دهد ، به طوری که قرآن کریم او را صاحب اخلاق عظیم و برجسته می خواند .
امروزه دانشمندان ، جهان را تشنه تعالیم حیات بخش پیامبر می دانند و نه تنها پیامبراسلام را از بزرگان طراز اول تمدن بشری می دانند ، بلکه با صراحت تمام بر جهانی شدن دین اسلام به علت مزایای بی شمار آن اقرار نموده اند .
لئون تولستوی (Leo Tolstoy) نویسنده معروف روسی می گوید : ” شخص شخیص پیامبراسلام سزاوار همه گونه احترام و اکرام است . شریعت پیغمبر اسلام به علت توافق آن با عقل و حکمت در آینده عالمگیر خواهد شد .»

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار