تاریخ انتشار :

افغانستان

زن روس در افغانستان مسلمان شد

  هرات(پژواک،اول اسد٩٠): یک زن روسی طی گردهمایی با حضورده ها تن از علماء، روحانیون و مردم در شهر هرات، با ادای کلمه طیبه به دین اسلام مشرف شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، مولوی خداداد صالح، رئیس شورای علماء و روحانیون هرات در مراسمی که به مناسبت ایمان آوردن این خانم روسی در دارالعلوم غیاثیه برگزار شده بود؛ گفت ، خوشحال است که حقیقت اسلام براین زن روسی آشکار شد و وی به اسلام مشرف گردید.

این زن روسی پس از سخنان رئیس شورای علماء در مورد اسلام وعظمت آن،درحالی که با شوهرش در این مراسم حضور یافته بود، کلمه طیبه را ادا کرد.

مولوی محمد کبابیانی، یکی از حاضرین دراین مراسم گفت:« نظر به بشارت حضرت محمد(ص) کسی که به وحدانیت خداوند(ج) اقرار کند و به آن عمل کند؛ سعادت و رستگاری دنیا و آخرت را بدست می آورد.»

وی افزود که امیدوار است به رو آوردن این زن روسی دین اسلام ؛ زمینه روی آوری شماری بیشتری از غیر مسلمانان را به اسلام فراهم سازد.

 تانیا لاروه، ٣۵ساله باشنده شهر اورنبورگ روسیه که بعد از مشرف شدن به دین اسلام، به فاطمه مسمی شده است به پژواک گفت:« خوشحال هستم که مسلمان شده ام و در سرزمین مسلمانان حضور دارم…»

وی گفت که می خواهد با شوهرش که باشنده اصلی شهرجلال آباد است در افغانستان بماند و دراین جا زنده گی کند.

شریف الله، ٣۶ساله شوهر فاطمه به پژواک گفت که او ١٢سال پیش در شهر اورنبورگ با فاطمه آشنا شد و درهمان جا با وی ازدواج کرد.

وی گفت:« تانیا درهمان زمان و پیش از این که ما با هم نکاح کنیم، به دین اسلام مشرف شده بود؛ اما ما خواستیم به افغانستان بیاییم و تانیا در حضور علماء اسلام کلمه طیبه بخواند.»

شریف الله افزود که تانیا از ازدواج اول خود؛ یک پسر ١۶ساله دارد و اکنون در شهر اورنبورگ به مکتب می رود.

به گفتۀ وی، پسر تانیا نیز به دعوت وی به اسلام روی آورده است و نام او را از سرگئی به سمیع الله تغییر داده اند.

شریف الله گفت که حدود ٢١سال پیش، بعد از گرفتن بورسیه تحصیلی به شهر ارونبورگ رفت و حالا تصمیم دارد با گرفتن تذکره افغانستان ؛برای خانم و پسرش در افغانستان بماند و یک زنده گی تازه را در شهر هرات آغاز کند.

طی سالیان اخیر، چندین تن از شهروندان خارجی در شهر هرات به دین اسلام مشرف شده اند.

درآخرین مورد،؛ یک ونیم سال پیش ماتئو ویلایمزMatthew Williams ، ٣٠ساله که خود راباشنده شهرنیویارک امریکا ومدیرشرکت اکمالاتی امنیتی سوپریم فود سرویسSupreme Food Service  درافغانستان معرفی میکرد، طی مراسمی در زیارت خواجه عبدالله انصاری به دین اسلام مشرف شد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار