تاریخ انتشار :

در حرم امام رئوف

رئیس اتحادیه وکلای فیلیپین مسلمان و شیعه شد

این گردشگر فیلیپینی در حضور کارشناسان مذهبی در این اداره مسلمان شد و انگیزه خود برای تشرف به اسلام را نتیجه سالها تحقیق و پی بردن به حقانیت این دین عنوان کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی روز سه شنبه در این باره گفت: ‘ایزائیلیتو توریون’ ۴۴ ساله از استان ‘میندانائو’ فیلیپین که رئیس اتحادیه وکلا این کشور است از جمله گردشگران خارجی است که برای دیدن یا مطالعه در مورد اماکن تاریخی و مذهبی به حرم مطهر وارد می شوند.

سید محمد جواد هاشمی نژاد بیان کرد: این گردشگر فیلیپینی در حضور کارشناسان مذهبی در این اداره مسلمان شد و انگیزه خود برای تشرف به اسلام را نتیجه سالها تحقیق و پی بردن به حقانیت این دین عنوان کرد.

این تازه‌مسلمان ۴۴ ساله قبل از گفتن شهادتین، پرسش های خود را در حضور کارشناسان مذهبی مطرح کرد و با پاسخگویی به سوالات وی، مراسم تشرف به دین مبین اسلام برگزار شد.
تازه مسلمان فیلیپینی درباره انگیزه خود و چگونگی این تصمیم بزرگ در زندگیش گفت: من از سالهای پیش مطالعه درباره اسلام را شروع کردم و پس از سال‌ها تحقیق، به حقانیت دین مبین اسلام پی بردم و اکنون بسیار خوشحالم که این نعمت شامل حالم شد و امیدوارم بتوانم در پیشگاه خداوند متعال وظایف خود به‌عنوان مسلمان واقعی به‌درستی انجام دهم.
او که در گذشته مسیحی کاتولیک بوده است، اسلام را زنجیره تکمیل شده دین مسیحیت دانست و افزود: برای پاسخ به شبهاتم یک دور قرآن مجید را مطالعه کردم و به مفاهیم و معنای آیه‌های این کتاب آسمانی توجه کردم و پاسخ بسیاری از سؤالاتم را در آن یافتم.
رئیس دانشکده حقوق فیلیپین تاکید کرد: ایمان یافتم که خداوند متعال یکی است و حضرت محمد(ص) فرستاده و برگزیده خداوند و حضرت علی(ع) ادامه دهنده و راهنمای راه خداست.
این تازه مسلمان پس از تشرف به حرم مطهر رضوی به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) شتافت و در پایان زیارتش گفت: پس از زیارت حرم ثامن الحجج(ع) مفهوم ارتباط معنوی و عاطفی عمیق را می‌فهمم و اکنون ارتباط قلبی خاصی با این امام مهربان پیدا کرده‌ام و بسیار در این مکان نورانی احساس آرامش می‌کنم.
وی افزود: پارسال حضور گردشگران غیرمسلمان در حرم مطهر رضوی در قالب گروه های ۲۰ تا ۶۰ نفره بود که بیشتر این گروه ها از کشورهای آلمان، چین، ژاپن، ایتالیا، تایلند، آمریکا، انگلستان، روسیه، فرانسه و استرالیا به عنوان گردشگر از بخش های مختلف حرم مطهر رضوی دیدن کردند.

۱۱ نفر سال گذشته شیعه شدند

هاشمی نژاد گفت: برخی گردشگران خارجی حرم مطهر رضوی متاثر از فضای معنوی حرم یا به واسطه آشنایی با یکی از مسلمانان ایرانی یا در پی مطالعه اسلام و کامل یافتن این دین طی مراسمی که از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار شده به دین اسلام مشرف شدند که تعداد آنان در سال گذشته ۱۱ نفر از کشورهای اروپایی بود.وی بیان کرد: این تشرف یافتگان پس از مدتی تدبر و مطالعه در آموزه های اسلام آن را به عنوان دین رهایی بخش، عاقلانه و عاشقانه می پذیرند و در محضر امام مهربانی ها شهادتین را ادا و به دین اسلام مشرف می شوند.وی گفت: از ابتدای امسال تعداد تقاضای گردشگرهای غیرمسلمان برای بازدید از اماکن مختلف بارگاه منور رضوی افزایش داشته و پیش بینی می شود در سال جاری تعداد تشرف زائران غیرایرانی به حرم رضوی افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

پارسال چهار میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر غیرایرانی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار گردشگر غیرمسلمان بودند.

مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی از واحدهای مربوط به راهنمای زائر، مراسم و محافل، آموزش و نشستهای تخصصی، کلاسهای آموزشی و کارگاههای تخصصی، همایش ها، پاسخگویی به مسائل شرعی، بخش ادب و هنر، کاروانها، گردشگران و تشرف به اسلام تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار