تاریخ انتشار :

پروفسور اوليور گشتنبرگ

به جهان آخرت اعتقاد پیدا کردم

یک احساس آرامش درونی خوبی دارم که مسلماً این احساس مرا در زندگی کمک می کند. این احساس توأم با تواضع و فروتنی است.

 

images (2)

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) پروفسور اولیور گشتنبرگ استاد حقوق بین الملل دانشگاه لیدز کشور انگلیس که به تازگی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع مشرف شده ، در دفتر امور بین الملل و راهنمای گردشگران خارجی آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) حضور یافت و دریک فضای صمیمی به گفتگو پرداخت .
وی که با حضور در این بارگاه نورانی ابتدا به زیارت مضاجع شریف و مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (علیه السلام) و حضرت سید میرمحمد (علیه السلام) ، پرداخت دلایل پذیرش اسلام و مذهب تشیع را اینگونه بازگو نمود. متن ذیل حاصل این گفتگوی دوستانه است.
شما یک شخصیت علمی هستید ممکن است بیشتر خودتان رامعرفی کنید؟
من اولیور گشتنبرگ ۳۷ سال دارم. اصالتاً اهل کشور آلمان و آنجا متولد شده ام و تمام مراحل تحصیلی ام را درآنجا گذراندم و درحال حاضر کرسی تدریس حقوق را در دانشگاه لیدز کشور انگلستان دارم و آنجا مشغول تدریس هستم.
جناب عالی جدیداً به اسلام و مذهب تشیع تشرف نموده اید . برای ما جالب است که از زبان خودتان بشنویم، چگونه با اسلام آشنا شدید ؟
من چهار ماه است که به دین اسلام مشرف شده ام . دلیل اصلی آشنایی من با اسلام همسرم می باشند که یک خانم ایرانی است و با خانواده خود در شهرلندن زندگی می کنند. البته از قبل من یک اطلاعات کلی درخصوص اسلام و تشیع از طریق یکی از دوستانم که انگلیسی و چندسالی است که مسلمان شده اند کسب کرده بودم . اما همسرم نقش مهمی داشته اند . ایشان اسلام را عمیقاً به من معرفی کرده و این منجر شد که نهایتاً اسلام را بپذیرم

و اکنون با قبول اسلام چه احساسی دارید ؟
یک احساس آرامش درونی خوبی دارم که مسلماً این احساس مرا در زندگی کمک می کند. این احساس توأم با تواضع و فروتنی است. من بهتر است بگویم که با قبول اسلام ، یک حرکت و انرژی مثبتی به زندگی ام دادم و اکنون دارای هدف مقدسی هستم و چون به جهان آخرت اعتقاد پیدا کردم زندگی ام حساب و برنامه پیدا کرده است.
بسیار خوب ، اکنون که در این حرم مطهر هستید، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیه السلام) این امامزاده شریف که سومین حرم مطهر در ایران اسلامی است ، چه احساسی دارید؟
همان احساسی را که قبلاً برایتان شرح دادم منتها بشکل مضاعف تری. اینجا آنقدر زیبا و معنوی است که ای کاش می توانستم ساعتها بنشینم و به این گنبد و بارگاه نورانی خیره شوم . انسان دراین مکان مقدس چون قدری به های و هوی دنیای مادی فکر نمی کند احساس سبکی و خوشوقتی می کند.
این چندمین باری است که به ایران سفر می کنید ؟
اولین مرتبه است که به ایران می آیم و برنامه ام این است که سه هفته ای از جاذبه های مذهبی و گردشگری ایران بازدید کنم. تهران اولین مقصد من ، سپس اصفهان و اکنون هم درشیراز حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) درخدمت شما هستم.
ایران را چگونه دیده اید ؟
ایران، بخصوص با مردم مهربان و میهمان نواز و جاذبه های گردشگری آن برایم بسیار جذاب و دیدنی بوده است. ایران سرزمینی است که در همه زمینه ها همیشه حرفی برای گفتن داشته است. شما همین سعدی و حافظ و یا فردوسی و دیگران را ببینید که در شعر و ادبیات چه جایگاه رفیعی درجهان دارند. باقی مطالب هم به همین شکل تصور کنید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان شاهچراغ

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار