تاریخ انتشار :

« هدر آلمستد » ( Heather Olmstead )

با خودم عهد کردم تا تمام قرآن را نخوانده ام ، شهادتین را نگویم

در اثر دروغ پردازیهای رسانه های غربی در جریان حادثه یازدهم سپتامبر و تبلیغ علیه مسلمانان ، در مورد اسلام کنجکاو شد و همچون هزاران غیرمسلمان دیگر ، به تحقیق در باره این آیین رهایی بخش روی آورد.

images (2)

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) « هدر آلمستد » ( Heather Olmstead ) در ایالت ” ویسکانسین “(Wisconsin) آمریکا به دنیا آمده و اکنون اسلام را به عنوان بهترین همراه و راهنما در زندگی اش درک کرده است . در این برنامه با ما باشید تا داستان این ایمان و هدایت به سوی روشنایی را با هم بشنویم .
” من یک خواهر تازه مسلمان هستم . در پانزدهم آگوست سال ۲۰۰۲ شهادتین را بر زبان جاری کردم . از این بابت خیلی خوشحالم ، چون زندگی با اسلام خیلی بهتر است . من تمام عمرم را صرف جست و جوی راهی برای رسیدن به خدا کرده ام . در خانواده ای مسیحی به دنیا آمده و به دنبال حق و هدایت ، ادیان مختلفی را مورد بررسی قرار داده ام و حالا به حقیقت دست یافته ام . در محل زندگی من همگی مسیحی هستند ، ولی همه به مسیحیت عمل نمی کنند . البته در دبیرستان با دانش آموزان مسیحی دوست شدم که واقعا به مذهبشان عمل می کردند . با این دوستان برای مطالعه و بحث درباره کتاب مقدس قرار می گذاشتیم و آخر هفته به کلیساهای مختلف می رفتیم . برای یافتن حقیقت ، درباره هر فرقه ای که می توانستم ، تحقیق کردم : کلیساهای تعمیدی ، موحدان ، جماعت ربانی ، و … درباره این فرقه ها و بسیاری از فرقه های دیگر یا از نزدیک تحقیق و پرس و جو می کردم یا در مراسم عبادی شان مدتی حضور می یافتم .

بعد از آن با مذهب کاتولیک آشنا شدم و تصمیم قاطع گرفتم که راهبه شوم . حتی در کلاسهای عضویت در مذهب کاتولیک هم شرکت کردم ، ولی هنوز رسماً پذیرفته نشده بودم که چیزی سد راهم شد . در دانشگاه در رشته الهیات گرایش ادیان تطبیقی قبول شدم . تحقیق در باره ادیان بیش از آنکه سرگرمی ام باشد ، زندگی ام شده بود . هر چه بیشتر می خواندم ، خلأهای بیشتری در مسیحیت پیدا می کردم . تصمیم گرفتم به دنیای خارج از مسیحیت پا بگذارم . درباره آئین های هندو ، بودایی ، بهائیت و یهودیت و … تحقیق کردم . حتی به برخی از این آیین ها مدتی عمل می کردم . اما رسیدن من به اسلام معجزه ای بود که به واسطه حادثه یازده سپتامبر رخ داد . “

خانم هدر المستد نیز ، همانگونه که خود می گوید ، در اثر دروغ پردازیهای رسانه های غربی در جریان حادثه یازدهم سپتامبر و تبلیغ علیه مسلمانان ، در مورد اسلام کنجکاو شد و همچون هزاران غیرمسلمان دیگر ، به تحقیق در باره این آیین رهایی بخش روی آورد. وی در زمینه تاثیر این تبلیغات مخرب و عوام فریبانه می گوید :
” پیش از آن فکر می کردم که اسلام دینی سلطه گر ، زن ستیز و خشونت آمیز است ، هنوز هم خیلی ها این طور فکر می کنند . در تمام مدت تحقیق درباره ادیان مختلف ، برای اسلام فقط در حدود دروس دینی ام وقت می گذاشتم . با این که هنوز رسانه ها تصویر نادرستی از مسلمانان ارائه می کنند ، اما همین گزارش ها و مقالات مغرضانه آن ها باعث شد که نظرم درباره اسلام عوض شود . اطلاعات کاملی از اسلام نداشتم . احساس کردم باید به دنبال حقیقت موضوع رفت . چندی نگذشت که با یک سایت اسلامی آشنا شدم و به آنها ایمیل زدم تا برایم جزوه ای درباره اسلام بفرستند . وقتی جزوه را خواندم ، شگفت زده شدم ! این دین آن چیزی نبود که تصور می کردم !

