تاریخ انتشار :

روي آوردن به اسلام

دیه گو ردرد؛ تازه مسلمان آمریکایی که نامش را علی اکبر گذاشت

همزمان با تهدیدها برای سوزاندن نسخه هایی از قرآن و افزایش اعتراضات به ساخت مسجد بیت قرطبه در محل حادثه ۱۱ سپتامبر، ۱۸۰ زن و مرد از اهالی نیویورک اسلام آوردند .

 تازه مسلمان

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به رغم چهره مخدوشی که دستگاه های تبلیغاتی غرب از اسلام و مسلمانان ترسیم می کنند ، امروزه دین اسلام ، مورد استقبال بسیاری از غربی ها قرار گرفته است . این مسئله ، طراحان پروژه اسلام ستیزی را در غرب ، نگران ساخته است . چرا که آنها علیرغم استفاده از روش های مخرّب و نفوذ رسانه های خود ، نتوانسته اند مانع گسترش اسلام در غرب شوند . آقای محمد ناصر ، مدیر یک مرکز اسلامی در منطقه واشنگتن ، ضمن تأیید این مطلب می گوید : « همزمان با تهدیدها برای سوزاندن نسخه هایی از قرآن و افزایش اعتراضات به ساخت مسجد بیت قرطبه در محل حادثه ۱۱ سپتامبر، ۱۸۰ زن و مرد از اهالی نیویورک اسلام آوردند . » همواره صدای خداوند از قلب قرآن به گوش می رسد و دل های پاک را به اسلام جذب می کند .

« مریم فرانسوا » بازیگر زن انگلیسی است که به تازگی به دین اسلام مشرف شده است . او که به دلیل بازی در فیلمی در دوران کودکی ، در کشورش شهرت دارد ، اکنون به خاطر روی آوردن به اسلام ، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است . « مریم فرانسوا » ، حادثه ۱۱ سپتامبر را از عواملی می داند که موجب شد وی تغییر عقیده دهد . زیرا پس از این حادثه ، موجی گسترده از تبلیغات منفی درمورد اسلام ، در غرب به راه افتاد . او می گوید : این مسئله ، موجب کنجکاوی بیشتر من درباره اسلام شد و تصمیم گرفتم این آئین را مطالعه کنم . اما با بررسی های بیشتر در دیدگاه های نظری اسلام ، آن را از جهات مختلف ، آئینی کامل و جامع یافتم . تاریخ پرفراز و نشیب تاریخ اسلام ، برایم جالب بود و زندگی و شخصیت حضرت محمد مرا مجذوب خود کرد . « مریم فرانسوا » که از تحصیل کردگان انگلیسی است ، پیامبر اسلام را مرد صلح می داند . او شیفته شخصیت بزرگ محمد مصطفی (ع) آخرین فرستاده خداوند است . محبت پیامبر (ص) به قلب او راه یافته است و با شور و شوق درمورد ویژگی های ممتاز پیامبر (ص) سخن می گوید . او معترف است : ” نگاه کردن به شخصیت پیامبر اکرم و تامل در برخی گفته های ایشان – ازجمله اینکه می فرماید : باید راستگو بود حتی در جایی که به ضرر فرد است و یا به کسی که به تو بدی کرده است ، به او نیکی کن – از عوامل محوری اسلام آوردن من است . ” او می افزاید : ” پیامبر اسلام ، شخصیت بزرگ تاریخ بشر است که در هاله ای از سوء تفاهم قرار گرفته و به درستی شناخته نشده است . “

خانم « جکلاین هارپر » دختر ۲۵ ساله آمریکایی است . او تازه مسلمانی است که در اواخر ژانویه سال جاری به اسلام گرویده است . او پیش از گرایش به دین اسلام ، از اعضای کلیسای لوتران بوده است . « هارپر » با پذیرفتن اسلام ، این احساس را دارد که در بهترین مسیر زندگی گام نهاده است . او درباره تغییر دین و آئین خود می گوید : ” شما در آمریکا چیزهای بدی درباره اسلام می شنوید . دلایل بسیار زیادی وجود داشت که مرا به دانستن بیشتر درباره دین اسلام و تحقیق درمورد آن ترغیب کرد . من برای آشنایی با دین اسلام ، کتاب های زیادی را در این زمینه مطالعه کردم . حاصل مطالعاتم ، مرا متحول کرد و تأثیر بسیار مثبتی بر من گذاشت . ” خانم هارپر اسلام را به عنوان کامل ترین دین برگزید . به نظر وی ، تفکر و مطالعه ، راه رسیدن به حقیقت است . اسلام نیز همواره انسانها را به تقکر و تعقل دعوت می کند . جمال الغموس ، مدیر مرکز « دارالهُدی » در ایالت ویرجینیا می گوید : ” آمریکایی هایی که به مرکز ما مراجعه می کنند ، اغلب اطلاعات فراوانی درباره اسلام دارند . آنها علاوه بر مطالعه کتب ادبی و علمی ، درباره ‌اعتقادات و باورهای ادیان مختلف ، مطالعات خوبی دارند . لذا وقتی با ما درباره اسلام گفتگو می کنند ، به سرعت اسلام را می پذیرند . اکنون هر روز ، تعدادی از آمریکائیها به اسلام روی می آورند و به مساجد رفت و آمد می کنند . ”

” دیه گو ردرد “ یک جوان تازه مسلمان آمریکایی است . او در رشته هنرهای آزاد دانشگاه سونی نیویورک درس می خواند . دیه گو ، از کسانی است که بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر ، مسلمان شد . او پس از گرویدن به اسلام ، نام ” علی اکبر ” را انتخاب کرده است . او درباره مسلمان شدن خود می گوید : ” اندیشه های غربی با روحیات و افکار من سازگاری نداشت و مرا اقناع نمی کرد . در نتیجه در درونم همواره با این افکار در ستیز بودم و به دنبال یک نظام فکری قابل قبول می گشتم ؛ فلسفه ای که مرا در درک معنای زندگی یاری کند . ” دیه گو ادامه می دهد : ” در آمریکا اندیشه غیرمذهبی حاکم است که به این سؤالات پاسخ نمی دهد . زندگی بی بند و بار غربی ، هم اینک همجنس گرایی را به جوانان تحمیل می کند و بنیان خانواده را سست و بی دوام ساخته است . من قادر به پذیرفتن این نوع نگرش نبودم . این سؤالات برای من مطرح بود که ما برای چه در این دنیا هستیم و چگونه و به چه شیوه ای باید زندگی کنیم ؟ بهترین راه زندگی چیست ؟ این پرسش ها در ذهن من مطرح بود . لذا پس از رویداد ۱۱ سپتامبر در آمریکا ، و موضع گیری غرب علیه اسلام ، بیشتر کنجکاو شدم و به مطالعه درباره ایران و آیت الله خمینی روی آورم . خواندن یکی از کتابهای امام خمینی باعث شد که من اسلام و مذهب شیعه را به عنوان دین خود ، انتخاب کنم . ” او که تحت تاثیر شخصیت معنوی امام خمینی قرار گرفته است ، می گوید : ” آیت الله خمینی فردی است که راه رسیدن به اسلام را به من نشان داد و ایران دارای میراث غنی فرهنگ و تمدنی چند هزار ساله است . ”

« موشه بیلجین » پژوهشگر یهودی ، در تحلیل وضعیت اجتماعی آمریکا و اروپا می گوید :
« آمریکا با همه توان نظامی و اقتصادی / و اروپا با همه سیاستهای زیرکانه و مرموز خود ، توان مقابله با موج انتشار اسلام را نداشته اند . این یک واقعیت است که اسلام در آینده ای نه چندان دور ، حرف اول را در جهان غرب خواهد زد . » وی می افزاید : « گسترش احداث مساجد در آمریکا و اروپا به اندازه ای است که بسیاری از کلیساها تبدیل به موزه شده و در عوض مساجد ، گنجایش حجم انبوه نمازگزاران را ندارند . »

هفته نامه بلژیکی LOSE WAR نیز در مقاله ای ، نوشته است : « بلژیکی ها به طور چشمگیری به دین اسلام روی می آورند . چنانچه روند گرویدن بلژیکی ها به اسلام با شتاب کنونی پیش برود ، جمعیت مسلمانان در این کشور تا سال ۲۰۱۲ ، به راحتی به نیم میلیون نفر افزایش خواهد یافت . » برخی بلژیکی هایی که از مسیحیت فاصله گرفته و به اسلام مشرف شده اند ، دلیل پذیرفتن اسلام را ، عدم وجود واسطه میان انسان و خدا می دانند . از نظر آنها ، ارتباط مستقیم بین انسان و خدا ، از جاذبه های اسلام است . آنان همچنین – توجه به پاکی و معنویت در زندگی را – از ویژگی های قابل تحسین اسلام دانسته و معتقدند که امروز ، غرب و اروپا ، از فقدان این ارزش ها رنج می برد .
علیرغم گسترش دامنه توطئه های دولتهای غربی و ستیز آنها با اسلام ، تعداد گروندگان به اسلام در غرب ، رو به افزایش است . تازه مسلمانان ، ندای روح بخش آزادی و معنویت را به گوش همنوعان خود می رسانند تا دیگران نیز به این مکتب سعادت بخش روی آورند . هدف اسلام ، ساختن یک فرهنگ جهانی و انسانی است . همه ملل و اقوام می توانند به این دین بزرگ راه یابند و از معارف عمیق و حیات بخش آن ، بهره ببرند . از جاذبه های اسلام ، پشتوانه نیرومند اخلاقی آن است . مرکز این جاذبه ،‌ قرآن کریم است که با اندیشه های لطیف و تعالیم عالی خود ، انسانها را جذب می کند و این ، راز جاودانگی اسلام است .

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار