تاریخ انتشار :

گزارشي از يك تجربه:

‏زنان تازه مسلمان و چالشی به نام حجاب‏

خبرنگار یکی از شبکه‌های فرانسوی زبان، دلایل انتخاب حجاب توسط زنان مسلمان را بسیار متنوع عنوان کرده و می‌گوید، “زنان مسلمان به دلایل زیادی حجاب را انتخاب می‌کنند.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از فرهنگ نیوز، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زنان تازه‌مسلمان، بحث حجاب و پوشیدگی است. تفاوت میان زن مسلمان و مرد مسلمان نیز در همین حجاب است. نماد یک زن مسلمان داشتن حجاب کامل و زیباست. اما برای تازه مسلمانان، گاهی پذیرفتن این موضوع تبدیل به یک معضل شده و آنها را بر سر دو راهی قرار می‌دهد.

با این وجود تقریبا همه زنانی که با مطالعه و درک کامل به اسلام گرویده‌اند، حجاب را با ارزش‌ترین گنجی می‌دانند که در زندگی به آن دست یافته‌اند و حاضر به ترک حجاب نیستند. این تصمیم بزرگ، و این تغییر عظیم در زندگی زنان تازه‌مسلمان، برای بسیاری از شهروندان غیرمسلمان و رسانه‌های غربی سؤالی حل نشدنی باقی مانده است. آن‌ها نمی‌توانند درک کنند چطور یک زن آزاد که به هر شکلی که خواسته در جامعه حاضر شده است، حالا لباس‌های بلند و پوشیده را برای خود انتخاب می‌کند.خبرنگار یکی از شبکه‌های فرانسوی زبان، دلایل انتخاب حجاب توسط زنان مسلمان را بسیار متنوع عنوان کرده و می‌گوید، “زنان مسلمان به دلایل زیادی حجاب را انتخاب می‌کنند. برخی احساس امنیت و قدرت کرده و بعضی دیگر آن را وظیفه خود در مقابل خدا می‌دانند.”در انگلیس، مطالعه‌ای بر روی زنان تازه مسلمان انگلیسی انجام شد، با این قصد که اثبات کند این زنان در داشتن حجاب با مشکلات فراوانی روبرو هستند و سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند. اما تمام زنان انگلیسی تازه مسلمان، حجاب را سدی در برابر نگاه‌ها و افکار پلید مردمی می‌دانستند که از زن فقط جنسیت و بدنش را می‌بینند.

دیامز، 
خواننده رپ فرانسوی، پس از اسلام آوردن با حجاب کامل در اولین برنامه تلویزیونی حاضر شده و باعث شوک طرفدارانش شد. دیام می‌گوید: “حجاب شادی را به زندگی من آورده و این برای من کافی است”. این خواننده فرانسوی دو سال از تمام رسانه‌ها دور بود و هیچ کس خبری از وی نداشت. او پس از گذشت این مدت زمان، با حضور در مقابل دوربین‌های تلویزیونی، اسلام آوردن خود را به‌صورت علنی اعلام کرد. دیام دلیل اسلام آوردن خود را مبارزه و نفرت از ظلمی اعلام کرده است که در غرب بر زنان روا داشته می‌شود. او معتقد است از جسم و روح برهنه زنان غیرمسلمان سواستفاده‌های زیادی می‌شود.
دیامز
دیام می گوید: “وقتی من احساس می‌کنم زمانی که در جامعه هستم، جسمم و زن بودنم در کنترل خودم است، چشم‌اندازی جدید برای من به حساب می‌آید. مردم باید با عقل من و آنچه واقعا هستم سر و کار داشته باشند و از روی بدنم در مورد من قضاوت نکنند.”
ژولیسا فیکری، زن ۲۷ ساله اسپانیایی که چندی پیش محجبه شد از تجربیات محجبه شدنش می‌گوید. ژولیسا می‌گوید از اولین روزی که محجبه شدم، نگاه‌های خیره و متعجب اطرافیان و آشنایان را احساس کردم. بسیاری از مردم فکر می‌کنند من به آن‌ها خیانت کرده‌ام. آن‌ها من را در چادر می‌بینند و فکر می‌کنند تحت سلطه شوهرم قرار گرفته‌ام، که اینطور نیست. من خیلی راحتم و فقط می‌خواهم مردم بدانند که من همان آدم قبلی هستم.
Julisa

ژولیسا از سال ۲۰۰۴ اقدام به مطالعه در مورد اسلام کرد. وی مدتی بعد با مردی مصری و مسلمان آشنا شد و در سال ۲۰۱۰ با وی ازدواج کرد. اما تنها یک سال پیش بود که حجاب را برای خود برگزید. وی معتقد است حجاب زن، کارت قرمزی است به کسانی که در مورد اسلام افکار پلیدانه دارند.

عالیه، دختربچه‌ای آمریکایی است که از پدری مسلمان و مادری مسیحی زاده شده است. پدر و مادر وی که دو مسیر جداگانه را طی می‌کردند با یکدیگر به توافق رسیده بودند تا اجازه دهند دخترشان ضمن آشنایی با هر دو فرهنگ اسلامی و آمریکایی، خودش مسیر زندگی‌اش را انتخاب کند. عالیه، بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد و به همراه مادر در جشن‌ها و مراسم آمریکایی و به همراه پدر در مناسبت‌های مذهبی مسلمانان شرکت می‌کرد، تا سرانجام در ۹ سالگی حجاب را برای خود برگزید. عالیه با وجود نگرانی و ناراحتی مادرش، از انتخاب خود بسیار خوشحال بوده و همچنان در مکان‌های عمومی با حجاب اسلامی ظاهر می‌شود.
Aliaعالیه
ایملدا رایان ۵۷ ساله، زنی انگلیسی است که به گفته خودش ۲۷ سال پیش از مذهب کاتولیک به اسلام تغییر دین داده و همچنان بر عقاید اسلامی خود استوار است. رایان یکی از دلایل انتخاب پوشش حجاب را شناخته شدنش توسط دیگر زنان مسلمان عنوان می‌کند. ایملدا می‌گوید: “من به مسلمان بودنم افتخار می‌کنم و از آن خجالت نمی‌کشم. با مقایسه نکات منفی و مثبت داشتن حجاب، متوجه شدم نکات مثبت بسیار زیادی در آن وجود دارد، بنابراین محجبه بودن را ترجیح دادم.”
Imeldaایملدا رایان
کامیلا لیلاند، ۳۲ ساله، مربی یوگا در سن بیست سالگی به دلایل شخصی به اسلام گروید و حجاب کامل اسلامی را برای خود برگزید.
کامیلا لیلاند
لین علی، سابقا دی جی بوده است. وی می‌گوید روزی به مناسبت تولد ۲۱ سالگی دوستش به یک بار رفته است و متوجه شده چطور همه بدن‌های عریان خود را به نمایش گذاشته و مست هستند. او خوشحال است که توانسته راه فرار از زندگی اینچنینی را پیدا کند و اسلام را به زندگی خود وارد کند. لین می‌گوید من دیگر برده جامعه خراب نیستم. وی با حجاب کامل در ملا‌ء عام حاضر می‌شود.
Lyanلین علی،
کریستین بکر، مجری سابق شبکه تلویزیونی MTV، پس از گرایش به اسلام تمام توان خود را برای معرفی این دین به جامعه غربی به کار گرفت. او نیز داشتن حجاب را برای حضور در جامعه انتخاب کرد.
کریستانا بکر، روزنامه نگار و مجری ام تی وی، درحج

کریستانا بکر، روزنامه نگار و مجری ام تی وی، درحج

در مجموع، زنان در ورای تفکرات و عقاید خود، به هر مسلکی که باشند به محجبه بودن گرایش و تمایل به پوشاندن خود از دیده‌های ناپاک دارند. اما در برخی، این تمایلات تحت تأثیر تبلیغات رنگارنگ غربی خفته می‌شوند. این خواست فطری در اسلام تجلی کرده و راه نجاتی برای زنانی ایجاد کرده است که به دنبال مفری از زندگی دنیوی هستند.
منابع:
http://www.huffingtonpost.co.uk/۲۰۱۳/۰۵/۱۶/muslim-women-convert_n_۳۲۸۵۳۳۷.html?utm_hp_ref=uk
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-۱۳۲۴۰۳۹/Like-Lauren-Booth-ARE-modern-British-career-women-converting-Islam.html
http://www.bbc.co.uk/religion/۰/۲۲۵۴۵۳۰۹
http://www.oprah.com/spirit/Choosing-to-Wear-the-Muslim-Headscarf/۱
http://blog.naseeb.com/۲۰۰۸/۰۱/why-muslim-converts-wear-hijab/

 

اشتراک گذاری :


  1. معروف گفت:

    اونا با چه سختی سعی می کنن حجابشون را حفظ کنن اونوقت تو مملکت ما تازه باید التماسشون کنی که حجابت رو رعایت کن ونازهم می آین

  2. omid گفت:

    خدایا

    خوش به حال آنکه قلبش مال توست

    حال و روزش هر نفس، احوال توست

    خوش به حال آنکه چشمانش تویی

    آرزوهایش همه آمال توست

  3. حسین گفت:

    سلام وب زیبایی داری به وب منم سربزن خوشحال میشم نظرهم بزار من باتبادل لینک وبنر موافقم پست اولی را هم جوابشو بدهhttp://baharziba.blogfa.com/
    کوچکترین دعا برای بزرگترین ارزو اللهم عجل لولیک الفرج

آخرین اخبار