یکی از مسئولان سایت در کمال بزرگواری ترجمه قرآن به زبان انگلیسی را برایم فرستاد . بعد از خواندن قرآن ، انگار پرده ها از مقابل چشمان و از برابر قلبم کنار رفت .
به دلم افتاده بود که راه جلب رضایت خدا را بدست آورده ام . با اینکه چند ساعت از شبانه روز را به جستجوی اینترنتی درباره اسلام اختصاص داده بودم ، با خودم عهد کردم تا تمام قرآن را نخوانده ام ، شهادتین را نگویم . در این مدت به هیچ چیزی برنخوردم که من را از ایمان دور کند ، برعکس خیلی چیزها را در اسلام می دیدم که پیش از آن هم به آن ها اعتقاد داشتم . چنان که گویا خدا در تمام عمرم من را به سوی اسلام هدایت می کرده است . “

 

اعجاز قرآن از نظر محتوا و فصاحت و بلاغت و جاذبه های اسلام همواره دلهای مشتاق و جویای حقیقت را به سوی خود جلب می کند . تا جایی که تلاش مخالفان و معاندان ، نه تنها تضعیف اسلام را سبب نمی شود بلکه حقانیت آن را نمایان تر می کند . بعد از واقعه یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ و انتساب این حادثه به اسلام گرایان ، جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا ، به اصطلاح مبارزه با تروریسم را جنگ صلیبی خواند و شخصیت های تندرو و افراطی آمریکایی و اروپایی، اهانت به مقدسات مسلمانان را در دستور کار خود قرار دادند. حتی ویلیام کوهن وزیر دفاع اسبق آمریکا، مقابله با اسلام را جنگ جهانی چهارم خواند. در چنین فضایی، آمریکا، افغانستان و عراق را اشغال کرد و حملات رسانه ای به مسلمانان افزایش یافت. امّا نکته جالب توجه اینجاست که این پروژه که گویی تمامی ندارد نتیجه عکس داده است و توجه و تمایل به اسلام را بیش از پیش تشدید کرده است .

ناآگاهی مردم غرب از آموزه های متعالی و انسان ساز اسلام، مهم ترین تکیه گاه این گونه تبلیغات مسموم است. زیرا مختصر آشنایی با تعالیم اسلام، روشن می کند که اسلام طرفدار صلح، عدالت، مودت و نوع دوستی است و کشتار مردم بی گناه را به شدت محکوم می کند. چنان که در قرآن می خوانیم که هرکس، شخص بی گناهی را بکشد، مانند آن است که همه مردم را به قتل رسانده است. همچنین در آیات و روایات متعدد، بر گفتگو و مدارا با دیگران تاکید شده است.
گوینده :
آلمستد پس از تلاش و تحقیق برای انتخاب آگاهانه و نزدیک شدن با خداوند ، اسلام را برگزید و دعوت خداوند به سوی حق را لبیک گفت . وی شیرینی این لبیک را این چنین بیان می کند : ” سرانجام در پانزدهم آگوست سال ۲۰۰۲ عبارت ” لا اله الا الله ، محمد رسول الله ” را تکرار کردم ، من مسلمان شده بودم . احساس فوق العاده ای داشتم ! “

اسلام دینی زنده ، پویا و دگرگون ساز است . مکتبی که در همه صحنه ها و عرصه ها حاضر و به زندگی و حیات انسان در همه ابعاد و جلوه ها ناظر است . این دین تحول گر و حرکت آفرین را به هیچ وجه نمی توان محصور کرد و از اثربخشی و راهگشایی و کمال آفرینی بازداشت.این دین همگان را به سوی رحمت الهی فرا می خواند و ناامیدی را منع می کند . خداوند در آیه ۵۳ سوره زمر می فرماید :
“قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَهِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیم : بگو اى بندگان من که بر خویشتن زیاده‏ روى روا داشته‏ اید از رحمت‏ خدا نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى‏ آمرزد ، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است “

منبع:http://uzbek.irib.ir/

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار